Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turbolurbo

#46
Trondheim her og :D Sent i mars.

VIN69XXX
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslamotors.com nede for oppdatering
torsdag 08. januar 2015, klokken 10:25
Siden er oppe igjen med nytt design. Men treg...
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: En real vintertest
tirsdag 06. januar 2015, klokken 07:52
Jeg har kjørt flere vintre med Porsche med rammeløse vinduer (uten forvarming) og Brembo-bremser.

Min erfaring er å bruke godt med silikon på gummilister, så slipper man fastfrysing.

Når det gjelder bremsene, så tror jeg Tesla har valgt bremseklosser som ikke egner seg for norske vintertemperaturer. Jeg har prøvd flere forskjellige typer bremseklosser på tidligere biler, sånn som gule Pagid, sorte Pagid, PFC osv. Flere av disse er godt egnet på banekjøring, men gir lignende følelse når de er kalde/våte. Det føles som det ikke er bremser på bilen ved første oppbremsing.

Er det noen som har tatt/kunne tatt seg bryet med å sjekke hvilken type bremseklosser som er montert på bilene våre? (Ikke kluss med dette selv hvis du ikke vet hva du gjør...)
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
mandag 05. januar 2015, klokken 14:49
Bra jobba Sigurd!

Jeg vil også ha et sånn når nybilen kommer.
#50
Model S 2013 - 2022 / Sv: Må bare si at jeg synes Teslan er deilig
torsdag 25. desember 2014, klokken 00:35
Når konas Volvo V60 på Nokia Hakka 7 (pigg) sklir hit og dit, da er det deilig å kjøre en meget stabil TMS på Michelin Xi3 (piggfri). #vinterkositrøndlag  :D
#51
God Jul :D
#52
Står litt om den nye EPA målemetoden her:

"But this lower number is due solely to an odd new EPA procedure that slaps a 10-percent range penalty on any electric car that has driver-adjustable charge settings. (Don't ask.)

Cars certified under the old procedure, like the S85, get to keep their higher range figures.

Comparing apples to apples, the P85D actually has an old-EPA range of 269 miles, four more than the standard S85.

And in a few months, the P85D will be offered with 19-inch wheels and Michelin all-season tires, which should increase the new EPA figure to 250 miles and the old equivalent figure to 278 miles.

Despite its higher weight and stickier tires, the P85D has exactly the same EPA efficiency ratings as the standard Model S85: 89 MPGe and 38 kWh per 100 miles.  With the new wheel/tire combo, those numbers should improve slightly."

http://www.greencarreports.com/news/1096026_2014-tesla-model-s-p85d-first-drive-of-all-electric-awd-performance-sedan
#53
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive Unit Success
tirsdag 16. desember 2014, klokken 01:47
1 årsdag i dag(!) og 17606,5 km. Null ulyder fra DU og fortsatt fornøyd  :D

Tror jeg skal spandere kake på bilen i anledning dagen! Alle er invitert :D
#54
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva kvitter vi oss med av fossilbiler?
søndag 07. desember 2014, klokken 01:13
Inn: P85D
Ut: Volvo V60 + VW Tiguan
Beholder: P85+(?)
#55
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk dimensjon på P85D med 21"
mandag 01. desember 2014, klokken 11:22
P85D testet av motortrend ser ut til å ha de brede 21" felgene bak, og de smalere foran.

Det ser man best rundt bolthullene. Mutterne sitter dypere på de bredere felgene. Så mye tyder på at det er tilsvarende dimensjoner som P85+

Og ut fra bildet rett bakfra ser den ut til å ha Michelin PS2 dekk, som P85+

#56
Bestilling og levering / Sv: Framskjøvet leveringsdato for S85D
torsdag 27. november 2014, klokken 16:21
Jeg hadde RN34.... på bilen jeg har nå, og har fått RN72.... på bilen som er bestilt
#57
Sølv P85D nedlakkert bli knall :D
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva med Michelin X-Ice ?
fredag 21. november 2014, klokken 07:49
Har kjørt på Michelin X-ice3 siden januar. Meget godt fornøyd med egenskapene både på vått, tørt, snø og is. Ikke noe rumlelyd etter at dekkene var innkjørt. Jeg synes R2 er for mykt på en bil med slike krefter.

Kommer til å velge det samme på nybilen i mars.
#59
Det kan være at de peker på at storutleveringen i mars-14 sammenfalt med en dårlig batch av DU-er.

Dette ordner seg. Viktig å være possimistisk :D

Min P85+ med 16000 km levert i des -13: Ingen klunk/ulyder. Superfornøyd! Bil nummer 2 bestilt.
#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
onsdag 19. november 2014, klokken 16:21
Sitat fra: Brede på onsdag 19. november 2014, klokken 15:57
Jeg har i dag innledet en mailveksling med Jerome Guillen der jeg uttrykte bekymring for DU-problematikken og spesielt mangelen på informasjon rundt saken.

Han var rask med tilbakemelding og kunne iallfall si at det var hold i bekymringene og de punktene jeg tok opp og han vil komme tilbake med mere informasjon.

100 poeng!

Har mye mer sans for denne fremgangsmåten, enn å gå ut i media med slike saker.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA