Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Starfox

#21
Humor og kanari / Litt morsom hendelse på hurtigladeren
tirsdag 21. mai 2013, klokken 22:24
Var og skulle hurtiglade på Fjøsanger veien igår. Kom frem og til min "ergelse" var det en bil der med en pen jente.

Såg fort at hun ikke skulle være der så lenge siden laderen indikerte over 80%

Jeg går utav leafen og hun smiler så fint å sier: "jeg var ferdig for fem minutter siden men får ikke ut kontakten".

Smiler tilbake og spør henne pent om hun har trykket på stopp knappen. ::)
#22
Lurer på om denne bilen kan bli et prosjekt eller om jeg skal kjøre den til huggeren for vrakpanten.

Bilen er 99% rustfri og aldri vinterkjørt.
#23
Ladeplasser og ladekabler / Nå er jeg forbanna irritert..
lørdag 18. mai 2013, klokken 21:32
Kjøpte meg ladekort på nissan åsane og har brukt det 4 ganger for maks 50kr totalt og jeg betalte 500 for det og så når jeg måtte ha livsnødvendig strøm på bilen kom det opp at det var tomt for kreditt.
#24
Leaf 2010-2017 / Nye Leaf
onsdag 15. mai 2013, klokken 08:52
Er det kun den engelsk bygget leafen som kan lade med 32a eller gjelder det flere?
#25
Elektriske utfordringer / Lyspærer
mandag 06. mai 2013, klokken 09:55
Noen som har oppgradert fjærnlyset uten å gjøre modifikasjon på selve lykthuset?
#26
Er det slik at når du kjøper et "kontantkort" på 500 kr så blir det trekt fra akkurat 2 kr på antall kWh man faktisk få etter endt lading eller er det en skjult tidsgreie her også?
#27
Kjøretips / Buss/Taxi felt i Bergen by.
lørdag 04. mai 2013, klokken 01:12
Hei

Var og hentet samboeren min i Bergen idag og lurte på en ting jeg alltid har vært pysete på å prøve... Er det slik at med mitt nye vidunder av en Leaf kan bare kjøre alle plasser det er Buss/Taxi skiltet ? som mellom galleriet og på langsiden der med Rådhusgaten og den kollektivtunellen som kommer ut der med Grieghallen?

Mvh
Fersk elbil fører..  ;) Elsker EL skiltet mitt.. har på 2 dager tjent inn i bensin og bompenger 700kr i forhold til å ta bensineren på tunet.
#28
Leaf 2010-2017 / Stereo
tirsdag 30. april 2013, klokken 21:11
Hvordan er stereoen i leafen på kvalitet.
#29
Ladeplasser og ladekabler / Skaffe 10a lader til leaf?
søndag 28. april 2013, klokken 23:21
Hei er ganske grønn når det kommer til elbil da jeg ikke får min før neste helg.

Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe en 10a ladekabel til min leaf ?

Selgeren sa at den som var med i "ryggsekken" kun var for bruk på 16a stikk..

Grunnen til jeg lurer er pga. Her vi bor idag har jeg ikke 16a uttak og vi flytter 1.juli og ønsker ikke spandere på opplegg fra sikringskap. Da lader jeg den heller på senteret og i hurtigladeren som er 500m oppi gaten.
#30
Leaf 2010-2017 / Så kjøpte jeg meg en Leaf
lørdag 27. april 2013, klokken 11:04
Gleder meg utrolig til å hente den neste uke. Blir 3. NY bilen jeg har kjøpt i mitt liv men den eneste som jeg faktisk gleder meg som en unge til å hente.

Var frelst etter 10 minutters kjøring og med tanke på at jeg bare har 500m til nærmeste hurtiglader her jeg bor kommer det til å bli kraftig redusering i lommeboka.

Bosted Knarvik, lindås Kommune:

Normalt består kjøring av å levere 1 barn i barnehage 2 km hver vei.
En tur til Åsane Storsenter for små ærend og kansje en matbit. 14km hver vei.
Tur til Bestemor med barna 1,5 km hver vei.
Handle på butikken 1 km.
Til Bergen på kino med en kamerat eller samboer parkering gratis parkering/lading Bygarasjen 29km hver vei.

Ellers var førsteinnntrykket av bilen meget imøtekommende, den har alt vi trenger for å gjøre det vi må. Det var som å sette seg inn i hvilken som helst liten bil bare mye mere stillegående og om man skulle falle for fristelsen og bunne pedalen drar den jo meget bra, Dreiemomentet er på plass momentant og man føler som man kjører romskip.

Bagasjeplassen er jo mye bedre en på en Kia Picanto eller en Peugeot 208. Prismessig er den som så om man må skifte batteri etter noen år men alle vet jo hvor dyrt det er med registerreim og vannpumpe og den biten på bensin/diesel.

Gamle bilen var en 2000 mod WV golf automat som brukte 200kr i bensin hver gang vi brukte bilen. mye vedlikehold ble det også etterhvert.

Har tidligere hatt en Kia Picanto(2006) med 1.0l manuel. Den var billig og kjøre men veldig trang og gikk som en bøtte med drit,

Kjøpte egentlig litt bevist den modellen de selger nå pga, Japanske biler er jo kjent for å ha meget lite feil og mangler.

Gleder meg sykt til den er klar :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA