Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - frskby

#211
Sitat fra: jsu224 på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:27
Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:46
1. Gå inn på Teslamotors.com
2. Klikk reserver.
3. Fyll ut informasjonen de ber om.
4. Betal regningen på 31'000kr i depositum
5. Vent på finalize knapp.
5b. Lek deg masse i Design Studio og på forumet.
6. Få finalize knapp, trykk på den.
7. Fyll ut informasjonen de ber om.
8. Trykk fullfør og finn ut at prisen ble lavere enn du trodde siden du har betalt inn depositum, vurder en pakke til.
9. Be om å få lagt til en ekstra pakke.
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

Jeg kjenner at jeg liker svaret  ;D

Punkt 10 har jeg allerede gjort unna..dvs jeg venter på bilen selv om jeg ikke har bestilt og har informert kjerringa ( dog ikke at prisen blir 660' istedet for 600'....  :o )

Flere som har gått i denne "fella". Min også kosta 600' ovenfor kjerringa, mens papirene sier 695'. Den tid den sorg om hun skjønner det...  ;)
#212
Model S 2013 - 2022 / Sv: Konfigurasjon ved Finalize
lørdag 18. mai 2013, klokken 21:58
Da var den røde knappen trykket. Levering sept/okt.
Det ble Performance, perlehvit, 21" grå felger, lyst skinn. Ellers fullspekket med unntak av bakovervendte bakseter.
Gikk på en "smell" da den ble myyye dyrere enn mitt opprinnelige budsjett, men tar ikke sjanse på å ikke ta med deg jeg har lyst til. Frykter at dette er kanskje den eneste muligheten jeg får i mitt liv til å få en slik bil mtp ytelser og utstyr til denne prisen.

Lurer på når Volvo'n skal legges ut. Aldri gledet meg sånn til høsten før. Måtte denne sommeren gå unna i en fei...  :)
#213
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
søndag 12. mai 2013, klokken 19:11
Sitat fra: 19quiz76 på søndag 12. mai 2013, klokken 18:29
Sitat fra: Cirion på søndag 12. mai 2013, klokken 17:05
Sitat fra: cdabel på søndag 12. mai 2013, klokken 16:20
For all your car wash obsessing needs:

http://www.detailersclub.no/
Gå gjerne dit om du vil bli tråkka på...

Jeg holder meg langt unna!
Ikke min erfaring med dcn i det hele tatt! Tvert imot veldig imøtekommende mot nybegynnere, har lært utrolig mye der inne og blitt en del tusenlapper fattigere ;)

Helt enig - bare opplevd positivitet mot nykommere som meg, og de deler gladelig sin kunnskap! Har også blitt mange tusenlapper fattigere... ;)
#214
Takk for mye saklig tilbakemeldinger her.
Jeg er rimelig overbevist selv at jeg vet litt mer takket være forum som dette, men det er dessverre fortsatt noen pkt som ingen kan svare godt på, beklageligvis ikke Tesla selv heller. Det er mer alvorlig at de ikke kan svare på deres eget produkt, og hundrevis av  kunder bestiller en bil som de ikke vet helt hvordan er/blir.

Dog lever jeg med disse usikkerhetsmomentene og trykker nok Finalize ganske raskt - makan til bil er det ikke sikkert vi får så mange muligheter til i fremtiden til denne prisen.
#215
Hei,
Jeg var på Alnabru i går og hadde endel spm til selger som det diskuteres mye her inne på forumet, og hvor det menes og syntes mye.
Jeg synes dette er svært interessant lesning, MEN er det bare synsere her inne?

Tesla representanten frarådet alle fremtidige Tesla eiere om å holde seg unna alle mulige forum, for man ble bare mer tvilende og feilinformasjon spredt. Hans råd var kun å holde seg til informasjonen Tesla gir på sine hjemmesider.

Jeg selv er tvilende og spørrende til mange spm som jeg ikke har fått svar på enda.

Rådvill...
#216
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp
torsdag 09. mai 2013, klokken 10:28
Det gikk jammen raksere enn forventet. Fikk min finalize i dag - #3348.

Ble nesten skjelven her jeg...  :)
#217
Model S 2013 - 2022 / Sv: Sidestøtte seter
onsdag 08. mai 2013, klokken 11:29
Jeg har etterspurt Tesla vedr om det blir andre seter på Europamodellen, og fikk svar i dag fra Heidi:

"I forhold til setene vil det ikke være mulig å bytte disse ut nå. Men vi har notert oss all tilbakemeldingen vi har mottatt og vi takker for det.

Vi jobber stadig med mulige oppgraderinger."

Ikke helt godt å si hva som legges i dette, men leser det dithen at det ikke blir noen endringer fra start av iallefall...?
#218
Model S 2013 - 2022 / Sv: Interesse for GTG?
onsdag 24. april 2013, klokken 12:24
Det er absolutt interessant.
Føler jeg har bestilt noe jeg egentlig ikke vet 100% hva er for noe...
#219
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva er uklart/ukjent med TMS?
lørdag 20. april 2013, klokken 23:17
Sitat fra: Zanka på lørdag 20. april 2013, klokken 09:24
Det er vel heller ikke noen avklaring på hvilken leverandør som skal benyttes på mobildata forbindelsen og prisnivået som dette kommer til å ligge på ( tipper 150,- pr mnd.)
Hva skjer med roaming til utlandet?

Vil det være mulig å benytte mobilappen hvis bilen står i "dvalemodus"?
Mener å huske at vi er lovet en software som dette er på plass igjen før levering til Norge.

En av selgerne på Alnabru mente at all datatrafikk ikke skulle koste kjøperne noe, men ble dekket i sin helhet av Tesla...
#220
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
torsdag 18. april 2013, klokken 19:46
Sitat fra: RunarBT på torsdag 18. april 2013, klokken 18:19
Sitat fra: frskby på onsdag 17. april 2013, klokken 20:20
Prøvekjørte TMS i dag for andre gang.
Første gang var Performance, i dag visstnok en "nedstrupet" Performance som var strupet til ca 350 hk iflg selger.

Det var en betydelig forskjell på disse bilene synes jeg faktisk rent effektmessig. Versjonen med 416 hk gikk relativt mye bedre.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta Performance, men ble jammen litt usikker nå.

Den går jo alikevel bedre enn de fleste andre biler, men når forskjellen var såpass merker ble jeg plutselig usikker igjen...

Noen andre som har prøvd både den sorte (med tyske skilter) og den i sølv på Alnabru? Den sølvgrå er den som visstnok er "strupet" ned...

Er du sikker på at den var strupet ned?
Meg bekjent er bilene like, kun sperret på 140km/t av sikkerhetsårsaker.

Det var selgeren som var med på prøvekjøringen som sa dette da jeg synes denne sølvgrå gikk dårligere enn den svarte.
Kan forøvrig avkrefte at den svarte er sperret på 140... :-)
Den i sølv testet jeg ikke dette på.
#221
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
onsdag 17. april 2013, klokken 20:20
Prøvekjørte TMS i dag for andre gang.
Første gang var Performance, i dag visstnok en "nedstrupet" Performance som var strupet til ca 350 hk iflg selger.

Det var en betydelig forskjell på disse bilene synes jeg faktisk rent effektmessig. Versjonen med 416 hk gikk relativt mye bedre.

Hadde egentlig bestemt meg for å ikke ta Performance, men ble jammen litt usikker nå.

Den går jo alikevel bedre enn de fleste andre biler, men når forskjellen var såpass merker ble jeg plutselig usikker igjen...

Noen andre som har prøvd både den sorte (med tyske skilter) og den i sølv på Alnabru? Den sølvgrå er den som visstnok er "strupet" ned...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA