Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - turbolurbo

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er lakken dårlig også?
mandag 13. april 2015, klokken 17:02
Hvis man skal ha skvettlapper store nok til å gjøre nytte, er det noen som har tenkt på hva det gjør med aerodynamikk og rekkevidde?

Det er nok en grunn til at skvettlapper hører til i tidligere tider.
#17
Model S 2013 - 2022 / Sv: Justere nakkestøtte på bakseter
mandag 06. april 2015, klokken 16:23
Det er sikkert noen med den gamle type bakseterygg med små nakkestøtter som vil bytte ;)
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Homelink i 6.1
søndag 29. mars 2015, klokken 13:43
Sitat fra et innlegg jeg la i en annen tråd:
"Fant ut av min Hörmann port for noen dager siden. Funker som gull nå.

Det jeg gjorde var å kjøre gjennom prosessen på skjermen i bilen med registrering fjernkontrollen og kom til siste punkt der portåpneren skal lære linken fra bilen. Alt så ok ut, men porten åpnet ikke. Stoppet x antall ganger der, så jeg hadde egentlig gitt opp.

Men så prøvde jeg å trykke "learning" på portåpneren nok en gang, for deretter å trykke på homelink ikonet på toppen av skjermen, og ga et åpningssignal derfra. Og vips... Funker som bare det!"
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
lørdag 28. mars 2015, klokken 16:26
Sitat fra: krister461 på lørdag 28. mars 2015, klokken 15:59
Sitat fra: turbolurbo på lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
Hvor fant du en K7 til 3400? Det er det en K5 med 10m stålarmert slange koster hos Proffia...

Jeg kjøpte K7 i fjor høst, så jeg husker ikke prisen i farten. Men den kostet rundt 4000,-. Den gangen var det så og si samme pris som en K5 Premium + stålarmert slange. Så da tok jeg K7 pga. større vennmengde, og pumpehus i messing(?)

Ser at man kan få K7 Premium til 4279,- på nett nå:
http://www.proshop.no/Hus%2c-hage-og-verktoey/Karcher-K-7-Premium-Home-2449699.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
#20
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
lørdag 28. mars 2015, klokken 14:38
Jeg betalte det samme for en  Kärcher K7 Premium med stålarmert slange, som en K5 + en ekstra stålarmert slange kostet. Fungerer bra.
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dårlige bremser
søndag 22. mars 2015, klokken 19:58
Jeg har en ca. tre uker P85D som jeg har nå fått kjørt ca. 250 mil på de fleste føre/værforhold. Tørt, saltslaps, regn, overvann, snø og is. Bremsene funker helt supert, uten noen antydning til fading eller svampete pedal. Det er en helt annen klasse over disse bremsene en min forrige P85+. Får håpe det holder seg slik.
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Musk "About to end range anxiety"
tirsdag 17. mars 2015, klokken 21:22
Ecomodus på cruise control/TACC kunne vært et bra hjelpemiddel for den gjennomsnittlige Tesla-sjåfør.

Med mulighet til sette ett setpunkt på ønsket Wh/km, og intelligent styring av pådrag i forhold til geografien.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: VisibleTesla
søndag 15. mars 2015, klokken 20:20
Kommer inn på den gamle bilen, ikke på D-en.

#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
lørdag 14. mars 2015, klokken 01:49
Fant ut av min Hörmann port for noen dager siden. Funker som gull nå.

Det jeg gjorde var å kjøre gjennom prosessen på skjermen i bilen med registrering fjernkontrollen og kom til siste punkt der portåpneren skal lære linken fra bilen. Alt så ok ut, men porten åpnet ikke. Stoppet x antall ganger der, så jeg hadde egentlig gitt opp.

Men så prøvde jeg å trykke "learning" på portåpneren nok en gang, for deretter å trykke på homelink ikonet på toppen av skjermen, og ga et åpningssignal derfra. Og vips... Funker som bare det! :D
#25
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
fredag 13. mars 2015, klokken 14:43
Nå er det vår i lufta og på tide å tenke på sommerdekk.

Er det noen her som har litt langvarig erfaring med 21" PSS dekk (Pilot Supersport) på Tesla? Jeg tenker da hovedsaklig på støy, rullemotstand og egenskaper generelt i forhold til PS2. Jeg har gode erfaringer med PSS fra andre biler, og det frister prøve de.

#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bruktbilpris på Tesla
torsdag 12. mars 2015, klokken 20:17
Sitat fra: cirys1 på torsdag 12. mars 2015, klokken 20:11En av disse var en avbestilt P85D, den manglet pano,21 og nextgen seter, ellers så hadde den alt. Rabatten var "bare" på 17400 kr, men i tillegg var det gammel pris på bil og utstyr, den kom på 855k

Dette kan ikke være gammel pris? Min har alt dette denne mangler og kostet ca. 830k. Levert i 27. februar (Ferdig produsert 26. januar -15)
#27
Sitat fra: D.O på fredag 06. mars 2015, klokken 23:13
kan ikke svare for p85d (ennda) men P85 er bedre med vanlig fjærer enn med luftdempere. Har kjørt mange P(+) og har selv luftdempere, men er ikke i tvil om at stål gjør bilen mer forutsigbar og bedre til sktiv kjøring. Luft føles tregt og ustabilt, men gir en fin flyt som du selv nevnet.

Jeg har kjørt en gode del på bane og sverger normalt til stålfjærer, men poenget mitt her er at Tesla har fått til meget bra sportslige egenskaper, og mye bedre turn-in og grep i svinger, samtidig som man beholder komforten over det som regnes som utfordrende veiforhold. Jeg føler ikke at luftfjæringen reduserer responsen i understellet. Virker som understellet er finpusset en god del fra P85+.
#28
Er det noen som har fått prøvd P85D på vaskebrett?

Jeg er imponert hvordan bilen ikke bryr seg om slike bagateller.. Den jevner ut de vanligvis utrolig irriterende ristingene over vaskebrett. Det er bra gjort med et relativt stivt pluss-understell. Kjører på 19" Michelin Xi3 for tiden.

Jeg har kjørt mye forskjellig av toppmodeller fra andre merker, men jeg må si jeg blir bare mer og mer imponert av denne bilen!
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: Normalt å ikke få svar av DS på mail?
torsdag 05. mars 2015, klokken 21:44
Kjenner meg ikke igjen i de beskrivelsene her.

Super oppfølging fra min DS hos Tesla Trondheim før, under og etter levering av begge mine biler!

Rart at det skal være så stor forskjell mellom avdelingene.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D teknisk info
tirsdag 03. mars 2015, klokken 16:07
Jeg har hatt bilen siden fredag, og man kjenner en forskjell i effekten fra f.eks 80-90% batteri sammenlignet med 50%.

Og man kjenner at den justerer effekten basert på grep. Jeg har kjørt på sommerhjulene gjennom helgen, og skiftet til vinterhjul i dag. Man må nok ha på sommerhjulene, og ha nogenlunde temp i dekkene for å få ut maks.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA