Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Cowboystrekk

#46
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
mandag 16. mars 2020, klokken 08:30
Ok, takk for info. Noen som har testa litt og sett hva viftehastighet, ac etc trekker i fungerende utgave av SMT?
#47
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
lørdag 14. mars 2020, klokken 20:13
Sitat fra: Handyman på lørdag 14. mars 2020, klokken 02:32
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 13. mars 2020, klokken 09:32
Sitat fra: Kenny427 på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:23
Jeg kjørte Drammen-Larvik-Drammen som er 190 km omtrent og hadde forbruk på 207wh/km. Kjørte 115km/t hele veien og var 5-7 grader hele veien. Er ikke dette veldig høyt? Dvs realistisk rekkevidde på typ 230-240km på motorvei med 115km/t i disse temperaturer. Har vesentlig lavere forbruk med f.eks Kona og Leaf på samme rute. Noen som har peiling?
Piggdekk? 19"? Sett klima på manuell, slå av AC, 2 i luft til fører og vindu. Sett på AC av og til ved behov. AC står for hoveddelen av merforbruket.
AC står ikke for hoveddelen av forbruket, det er det varmeelementet som gjør. Redusert viftehastighet er det som gir størst gevinst.
Nei, AC utgjør mye, sjekk den siste videon til Teslabjørn, ptc bruker overraskende lite.
#48
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
fredag 13. mars 2020, klokken 09:32
Sitat fra: Kenny427 på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:23
Jeg kjørte Drammen-Larvik-Drammen som er 190 km omtrent og hadde forbruk på 207wh/km. Kjørte 115km/t hele veien og var 5-7 grader hele veien. Er ikke dette veldig høyt? Dvs realistisk rekkevidde på typ 230-240km på motorvei med 115km/t i disse temperaturer. Har vesentlig lavere forbruk med f.eks Kona og Leaf på samme rute. Noen som har peiling?
Piggdekk? 19"? Sett klima på manuell, slå av AC, 2 i luft til fører og vindu. Sett på AC av og til ved behov. AC står for hoveddelen av merforbruket.
#49
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
onsdag 11. mars 2020, klokken 09:50
Etter de siste oppdateringene varmes batteriet. Sjekk videoene til Teslabjørn, der varma forvarming batteriet fra 4C til 27C på litt over 30 min. Batteriet varmes ikke under kjøring annet enn ved navi til SC eller passiv oppvarming fra spillvarme etc.
#50
Model 3 / Sv: Forbruk model 3
tirsdag 10. mars 2020, klokken 13:12
Sitat fra: gsm2k på tirsdag 10. mars 2020, klokken 11:44
Ser at snittet mitt mellom de siste ladingene har vært ganske høyt. mellom 220-250 wh/km. Men dette er utelukkende by/køkjøring med kaldt batteri. Forrige langtur Bergen-Oslo var jeg nede i 157wh/km til tross for snø/is over fjellet og østpå. Da startet jeg med garasjevarm bil og batteri.
Kaldt batteri gir mer indre motstand som øker forbruket, samt at lite regen gjør at mer energi går til spille så ganske naturlig det.
#51
Allianz var lite fornøyde med svært lang ventetid på service hos Tesla vet jeg, det er nok noe av grunnen til at det ble avslutta. Hadde en case i fjor hvor jeg måtte bytte begge hjullager framme etter eu-kontroll. Tesla yilbød meg time 1 mnd etter krav om utbedring, Allianz var lite fornøyde og tok etter hva jeg fikk vite kontakt med Tesla og jeg fikk ordna time på dagen ved et annet servicesenter. De dekja hjullagrene på garanti fra Allianz selv om det egentlig er slitedeler. Imponert over det.
#52
Model 3 / Sv: Batteri!
torsdag 05. mars 2020, klokken 08:40
Spesielt når det er kaldt ser batteriet ut til å miste kapasitet fort, men det skykdes at noen prosent blir utilgjengelig pga kulde. Lader/varmer du bilen igjen får du tilbake noen prosent. Sentrymode og hyppug bruk av app gjør og at du mister prosent fortere.
#53
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
mandag 02. mars 2020, klokken 21:52
Fikk melding med masse muligheter for å velge levering fra kl 10 til kl 16 i Trondheim i perioden 13-18.mars. Ikke fått skjult VIN eller faktura ennå.
#54
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 26. februar 2020, klokken 11:09
Sitat fra: tornaldo på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:49
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.

Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.
Når Tesla skriver på bestillingssidene at den kommerv2021, kommunikasj8nsrådgiveren sier det og vi vet at det med alle andre modeller har tatt minimum et år fra utlevering starter i USA til utlevering starter i europa så er det helt usannsynlig med leveringer i høstbpå denne side av dammen.
#55
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Model Y kommer ikke før neste år.
#56
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
tirsdag 25. februar 2020, klokken 09:37
Sitat fra: Tomas_v på mandag 24. februar 2020, klokken 16:05
Sitat fra: LeafSwe på søndag 23. februar 2020, klokken 18:58

Samma resultat här.
Det kanske är nya "range mode"  ;D
https://electrek.co/2020/02/22/tesla-model-3-350-mile-range-test/

Kanksje samma som Boost kan kjøpes for 20 000 :D
Håper det kommer en gratis "range mode" via SW etter hvert. Mye potensiale i å gjøre klimaanlegget mindre aggressivt. Modus ala Model S og X hadde vært kjekt :)
#57
Bestilling og levering / Sv: Noen spørsmål ang levering TM3 SR+
mandag 17. februar 2020, klokken 11:01
Ok, takk for info.
#58
Tesla SW og AP / Sv: 2020.4
mandag 10. februar 2020, klokken 20:54
Sitat fra: TMS85 på mandag 10. februar 2020, klokken 12:21
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.

Ok, så hvis jeg forstår dette riktig: bilen vil ikke varme batteriet under kjøring så lenge det er over 0 grader ute? (altså: med range mode off).
Det virker sånn, tror kanskje det er litt over 0C.
#59
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
mandag 10. februar 2020, klokken 20:52
Hvor mange biler kommer det med båtene egentlig?
#60
Tesla SW og AP / Sv: 2020.4
mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Sitat fra: TMS85 på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:01
Det er mye snakk om varming av batteri når man forvarmer her, men hva opplever dere under kjøring med 2020.4? Hos meg virker det ikke som om batteriet varmes i det hele tatt under kjøring, kun ved forvarming. Dette er med range mode off.

I appen ser jeg batterikon ved forvarming, men jeg ser det ikke når jeg kjører. Jeg synes også den bruker lang tid på å varme batteriet (ca 50 min til alle regen-strekene var borte på en langtur forrige dagen, er det normalt da? Utetemp 2-3 grader, motorveifart).

Dette er på en X17.
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA