Sitat fra: Torben_E på lørdag 05. september 2015, klokken 12:31Det er nok lurt. Tror ikke dere kommer noen vei mot Tesla uten å gjøre dette.
Hej HKS
Tak for at dele dette med os.
Ja vi 15+ danskere er bitterlig kommet til sammen konklusion.
Nu tager vi fløjlshanskerne af og diclaimeren i US med "1-foot rollout" er en perfekt platfrom hvorfra vi kan forsætte sagen og den giver os extra moment. US har nu indrømmet at der var en "disconnect" mellem marketing og den fysiske verden.
Har nettopp diskutert dette med min bror, han er som nevnt jurist. Mener dere har en god sak.
Kjenner ikke danske forbrukerrettigheter, men for norske forbrukere bør man gjøre følgende:
1. Klag til selger. Krev at feilen utbedres, og kom gjerne med et realistisk forslag til hvordan dette skal gjøres. For meg virker det som at kostnadsfri installasjon av "Ludicrous Upgrade" vil være en god løsning hvis det stemmer at bilen med denne vil yte slik Tesla lovet i spesifikasjonene til P85D når dere kjøpte denne.
Gi Tesla tid til å svare på denne formelle klagen. Ut september bør holde. Klagen bør sendes både som et skriftlig brev og e-post. Sørg for å dokumentere hva dere gjør. Dere kan lase ned mal til klage her:
http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger
2. Hvis Tesla ikke svarer innen fristen eller hvis dere ikke er fornøyde med Tesla sitt svar, tar dere klagen videre til Forbrukerrådet. Dette bør gjøres umiddelbart etter fristen har gått ut.
http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss/klage-til-forbrukerr%C3%A5det
3. Hvis Forbrukerrådet ikke kommer videre med Telsa så blir saken kjørt videre til Forbrukertvistutvalget (FTU).
Det er viktig å merke seg at denne prosessen ikke koster penger for dere som forbrukere. Hvis flere av dere gjør dette vil også denne saken mot Tesla får mer tyngde. Så jeg oppfordrer alle P85D eiere som er missfornøyd til å ta opp denne saken. Hvis dere ikke klager så mister dere også retten til å klage, da en klage skal skje innen rimelig tid etter den er oppdaget.
Jeg kjøper ikke argumentene om at "Tesla er en så ny aktør så vi skal ikke klage". Det er ikke første gangen at Tesla oppgir feilaktig informasjon om produktene sine. En ny aktør som Tesla burde også oppført seg mer ydmykt mot kundene sine i slike tilfeller. Tro ganske mange her hadde blitt fornøyde hvis de hadde innrømmet at dette var en feil og beklaget istedet for å bare endre nettsidene i stillhet.