Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - valvolainen

#1
Supert, det høres logisk ut:) takk for hjelp!
#2
Holder på med litt vedlikeholdsarbeider på bilen min, og må i den forbindelse sveise litt på traversen bak. Koble fra 12v batteri burde være grei skuring, men må jeg også ta hensyn til traksjonsbatteriet? Hvordan gjør jeg isåfall det?
#3
Nydelig kreativ løsning, særlig på skruene :+1:
#4
Takk for innspill og gode tips. Landet på en 2014 mod, og er strålende fornøyd. Etpar utfordringer:

1. -mye- dårlige veigrep enn jeg er vant med, så må avpasse farta litt i tomme rundkjøringer på natta. Vinterdekka står på, og det er ikke de beste dekkene lenger. Gøy med overstyrt bil endog :)

2. fm radio. Har fått på plass en 2din spiller, venter nå på dekselet til dashbordet fra kina, samt en iso overgang til kablene mot radio, og en loddbar usb plugg så jeg kan beholde det originale usb støpselet.
Noen som vet om dekselet fra f.eks ion eller c-zero passer i-miev?

3. ingen plass til høyrearmen. Fant endel referanser til noe toyotakoppholderarmlene her på forumet, så en av disse er på vei i container.

Idag mens jeg monterte dab antenne, så oppdaget jeg trekk-ut-koppholderen under varmedysen, det var en lettelse   :)

Har også igjen noen pakker med dynamat etter en bil jeg hadde for ti år siden, så dette skal inn i dører og på gulv/tak med tid og stunder.
#5
Ah, so it's a feature ;D
Kommer overhodet ingen lyd?
#6
Model S 2013 - 2022 / Ujevnt pådrag ved jevn wattpedal i lav hastighet.
torsdag 17. september 2020, klokken 11:35
Opplever dette om dagen, som regel med kald batteri. Kan ligger med pådrag på 10-20kw, og det er merkbart at bilen deakselerer og akselerer med fire-fem sekunders mellomrom. Ingen effektendring i displayet, uavhengig om klimanlegg er av eller på. Dog ikke alltid med kaldt batteri, på langtur i helgen skjedde det også når batteriet var nede i ca. 20-25% etter å ha kjørt i fire-fem timer.
2013 model s 85 er bilen.
Noen som har opplevd lignende eller har har tips til årsak?
#7
e-Golf / Sv: Bytte bremser bak på egolf.
søndag 16. august 2020, klokken 22:33
Er det brukt loctite så slipper denne På rundt 250 grader, så litt oppvarming er gull, da nøytraliseres gjengelåsen.
Forøvrig er det ikke så lett med en muttertrekker bak der.
Med litt varme kommer du langt.
#8
Mja, leaf er ute av bildet, trives mye bedre i en trilling av en eller annen rar grunn. Hvis jeg går for noe annet måtte det vært enda en golf, men dørgende kjedelig å ha to like biler, samtidig er det dobbel pris. Men der kommer jeg nå tur/retur omtrent uansett vær og føre. Og i dagens situasjon ser jeg jo også for meg hjemmekontoret videreføres i overskuelig fremtid(les gjennom vinteren) og da har man nok rukket å gjort seg opp en mening om vi beholder bilen eller bytter den i noe annet.
Men 80k er nok for meget, tror jeg skal prøve å finne en til rundt 50-60😊
#9
e-Golf / Sv: Bytte bremser bak på egolf.
fredag 14. august 2020, klokken 13:34
Jeg bare skrudde inn stempelet manuelt og monterte nye klosser/skiver, remonterte klavene. deretter aktiverte jeg parkbremsen noen ganger, den måtte ha etpar runder siden den var skrudd helt inn, og det kom opp en feilmelding siden den ikke tok med en gang, men etter to-tre ganger av og på med bremsen tok klossene, og en av/på med tenninga så forsvant feilmeldingen og alt ble normalt igjen. (Litt fra hukommelsen her siden det er noen år siden😂😂)
#10
Ser de er priset fra 60-80k, det er nok sikkert noe prutningsmonn der også. Ringte på en til 80, og der skulle de lakkere noe småriper, bytte bremser og ta service for denne prisen.
Sikkert bedre handler og få gjort, koster disse rundt 130 nye?

Tok forøvrig og brukte opp batteriet ikveld, tur/retur jobb, nærlys på, ac på fullt (ikke max) og tung(ish) fot. 
Kom 98km før skilpadda tente, også fortsatte jeg etpar km til hjem. Mener GOM stod på 94 når jeg startet, men er litt usikker.

Edit:
Merker litt vibrasjoner ved hardt pådrag og hard regenerering, er alle disse slik?
#11
Har lånt meg en trilling fra 2015, så skal teste ut en tur retur med ac og tung fot, ihvertfall simulere litt høstvær. Godt poeng med barnehage, en ikke ukjent problemstilling😂 får jeg kona glad i bilen er jo det hele løst, da hun jobber mye nærmere. Det var forøvrig en overraskende komfortabel bil, hadde ventet mer støy og hardere eller mykere understell, men lavt tungdepunkt hjelper nok godt.
#12
Takk for svar folkens. Blir mye opp og ned i topografien, men hvis regenereringen er effektiv koster det ko ikke så mye. Tenkte å se om jeg kunne finne bruktbil hos en forhandler og se om jeg kunne prøve denne et sveit, da er det kanskje litt lettere og ta en avgjørelse. Fristende med en trilling, da prisen på en 2014/15 modell er halvparten av en e-golf
#13
Lurer på å skaffe en ~2015 modell i-miev til pendling.
Har 92km tur / retur, jobb, på vestlandsveier med stort sett 60-70km/t.
Kan stort sett lade på jobb, men det hadde vært ok å kunne ta ihvertfall tur/retur jobb sommerhalvåret.
Det regner naturligvis mye her, så ofte våte veier.
Ser at den nye generasjonen batterier taper seg mindre enn førstegenerasjon, vil denne bilen være et godt valg for meg?
De kaldeste dagene er det mulig for meg å benytte e-golfen, og der kommer jeg stort sett tur/retur på et batteri.
Tar jeg feil om jeg antar at det er lite tekniske problemer med disse?
#14
e-Golf / Sv: Bytte bremser bak på egolf.
mandag 28. mai 2018, klokken 18:55
Ham, takk for den.
Får forsøke å dele parkbremsen og skru tilbake anordningen der slik at jeg får skjøvet stempelet tilbake.
Fortsettelse følger.
#15
e-Golf / Bytte bremser bak på egolf.
mandag 28. mai 2018, klokken 10:30
Må bytte bremser og skive bak på golfen min. Ser at man trenger diagnose for dette, regner med det er for å justere parkbremsen etter bytte. Dette var en liten strek i regningen, fordi jeg hadde håpet på å kunne sette igang med dette idag. Er det mulig å låne diagnoseverktøy til dette i Østfold ila en dag eller to? Jeg klarer ikke helt å finne ut av hvor jeg evt. kan kjøpe dette uten å bestille på nett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA