Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Starfox

#241
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skaffe 10a lader til leaf?
mandag 29. april 2013, klokken 09:15
Sitat fra: gbzdoc på mandag 29. april 2013, klokken 06:37
Har en ubrukt 10A original ladekabel (EVSE) for Leaf liggende.

Kan selges for 3.000,- hvis ønskelig.

Hvor i verden holder du til? Skal tenke på det
#242
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skaffe 10a lader til leaf?
mandag 29. april 2013, klokken 06:34
Sitat fra: thoru på mandag 29. april 2013, klokken 02:11
Sitat fra: 2EL på mandag 29. april 2013, klokken 02:06
Jeg tipper du har kjøpt deg en amerika Leaf og da kommer den med 16A ladekabel.
Du kan kjøpe en kabel fra Svergie som ikke har denne kladden og som kan reguleres mellom 6A,10A og 16A

Tror det er noen ukers ventetid på denne kabelen, men den er vært å vente på ;D
Link til siden http://charge-amps.com/
noen uker med ventetid? jeg har ventet siden januar og venter ennå på å få denne kabelen.
trur jeg heller har satset på den norske nettbutikken som vidreselger kabelen for 6500kr om det haster.

Har sett litt diskusjon om denne.. hvorfor har de fortsatt ikke bedre produksjons/leveringstid på denne?

Er det å betale 6500 for mye?
#243
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skaffe 10a lader til leaf?
mandag 29. april 2013, klokken 00:08
Regner med det er en 16a siden jeg spurte om det 10 ganger og selger sa jeg måtte ha 16a hjemme 2013mod rett fra nissan. Bestilte bilen fredagen.
#244
Ladeplasser og ladekabler / Skaffe 10a lader til leaf?
søndag 28. april 2013, klokken 23:21
Hei er ganske grønn når det kommer til elbil da jeg ikke får min før neste helg.

Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe en 10a ladekabel til min leaf ?

Selgeren sa at den som var med i "ryggsekken" kun var for bruk på 16a stikk..

Grunnen til jeg lurer er pga. Her vi bor idag har jeg ikke 16a uttak og vi flytter 1.juli og ønsker ikke spandere på opplegg fra sikringskap. Da lader jeg den heller på senteret og i hurtigladeren som er 500m oppi gaten.
#245
Humor og kanari / Sv: Thinkifisering av andre biler
søndag 28. april 2013, klokken 22:46
Hvor fåt man tak i dette?
#246
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Testet rekkevidde i dag
lørdag 27. april 2013, klokken 23:23
Veldig kjekk info og detaljer du kommer med der.
#247
Leaf 2010-2017 / Sv: Så kjøpte jeg meg en Leaf
lørdag 27. april 2013, klokken 17:50
Er det lurt å ha med 25m 2, 5m2 skjøteledning, slepetau og et brett med ølbokser baki når jeg skal i grenseland på 100km turer?

Hvordan oppfører rekkevidden seg når man står i kø og alt går i sneglefart?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#248
Leaf 2010-2017 / Så kjøpte jeg meg en Leaf
lørdag 27. april 2013, klokken 11:04
Gleder meg utrolig til å hente den neste uke. Blir 3. NY bilen jeg har kjøpt i mitt liv men den eneste som jeg faktisk gleder meg som en unge til å hente.

Var frelst etter 10 minutters kjøring og med tanke på at jeg bare har 500m til nærmeste hurtiglader her jeg bor kommer det til å bli kraftig redusering i lommeboka.

Bosted Knarvik, lindås Kommune:

Normalt består kjøring av å levere 1 barn i barnehage 2 km hver vei.
En tur til Åsane Storsenter for små ærend og kansje en matbit. 14km hver vei.
Tur til Bestemor med barna 1,5 km hver vei.
Handle på butikken 1 km.
Til Bergen på kino med en kamerat eller samboer parkering gratis parkering/lading Bygarasjen 29km hver vei.

Ellers var førsteinnntrykket av bilen meget imøtekommende, den har alt vi trenger for å gjøre det vi må. Det var som å sette seg inn i hvilken som helst liten bil bare mye mere stillegående og om man skulle falle for fristelsen og bunne pedalen drar den jo meget bra, Dreiemomentet er på plass momentant og man føler som man kjører romskip.

Bagasjeplassen er jo mye bedre en på en Kia Picanto eller en Peugeot 208. Prismessig er den som så om man må skifte batteri etter noen år men alle vet jo hvor dyrt det er med registerreim og vannpumpe og den biten på bensin/diesel.

Gamle bilen var en 2000 mod WV golf automat som brukte 200kr i bensin hver gang vi brukte bilen. mye vedlikehold ble det også etterhvert.

Har tidligere hatt en Kia Picanto(2006) med 1.0l manuel. Den var billig og kjøre men veldig trang og gikk som en bøtte med drit,

Kjøpte egentlig litt bevist den modellen de selger nå pga, Japanske biler er jo kjent for å ha meget lite feil og mangler.

Gleder meg sykt til den er klar :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA