Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pekle

#31
Model 3 / Sv: Lading av M3 langs E6
tirsdag 17. august 2021, klokken 14:06
#32
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hvordan bygge en miljøvennelig elbil?
tirsdag 17. august 2021, klokken 13:29
MC-forsikring for unge er kostbart, så mye av miljøet har mer hår under enn oppå hodet ja. Som 44-åring er jeg relativt ung på MC-fora på nett. Det var jo dessuten en periode at R-sykler og ekstreme sport-tourere var greia å ha. Nå for tida er det adventure-segmentet med mer oppreist kjørestilling som gjelder. De innbyr i mindre grad til galimatias-kjøring.

Og som voksnere tenker man jo litt mer over tid og sted. Jeg liker å dra på greit innimellom, men ikke i tettbygd strøk, lave fartsgrenser eller mye trafikk. Adrenalin er fint, men har ikke så mye behov for å vise det til andre som man kanskje har i yngre alder.
#33
Ja, det virker nesten sånn. 4,31 er høyeste jeg har sett (også på lavt utnyttet SuC, nå på lørdag). Vet ikke om de tester prissensitivitet eller noe?
#34
Model 3 / Sv: Missfornøyd med forbruk, rekkevidde er dette normalt?
søndag 15. august 2021, klokken 23:02
Det er mulig å oppnå noe tilnærmet det du håpet på, men da kan man bare glemme 100-110-soner. Jeg har snittforbuk på 153 over 2,5 år og 50.000km med LR og 18" Aero, men maksimalt 2% av de kilometrene er på den type motorvei.
#35
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
lørdag 14. august 2021, klokken 15:17
4,31kr/kWh i Øyer nå...
#36
Model 3 / Sv: Frontlysa "sig"
tirsdag 10. august 2021, klokken 21:41
Kalibrerte i garasjen akkurat nå (M3LR mars 19, stor fellesgarasje, veldig plant gulv): etter at auto-funksjonen var ferdig måtte jeg ta venstre ett knepp ned og høyre to knepp opp.
#37
Model 3 / Sv: Frontlysa "sig"
tirsdag 10. august 2021, klokken 19:10
Sitat fra: z4rd på tirsdag 10. august 2021, klokken 18:54
Er det ikke bare å trykke på den Calibration-knappen og deretter tilbake ut av menyen, uten å faktisk justere på ting med hjulene på rattet? Min erfaring er at lysene da justerer seg automatisk til normalt-nivå.

Jeg har merket meg at de har løftet seg ved to anledninger på 1,5 år, og da har jeg begge gangene gjort som beskrevet over.
Testa det i fjor høst, og på min ble de da "nullstilt", men de var ikke like høye. Mulig det funker fint dersom man er heldig med monteringen av lyktene fra fabrikk? Skal prøve igjen - vet ikke om kalibrering kan ha blitt forbedret OTA?

Fulgte forøvrig denne https://www.fixyourtesla.com/3/HEADLIGHTS-ADJUST-EMEA-WALL-METHOD.html
#38
Model 3 / Sv: Frontlysa "sig"
tirsdag 10. august 2021, klokken 15:13
Ja, var en tråd på dette i fjor også. Mine hadde gått veldig lavt i løpet av sommeren. Men vet ikke om det var plutselig eller over tid. Noen mente det var ifbm en oppdatering.

Justerte dem da og de var fine i vinter, men ser nå at det venstre lyser litt høyere enn det høyre igjen, så må nok gå over igjen. Har fortsatt teip- markeringene fra i fjor på garasjeveggen, så bør gå fort.

Man ser det også på møtende biler, veldig mange skjeløyde 3-ere
#39
Model 3 / Sv: Garasje port åpner i TM3?
tirsdag 10. august 2021, klokken 11:19
Det var standard på de første bilene (jeg har), men ble flyttet til "ekstrautstyr" etter noen måneder.
#40
Da kan jo Tesla velge enten å si "kun app", eller så kan de velge å tilby P&C til de som implementerer det ihht Teslas tolkning. Noen produsenter vil da forhåpentligvis se det som et konkurransefortrinn, og Teslas implementasjon blir den faktiske standarden. Helt til noen finner ut at de skal lage den ultimate standarden som erstatter alle de gamle så klart..
#41
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. juli 2021, klokken 18:41
Sitat fra: pekle på tirsdag 27. juli 2021, klokken 18:39
Aggressiv dynamisk prising er flott det, men da bør prisene også være mer transparente. Å bestille så-så-mange-kWh i appen er jo en måte å løse det på, samtidig er det jo kjipt når tante eOlga-Golfen parkerer, kobler seg til, knoter med appen, får melding om at det blir 457kr takk og så syns det er for dyrt. Akkurat up-front prisinfo er fossilstasjoner bedre på per nå.

Det kreves appen for å lade. Da kan de informere via app. Sende advarsler når prisen går opp etc
Om man har brent seg en gang venner vel man seg til å sjekke appen før man parkerer kanskje. Må vel si jeg ikke hadde forutsett en såpass uelegant løsning fra Tesla (uten at jeg vet hvordan det faktisk blir)

Tilbys forresten plug&charge for biler som støtter det, eller er alle tredjepartsbiler henvist til app? Tesla-app i Android Auto?
#42
Sitat fra: hanche på mandag 26. juli 2021, klokken 20:06
Litt på siden, men kkm var en noe snurrig måte å skrive 1000 km på. Kilokilometer?
Bruker det innimellom selv, men da bare som "mobilspråk" for å spare et par tegn. Bruker det aldri muntlig.
#43
Aggressiv dynamisk prising er flott det, men da bør prisene også være mer transparente. Å bestille så-så-mange-kWh i appen er jo en måte å løse det på, samtidig er det jo kjipt når tante eOlga-Golfen parkerer, kobler seg til, knoter med appen, får melding om at det blir 457kr takk og så syns det er for dyrt. Akkurat up-front prisinfo er fossilstasjoner bedre på per nå.
#44
Model 3 / Sv: Vampire Drain
søndag 18. juli 2021, klokken 16:54
Om det er sol blir det vel uansett mye varmere enn utetemperatur, så kan jo hende klima har slått inn også.
#45
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
søndag 27. juni 2021, klokken 09:20
Når M3LR nå har estimert levering først i november så vil vel september-toppen bli lavere enn "normalt", så da skal det mye til at den ligger på topp etter Q3.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA