Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Zero-talent

#31
Model 3 / Sv: Mobilen som "nøkkel"
fredag 06. november 2020, klokken 10:14
Hvis det er snakk om et par meter fra førerdør er det nok ikke noe stress. Jeg parkerer jo ikke inne i stua... Men det er jo bare å prøve seg fram når bilen kommer. Er i grunnen mer spent på om mobil som nøkkel fungerer når man har diverse strømsparing aktivert
#32
Model 3 / Mobilen som "nøkkel"
torsdag 05. november 2020, klokken 15:32
Kanskje et dumt spørsmål, og jeg finner jo ut av det når bilen kommer, men dog...

Hvor langt unna bilen må man være for at den skal holde seg låst og slukket? I heimen parkerer vi rett utenfor stua, og jeg sitter kanskje en meter eller to unna bilen når jeg kollapser foran Netflix. Vil det gjøre at bil og mobil har kontakt og bilen står ulåst, eller bidra til vampire drain ved at mobil og bil prøver å snakke sammen?
#33
Model 3 / Sv: Utsette levering
onsdag 04. november 2020, klokken 09:46
Sitat fra: pekle på søndag 01. november 2020, klokken 19:36
Om man er bekymret for bruktdifferansen på desember 20 vs januar 21 så er nok ikke Model 3 riktig valg uansett. Jeg tipper prisene vil gå ned mye mer enn den differansen når Model Y kommer i volum (og Enyaq, ID.4 osv. - biler av den typen som er varme hveteboller for tiden)

Kommer vel litt an på mange faktorer? Er nok en del som har kjøpt TM3 som trenger plassen i Y osv, men samtidig er det noen fordeler med 3 - lavere forbruk og et mer spenstig utseende (smak og behag). Det er kanskje ikke så lurt å selge akkurat når TMY leveres men... Vi har bestilt TM3 nå, og ser for oss å ha den i 3-5 år, så da vil jeg tro verditapet er som på alle andre biler. Men tiden hvor man kan selge brukt for mer enn nypris nærmer seg nok definitivt slutten, og det skal vi kanskje bare være glad for siden det betyr flere biler på markedet og raskere overgang fra fossil.
#34
LR. Mer enn nok bil for en som er vant til leaf og daff dieselbil. Nå blir det endelig helelektrisk og null rekkeviddeangst
#35
Da var bestilling lagt inn. Søkte lån og fikk mailing at det var innvilget etter ca tre sekunder. Antar det betyr at alt er i orden og det bare er å vente på leveringsdato.

Første morsomme bilen jeg kjøper, kjenner jeg gleder meg hakket mer til denne enn jeg gjorde til leafene jeg har hatt.
#36
Var i alle fall nyttig for min del å finne denne i kjøpstråden. Jeg er på leting og usikker på hva det blir. Teslas priskutt og lånekampanje er definitivt noe som trekker meg i den retningen. Men vurderer også ID4 pga pris og plass, og Enyaq pga plass og utstyr. Med begrenset budsjett får man dessverre ikke alt man har lyst på i en bil (plass eller gadgets - ser ut som en av to må vike).
#37
Hvor lenge varer denne rentekampanjen? Har ikke planlagt ny bil før nærmere sommeren, men er det begrenset varighet så kanskje det er verdt å sitte på to biler et par måneder...
#38
Er det noe av standardutstyret på LR som mangler på SR+? Snoker på model3 når leasingen på leafen går ut til sommeren, men tenker i utgangspunktet at SR+ har rekkevidde nok for oss som aldri kjører lenger enn 20 mil en vei (hytta)
#39
ID.4 / Sv: Servicepriser
fredag 09. oktober 2020, klokken 13:14
Hmm høres ut som du skal få lov til å handle for meg neste gang. Jeg er elendig på slikt og betaler det der koster.
#40
ID.4 / Servicepriser
lørdag 03. oktober 2020, klokken 20:43
Noen som har snakket med forhandler og fått noen indikasjon på hva service vil koste på id4?
#41
Ariya / Sv: Ariya
mandag 14. september 2020, klokken 10:19
Her må Nissan få opp farten... Jeg vil veldig gjerne ha denne, men da må de få ut prislisten og levere biler fra sommeren av, ikke "vinter 21/22" med alt det innebærer av MVA-risiko osv. Bilen ser flott ut, og jeg liker Nissans strategi med tre utstyrsnivå kontra VAGs endeløse lister med "ekstrautstyr", som gjør at bilene blir mye dyrere enn fra-prisen.

...men mens vi venter hopper de fleste på ID4 eller Enyaq.
#42
Ariya / Sv: Ariya
torsdag 16. juli 2020, klokken 00:16
Sitat fra: MooCow på onsdag 15. juli 2020, klokken 19:27

Tja, du har jo råd til å betala ein del meir for Ariya enn Qashqai, billigare i drift og billigare vedlikeholdskostnadar :)

Nå var det bare for å sammenligne ca tilsvarende fossilbil da, jeg vil aldri gå tilbake til den verdenen uansett. Men for meg er bil et nødvendig onde, og da handler det om å finne billigste sort som tilfredsstiller behovet. Derfor er pris og særlig pris per km rekkevidde viktig.

Men det blir en digresjon. Jeg liker stort sett det jeg ser av specs og design, ser mye bedre ut enn f. Eks enyaq og interiøret er definitivt lekkert. Det er dog kjedelig med levering "sent 2021" når 2022 fort kan bringe med seg avgifter på elbil.
#43
Ariya / Sv: Ariya
onsdag 15. juli 2020, klokken 14:31
Veldig spennende bil, så spørs det hva den koster... For min del har jeg en mental sperre mot å bruke mer enn 400K på bil. Vil tro innstegsversjonen havner på 450K+. Det er mye penger for en bil sammenlignet med tilsvarende fossil (qashqai toppmodell 400K). Hadde ønsket meg rekkevidde inntil 400km, men suv-formen er selvfølgelig mindre energieffektiv.
#44
Kjøpe elbil? / Sv: prishopp - varig eller forbigående?
tirsdag 23. juni 2020, klokken 19:19
Regjeringen har så vidt jeg vet fredet mva-fritak ut stortingsperioden, altså vil det ikke skje noe før 2022. Nå er EU på banen med diverse støtteordninger for elbil også så lov å håpe det varer inntil El er konkurransedyktig på pris.
#45
Kjøpe elbil? / Sv: prishopp - varig eller forbigående?
torsdag 28. mai 2020, klokken 15:33
Nå var det tomt for lagerbiler uansett, så da slapp jeg tenke på det... Får krysse fingrene for at krona styrker seg fram mot neste sommer. Kommer jo også mer å velge i det neste året så sånn sett greit å vente.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA