Ok, takk for info. Noen som har testa litt og sett hva viftehastighet, ac etc trekker i fungerende utgave av SMT?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Handyman på lørdag 14. mars 2020, klokken 02:32Nei, AC utgjør mye, sjekk den siste videon til Teslabjørn, ptc bruker overraskende lite.Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 13. mars 2020, klokken 09:32AC står ikke for hoveddelen av forbruket, det er det varmeelementet som gjør. Redusert viftehastighet er det som gir størst gevinst.Sitat fra: Kenny427 på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:23Piggdekk? 19"? Sett klima på manuell, slå av AC, 2 i luft til fører og vindu. Sett på AC av og til ved behov. AC står for hoveddelen av merforbruket.
Jeg kjørte Drammen-Larvik-Drammen som er 190 km omtrent og hadde forbruk på 207wh/km. Kjørte 115km/t hele veien og var 5-7 grader hele veien. Er ikke dette veldig høyt? Dvs realistisk rekkevidde på typ 230-240km på motorvei med 115km/t i disse temperaturer. Har vesentlig lavere forbruk med f.eks Kona og Leaf på samme rute. Noen som har peiling?
Sitat fra: Kenny427 på torsdag 12. mars 2020, klokken 17:23Piggdekk? 19"? Sett klima på manuell, slå av AC, 2 i luft til fører og vindu. Sett på AC av og til ved behov. AC står for hoveddelen av merforbruket.
Jeg kjørte Drammen-Larvik-Drammen som er 190 km omtrent og hadde forbruk på 207wh/km. Kjørte 115km/t hele veien og var 5-7 grader hele veien. Er ikke dette veldig høyt? Dvs realistisk rekkevidde på typ 230-240km på motorvei med 115km/t i disse temperaturer. Har vesentlig lavere forbruk med f.eks Kona og Leaf på samme rute. Noen som har peiling?
Sitat fra: gsm2k på tirsdag 10. mars 2020, klokken 11:44Kaldt batteri gir mer indre motstand som øker forbruket, samt at lite regen gjør at mer energi går til spille så ganske naturlig det.
Ser at snittet mitt mellom de siste ladingene har vært ganske høyt. mellom 220-250 wh/km. Men dette er utelukkende by/køkjøring med kaldt batteri. Forrige langtur Bergen-Oslo var jeg nede i 157wh/km til tross for snø/is over fjellet og østpå. Da startet jeg med garasjevarm bil og batteri.
Sitat fra: tornaldo på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:49Når Tesla skriver på bestillingssidene at den kommerv2021, kommunikasj8nsrådgiveren sier det og vi vet at det med alle andre modeller har tatt minimum et år fra utlevering starter i USA til utlevering starter i europa så er det helt usannsynlig med leveringer i høstbpå denne side av dammen.Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2020, klokken 08:13Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44Model Y kommer ikke før neste år.
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Det vet vi ingenting om faktisk, om den kommer i høst eller til våren.
Sitat fra: tornaldo på tirsdag 25. februar 2020, klokken 20:44Model Y kommer ikke før neste år.
Fikk SMS i dag om levering i midten av mars, hvit SR+ med hengerfeste. Har hatt inne en reservasjon siden årsskiftet omtrent. Akkurat kjøpt meg en inventory 2017 S75, så da blir det ikke Model 3 på meg, men forhåpentligvis en Model Y til høsten!
Sitat fra: Tomas_v på mandag 24. februar 2020, klokken 16:05Håper det kommer en gratis "range mode" via SW etter hvert. Mye potensiale i å gjøre klimaanlegget mindre aggressivt. Modus ala Model S og X hadde vært kjektSitat fra: LeafSwe på søndag 23. februar 2020, klokken 18:58
Samma resultat här.
Det kanske är nya "range mode"
https://electrek.co/2020/02/22/tesla-model-3-350-mile-range-test/
Kanksje samma som Boost kan kjøpes for 20 000
Sitat fra: TMS85 på mandag 10. februar 2020, klokken 12:21Det virker sånn, tror kanskje det er litt over 0C.Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 10. februar 2020, klokken 10:29
Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.
Ok, så hvis jeg forstår dette riktig: bilen vil ikke varme batteriet under kjøring så lenge det er over 0 grader ute? (altså: med range mode off).
Sitat fra: TMS85 på torsdag 06. februar 2020, klokken 20:01Når temp er lav nok, DVs rundt 0C eller lavere og du ikke forvarmer så varmes batteriet under kjøring og, sjekka for noen dager siden, får da ca 15kW regen og så kutter varmeren igjen. Nytt nå er at batteriet varmes til 20C ved forvarming, noe som gir full regen. Litt heftig i range mode synes jeg, kunne forbehold kanskje 10C i range mode og 20C uten range mode.
Det er mye snakk om varming av batteri når man forvarmer her, men hva opplever dere under kjøring med 2020.4? Hos meg virker det ikke som om batteriet varmes i det hele tatt under kjøring, kun ved forvarming. Dette er med range mode off.
I appen ser jeg batterikon ved forvarming, men jeg ser det ikke når jeg kjører. Jeg synes også den bruker lang tid på å varme batteriet (ca 50 min til alle regen-strekene var borte på en langtur forrige dagen, er det normalt da? Utetemp 2-3 grader, motorveifart).
Dette er på en X17.