Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cowboystrekk

#61
Model S 2013 - 2022 / Sv: total kostnad models etter 6 1/2 år
fredag 07. februar 2020, klokken 10:27
Veldig variabelt verditap på bilene ja. Kjøpte min i desember 2013 for 497k inkl alt, fikk innbyttepris på 193k hos Tesla gyldig til litt uti Mars (måtte ikke takke ja innen en dag, ny ordning tydeligvis). Estimert finn.no verdi fra firma som videreselger var 250k. Det verditapet synes jeg slett ikke er ille på 6 år og 3 mnd når bilen skal selges enten til Tesla eller andre. Skal sjekke ut nettbil og, de estimerte å få 230-240k for den, synes det hørtes litt høyt ut, men hadde vært gull å få så mye.
#62
Tesla / Sv: Tesla og innbytte
fredag 07. februar 2020, klokken 10:22
Sitat fra: z4rd på søndag 08. desember 2019, klokken 09:13
Hva slags deal fikk du fra Tesla sammenlignet med realistisk priset på FINN?
Ble tregt svar da vi utsatte bestilling, men fikk innbytte på 193k. Tilsvarende bil med litt mer utstyr fra Tesla selv ble solgt for noen uker siden til ca 290k. Hadde de solgt min nå tipper jeg de ville tatt 250-260 for den, men har noen små lakkskader etc som også trekker ned prisen litt. Tipper de ser for seg rundt 40-50k i avanse for min og deres priser er ikke så ulike de beste på finn.
#63
Bestilling og levering / Noen spørsmål ang levering TM3 SR+
fredag 07. februar 2020, klokken 10:18
Lurte på om det tar lang tid fra bestilling til man får VIN? Bestilte for noen dager siden. Innbytte var og en merkelig greie, ikke som forespeila. Fikk aldri innbyttepris på mail, men dukka opp da jeg la inn bestilling på bil, varighet 30 dager og ikke noe jeg måtte svare ja\nei på heller. Ringte Tesla og de var overraska, hadde nylig bytta til nytt system med trade-in, men sa det ikke påvirka bestillinga om jeg lot være å takke ja\nei siden jeg uansett har 30 dager på meg.
#64
Model S 2013 - 2022 / Sv: total kostnad models etter 6 1/2 år
torsdag 06. februar 2020, klokken 13:58
Min er straks 6,5 år den og. Gått bare 70k da, men utgiftene til service\reparasjoner har vært lave. Betalt 24k for alle servicer. Fikk dekka nye hjullager foran på utvida garanti (kosta egentlig 5-6k). Betalte 27k for utvida garanti, men brukt den lite så langt. Det er eneste feilen jeg har hatt etter bilen ble 5 år. Ellers fått bytta stab-stag og noe småtteri på hjuloppheng på år 3 og 5-service. Betalt til sammen 35k i forsikring på alle årene og brukt 9500 på nye vinterdekk. Totalt 95k i utgifter til service, forsikring og dekk. Ikke så ille på så langt tid :)

#65
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
torsdag 06. februar 2020, klokken 12:28
Sitat fra: knegg på torsdag 06. februar 2020, klokken 08:54
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:31
Blir klimainnstillinger resatt til auto hver gang du har forvarma bilen på siste SWer? Husker i S og X på alle SWer før V9 at bilen automatisk bytta til auto når de forvarma\forkjøla, MEN, når du satte deg inn i bilen bytta den tilbake til dine manuelle innstillinger. F.eks om sommeren når det er 15-20C bruker jeg bare å ha på vifta uten AC og temp på LOW, da får jeg kun friskluft inn, er ikke så glad i den kalde, tørre AC-lufta.

Dette er det jeg ofte opplever. Kan skru på 28 grader og alle setevarmerenne i bilen via appen. Når jeg setter meg ned i den etterpå så aktiveres profilen til nøkkelen som gjerne var det siste jeg satte ting på (20 grader, 2 vifte, 1 varme fører). Tror jeg...
Det høres bra ut, likt som i pre V9 da, det liker jeg :) Ikke glad i auto i Model S og ser mange klager over auto i TM3 med varm fotbrønn, mye luft etc.
#66
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
onsdag 05. februar 2020, klokken 16:35
Sitat fra: Kartelaven på onsdag 05. februar 2020, klokken 12:22
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 05. februar 2020, klokken 10:31
Blir klimainnstillinger resatt til auto hver gang du har forvarma bilen på siste SWer? Husker i S og X på alle SWer før V9 at bilen automatisk bytta til auto når de forvarma\forkjøla, MEN, når du satte deg inn i bilen bytta den tilbake til dine manuelle innstillinger. F.eks om sommeren når det er 15-20C bruker jeg bare å ha på vifta uten AC og temp på LOW, da får jeg kun friskluft inn, er ikke så glad i den kalde, tørre AC-lufta.

Den beholder innstillingen, så det er ikke noe bry å skru luftmengden litt ned manuelt.
Det er bra. Blir Model 3 på meg snart, har vært skuffa over at alt resettes til auto i TMS, men mulig det er fiksa nå der og, ikke sjekka etter at jeg fikk V10.
#67
Tesla SW og AP / Sv: 2020.4
onsdag 05. februar 2020, klokken 11:58
Varmeren hos meg trekker bare 3kW, mulig den er delvis defekt? Trekker kun 3kW når jeg lader og batteriet er for kaldt til å lade (11kW-alder hjemme).

Jeg synes temptarget på ny SW er vell høy, hadde holdt i massevis med rundt 10-12C som tidligere, da fikk vi rundt 30kW regen, 20C høres mye ut. Blir vell korte forvarminger på mer framover så jeg får litt batterivarme og isfri bil. Kjører alltid med range mode.
#68
Tesla SW og AP / Sv: Batterivarmer deaktivert i 2019.36.2.1?
onsdag 05. februar 2020, klokken 10:54
PS: 2020.4.1 gir også forvarming av batteri i range mode, men varmeren skrur seg av når du begynner å kjøre\låser opp bilen. Anbefaler folket å bruke range mode om man forvarmer da man får lavere forbruk og regen uansett :)
#69
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
onsdag 05. februar 2020, klokken 10:31
Blir klimainnstillinger resatt til auto hver gang du har forvarma bilen på siste SWer? Husker i S og X på alle SWer før V9 at bilen automatisk bytta til auto når de forvarma\forkjøla, MEN, når du satte deg inn i bilen bytta den tilbake til dine manuelle innstillinger. F.eks om sommeren når det er 15-20C bruker jeg bare å ha på vifta uten AC og temp på LOW, da får jeg kun friskluft inn, er ikke så glad i den kalde, tørre AC-lufta.
#70
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
fredag 31. januar 2020, klokken 08:44
Tesla er best på effektivitet på alt unntatt klimaanlegg ;)

Imponert over Kona, lenger rekkevidde enn 3 med vesentlig mindre batteri. Nye har vell 64kW utnyttbart vs 72kW på 3.
#71
Model 3 / Sv: Hva er opplevd rekkevidde på modell 3 SR
mandag 27. januar 2020, klokken 08:17
Sender deg PM GOS da vi hanvner langt OT :)
#72
Model 3 / Sv: Hva er opplevd rekkevidde på modell 3 SR
søndag 26. januar 2020, klokken 21:43
Navigerte du forbi en SC kanskje og bilen vurderte det til at den kunne trenge påfyll?
#73
Model 3 / Sv: Hva er opplevd rekkevidde på modell 3 SR
søndag 26. januar 2020, klokken 17:02
Står det at statorene kjører på 3-4kW hver ved vanlig kjøring? Teslabjørn testa jo flere ganger nylig med batteritemp godt under 12.5C og 0 statoraktivering unntatt ved navi til SC. Er det ikke bare passiv target?
#74
Model 3 / Sv: Hva er opplevd rekkevidde på modell 3 SR
søndag 26. januar 2020, klokken 14:04
Ser du i canbus at den aktivt varmer batteriet til 15C ved kjøring? Sett endel videoer nå med canbusmåling og virker ikke som bilen varmer batteriene noe særlig selv om det er kaldt unntatt ved navi til SC.
#75
Lade hjemme / Muligheter for 32A/16A 1-fas cee på 400V anlegg?
søndag 26. januar 2020, klokken 09:38
Vi har 400V 16A 3 fas i garasjen nå. Lurte på om det går an å sette opp blåstikk 230V 1-fas 16/32A i tillegg? Trenger det av og til til annet utstyr enn elbil. Vet jeg kan kjøpe overganger, men ikke alt utstyr har 230/400V switch så vil ha fadte punkter hvis mulig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA