Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Cowboystrekk

Sider: 1 ... 3 4 [5]
61
Model S / Oppvarming av bil om vinteren
« på: fredag 05. juli 2013, klokken 22:03 »
Har et spørsmål jeg sliter litt med å finne svar på. Kan man f.eks programmere bilen til å begynne å varme seg opp\avise seg selv f.eks kl 15 når jeg er ferdig på jobb 15.30? Samme om man er plugget i en lader eller ikke? Evt styre med app?

62
Model S / Ladehastighet?
« på: torsdag 27. juni 2013, klokken 09:03 »
Ser det er mye diskusjon rundt ladestandarder etc, men ut ifra hva jeg har lest meg fram til så vil model s når den kommer kunne benytte "standard" hurtigladestasjoner, håper jeg forstod det riktig? Noe jeg imidlertid lurer på er hvor mange km man lader i timen ved f.eks 10 amp og 16 amp? Grunna til at jeg spør er at elnettet i boligen er temmelig skralt og ei oppgradering vil bli ganske så kostbar.

63
Model S / Tesla og veihjelp
« på: onsdag 26. juni 2013, klokken 09:17 »
Hei, noen som vet om tesla har veihjelp i sin garanti? Tenker om noe teknisk skulle skje som har med garanti å gjøre som gjør at du ikke får kjørt bilen til verksted? Eller må man bruke bilforsikringa\NAF?

64
Model S / Rekkevidde?
« på: mandag 24. juni 2013, klokken 09:00 »
Ser etter å ha lest litt at rekkevidda såklart varierer mye etter forhold, men lurer litt på hvordan en 85 kwh vil være om man satser på å kjøre økonomisk, følger fartsgrensene og tempen er fin for kjøring (15-20 C)? Ser et par luringer over sjøen greide å få ut nesten 70 mil med sin model s med økonomisk kjøring (gjennomsnittshastighet var 40 km\t, men mye var vell gjennom naturreservat etc). Kanskje en tur Oslo-Tr.H uten lading ikke er umulig om man kjører Østerdalen? :) Gjennomsnittsfart (max 70 km\t) og høydemeter blir vell ikke allverden... Noen som har testa å kjøre skikkelig økonomisk på langtur?

Håper forresten tesla endrer til ordentlige sommerdekk, gjerne lettrullende, standardpakke med nokiadekkene med R2 hadde også vært kjekt.

65
Model S / Noen spørsmål
« på: fredag 21. juni 2013, klokken 08:57 »
Skal snart prøvekjøre en model s, har sett litt på 60 kwh-versjonen da vi strengt tatt ikke trenger mer, forsikringa ble endel rimeligere. Har noen av dere fått pruta på tilleggsutstyr? Hva kom prisen på vinterdekk på? Selger sa de fikk momsfritak hvis bestilt med bilen, men for min egen del kunne jeg godt tatt litt mindre felger og smalere hjul for å øke rekkevidda. Kan egentlig ikke fordra helårsdekk... Hvordan synes dere den er ift bakkeklaring og fartsdumper? Kjører endel i Trondheim og noen fartsdumper mellom Valentienlyst og Gløs synes jeg er helt forfærdelige med enkelte "vanlige" biler. Hadde før en honda civic som var veldig lav, men fartsdumper var aldri noe problem grunnet ekstremt stram fjæring. Vet noen om det evt går an å ettermontere ryggekamera? Irriterrende at man må ha techpakka for å få parksensor. Jeg har egentlig ikke lyst på noe i techpakka foruten sensor. GPSen liker jeg ikke da den alltid peker nord og greier meg fint med en annen GPS jeg har, ryggekamera kan være ok selv om jeg nesten aldri trenger det, men føler ikke at en pris over 25.000 forsvarer parksensoren som er det eneste ønsket mitt...

66
Leaf 2010-2017 / erfaringer med leaf som familiebil?
« på: torsdag 30. mai 2013, klokken 14:13 »
hei, etter å ha prøvekjørt nissan leaf noen ganger så har jeg fått veldig sansen for den. Sprek, god å kjøre, billig i drift selv om utseende er litt snodig. Vurderer å kjøpe en, men lurer litt på om noen av dere har erfaring med å ha 2-3 unger i baksetet? (Vi har smale bilstoler så det blir nok ikke noe problem selv om vi kanskje må bytte ut den ene.) Er det mange typer barnevogner som ikke passer? Har ei OTH-vogn som vi liker som er 106 i sammenleggbar tilstand (ikke fått testa den i leaf ennå), antar den kan bli litt trøblete selv om den er veldig smal fremst og nok sklir inn i det lille rommet til høyre. Vi kjører en kia ceed sw 1.4 bensin nå, innvendig er de ganske like i størrelse, men bagasjerommet er endel større i kian. Vi får inn 2 barnevogner pluss bagasje, men vi trenger egentlig aldri å ha med mer enn en. Den har imidlertid dyre servicer, bruker vell mye på mila og jeg fant i snitt ut at å bytte til elbil vil spare oss over mellom 12 og 15 000 i året. Bare forsikringa og årsavgifta utgjør en forskjell 4500.

Lurer også litt på rekkevidde, har ennå ikke kjørt den tom. Kjørte litt over 5 mil idag og estimert kjørelengde droppa fra 196 til 124 etterpå, dvs ca ei mil større dropp en først estimert. Kjørte nesten bare i eco, men hadde noen svært kjappe forbikjøringer og akser (3-4 stykker) i vanlig modus samt at jeg fikk på 2 passasjerer underveis som dro opp vekta med nesten 200 kg. Jeg kjørte blanding av bykjøring med moderat med trafikk, brukte ikke AC, radio eller navigasjon, men dekkene hadde nok for lite luft så jeg etterpå. Kjørte relativt økonomisk, slapp gass en stund før kryss, kjørte bare ørlite over fartsgrensene og brukte CC. Er det mulig å komme opp noe særlig over 15 mil med normal kjøring, eller må man kjøre meget spesielt? Vi har en distanse vi kjører endel ganger i året som tilsammen er ca 15-16 mil hvor snittfarta blir på 75 ca (ikke så mange hurtigladere å finne underveis), vil det kunne gå greit om vi ikke er hissige på varmeapparat\AC og stort sett bruker eco?

Sider: 1 ... 3 4 [5]