Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - orjan

#16
De adaptive lysene på X & S virker å være mest egnet til sakte kjøring. Selvfølgelig nyttig i kryss og boligfelt f.eks men kanskje ikke helt hva folk forventet.
#17
Min har nylig endret seg fra "July" til "July - Early August". En nokså fullspekket 90D. Håper selvsagt på å få med en evnt facelift her også.
#18
Håper du har rett i det.. har levering på bil i juli og kunne veldig godt tenkt meg noe alà fronten til Model 3. LED headlights er sikkert stas det også, hvordan er som regel slike sammenlignet med den relativt svake xenon-varianten vi har i dag?
#19
Model 3 / Sv: Prioritering av reservasjoner
søndag 03. april 2016, klokken 21:49
Går nok for det aller meste av ekstrautstyr med unntak av insane/ludicrous og de mest jålete felgene. Rekkevidde, lyd, tech og awd er spesielt viktig. Håper også at 3 har flere "spreke" fargevalg enn S og X.
#20
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
fredag 01. april 2016, klokken 06:35
#21
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
fredag 01. april 2016, klokken 06:28
Eneste jeg fikk med meg om den innebygde laderen var at den skulle kunne takle alle strømkilder over hele verdenen. Hvis du hadde tilgang til strøm så skulle du kunne lade (hvis man har riktig plugg selvsagt). Han sa dette om Model S men vil tro han bare sa feil og mente 3'ern.
#22
Model 3 / Sv: Bilder av Model 3
fredag 01. april 2016, klokken 06:10
Jeg liker bilen - og fronten også. Husk at fronten kan virke rar fordi vi er vant til store gapende hull på fossilbilene, men tror det bare krever litt tilvenning. Her til lands skal selvsagt skiltet midt i fronten der.
#23
Det vet vi nok ikke før tidligst 31.mars (vel 1.april her til lands).
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaringer fra vinteren
fredag 22. januar 2016, klokken 13:43
Har også opplevd at ene forhjulet låste seg en kald vinterdag og fikk de samme feilmeldingene. Løsnet med et smell og etter en restart var alt ok. Tesla satt på bremseskjold samt nordisk utgave av bremsene og jeg har ikke opplevd noe lignende i etterkant.
#25
Alt det andre / Sv: Gratulerer Elon Musk!
søndag 17. januar 2016, klokken 21:49
Tror vi muligens kan skylde på røff sjø denne gangen (ene benet knakk under landing?). De forrige forsøkene til sjøs feilet vel pga teknisk svikt i selve raketten.
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
tirsdag 12. januar 2016, klokken 11:22
Hadde en ny bug med 7.1 i går, men tviler vel på at den er alvorlig nok til at den kan ligge bak en full stopp i utrullingen. Ble plutselig *veldig* varm i bakstussen under en kjøretur i går og ser da at begge setevarmerene samt varme i rute/speil hadde slått seg på helt på egen hånd.

Edit: Og mens jeg skrev dette innlegget så tok faktisk den parkerte bilen over spotify-avspillingen ifølge spotify-klienten her på kontoret. Ble nesten småstressa og måtte sjekke at bilen faktisk stod på sin plass  ;)
#27
I hovedsak prisen som sørger for at min stemme her blir nei. Samtidig er jeg småskuffet over utviklingen på softwarefronten i bilene. Jeg hadde forventet mye mer her når vi nå snakker 2016.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla Ålesund >>> Tesla Drammen
mandag 14. desember 2015, klokken 11:42
Jeg har også hatt endel med Tesla Ålesund å gjøre og har bare positive ting å si om folkene der borte. Veldig serviceinnstilt og hyggelige.

Hadde en god del med Trondheim å gjøre tidligere og det var også i hovedsak en positiv opplevelse. Eneste negative der var at det kunne ta veldig lang tid å få svar på eposter.
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
mandag 07. desember 2015, klokken 08:58
Jeg ville ikke hatt slik klokketro på at tesla ikke har noen bevis/dokumentasjon som nokså brutalt kan avgjøre en evnt rettsak. De behøvde jo ikke å legge frem noe mer enn de gjorde ovenfor forbrukerrådet for å få den konklusjonen de ønsket derfra, samtidig som de nok ikke ønsker å vise alle kortene før det virkelig gjelder.
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Calling P85D owners world-wide
torsdag 03. desember 2015, klokken 13:30
Kan kanskje legges ut her hvis all sensitiv informasjon fjernes?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA