Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Johnny

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Demper på bakluke løsnet
mandag 13. september 2021, klokken 10:38
Det er ankermutter der i utgangspunktet ja!
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
søndag 18. april 2021, klokken 17:53
Tapen er forskalingen.. Jeg brukte en kompositt til å støpe igjen spaltene.
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
søndag 18. april 2021, klokken 10:33
Etter to år med tette spalter, angrer jeg ikke på at jeg valgte den løsningen.

Den kjøler som den skal, og det ser helt fint og rent ut inni der.
#20
Sitat fra: Ellemelle på mandag 16. november 2020, klokken 07:44
Sitat fra: Johnny på søndag 15. november 2020, klokken 23:37
Sitat fra: MeTesla på fredag 13. november 2020, klokken 14:26
Ulempen er vel da at man mister alle data, garasjeåpner etc etc.
Jeg fikk bilen min igjen akkurat som den var!
Hvis du fortsatt har alt av oppsett lagret, så har de ikke byttet ut datterkortet.
Da har de nok gjort noe annet.

I mitt tilfelle byttet de hele MCUen ja.
#21
Sitat fra: MeTesla på fredag 13. november 2020, klokken 14:26
Ulempen er vel da at man mister alle data, garasjeåpner etc etc.

Jeg fikk bilen min igjen akkurat som den var!
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
fredag 09. oktober 2020, klokken 15:05
I prinsippet har ikke Tesla noen åpenbar grunn for å nekte å gjøre denne jobben om jeg ønsker det. I alle fall mindre grunn enn å nekte å montere en lader fra "høggern".

Jeg forstod at EV services her i Bergen har forventninger om å få tilgang til denne toolboxen i nærmeste fremtid.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
fredag 09. oktober 2020, klokken 14:49
Nå har jeg ikke tenkt å gi opp AC lading helt.

Jeg tenkte mer på om slaven slutter å virke, så kan jeg ta den bort. Slutter masteren å virke, kan jeg kansje bytte den ut med slaven. I følge delekatalogen er det bare en type lader det er snakk om, så det kan la seg gjøre.

Det store spørsmålet er om bilen vil akseptere at en lader bare forsvinner etter en SW oppdatering.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
fredag 09. oktober 2020, klokken 12:05
Jeg leker med tanken om at den dagen en laderene mine tar kvelden, så kan jeg bare fjerne den. Etter CCS modden, ble AC lading hjemmefra plutselig helt uaktuelt.

Ser for meg at den venstre laderen må erstattes med en kjøleslange, men kansje ikke så enkelt?

#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
lørdag 03. oktober 2020, klokken 10:48
Selv jeg er i stand til å justere høyden på bakluken :)

De tok det for meg, siden bilen like vel var inne for bytte av MCU.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte av onboard lader.
fredag 02. oktober 2020, klokken 22:34
Litt på siden, men jeg kjøpte ny actuator til bakluken fordi den gamle var opprustet i endene. Etter å ha byttet den, ville ikke bakluken gå mer en halveis opp. Det viste seg at den nye måtte "konfigureres" for å virke sammen med bilen min.

Nå lurer jeg egentlig hvor mange av disse komponentene de har låst på denne måten. Kansje jeg også kunne ha ventet på en SW oppdatering?
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Scan My Tesla: CANBUS Android-app
fredag 25. september 2020, klokken 10:18
Jeg får heller ikke koblet til denne,

https://www.teknikmagasinet.no/produkter/helse-fritid/outdoor-fritid/biltilbehor/vgate-obd2-icar2-wifi?gclid=Cj0KCQjwqrb7BRDlARIsACwGad4_jAni2Uj8dJPUqj2iKp27S89B7ZQ3cm0-unZXE-pLM0H9EC3KsQkaAsvwEALw_wcB#fo_c=2753&fo_k=629f835b1dc3b326c7670ca2ce6de22e&fo_s=gplano

Den er på et sekund eller to, men hopper av igjen.

Jeg kjøpte den fra emobility fordi de gikk god for at den virket. Det artige er at akkurat denne modellen er med i utvalget deres av "These are some examplee of our collection of non-conform dongles"....
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
mandag 14. september 2020, klokken 09:06
Den høyre vifta kan du ta av, men den venstre får du ikke ut, så den kan du bare løsne for å gjøre rent.

Kondenserene mine var så deformerte at det var vanskelig å få de på plass igjen.
#29
Om ikke de rørene er i titusenkroners klassen for hver av de, så ville jeg fått gjort denne jobben et annet sted.
#30
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 01. september 2020, klokken 10:59
Til sammenligning har jeg min Tesla S inne hos Tesla nå for AC-problemer, og de skal ha 48K for skifte av Reidar-deler. Jeg vil heller kvitte meg med hele bilen, men er det noen andre som kan se på dette uten å ta ablu prsier som Tesla skal ha? For ellers går vinninga opp i spinninga ved salg, eller er det kurant å selge med defekt AC?

Akkurat hva vil de skifte? DC/DC converter og kompressor?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA