Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mao

#271
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3G kobling nede
mandag 07. juli 2014, klokken 09:37
Har hatt store problemer med 3G etter siste SW-oppdatering, og har rebootet et utall ganger de siste ukene (ca. annenhver dag). Men på en 5-dagers tur i Sverige fungerte 3G som en drøm hele tiden. Kom hjem til Norge igjen i går, og i dag har 3G ramlet ut igjen.....  :(
#272
P85+ i Sig.rød er nydelig ja (som de fleste andre farger på TMS). Etter vel 3000 km i nettopp en slik bil angrer jeg definitivt ikke på valget mitt :D

Jeg valgte alt utstyr unntatt barnesetene. Mine barn er godt over 135 cm, så da så jeg ikke helt vitsen med å bruke en haug med tusenlapper på å fylle opp verdifull bagasjeplass med barneseter som aldri vil bli brukt av oss (og jeg tviler på om bruktverdien øker like mye som kostprisen på setene) :)
#273
Model S 2013 - 2022 / Sv: UMC defekt igjen...
søndag 29. desember 2013, klokken 15:41
Har faktisk aldri prøvd å starte lading på nytt igjen fra appen, så det må jeg nesten teste snart.
Jeg løper heller ikke ut og napper ut kabelen så snart bilen er ferdigladet, og èn gang sto bilen tilkoblet over 3 døgn på Værnes uten problemer. Da var sikkert batteriet ferdig ladet etter ca. ett døgn, og fikk ingen problemer eller feilmeldinger selv om bilen sto tilkoblet strøm i over to døgn etter ferdig lading.
#274
Model S 2013 - 2022 / Sv: UMC defekt igjen...
søndag 29. desember 2013, klokken 14:28
Jeg har hatt min Model S siden august og så langt ikke opplevd noen problemer med bruk av UMC :)
Mulig jeg har vært heldig, men det er i alle fall ikke sånn at alle opplever UMC-feil og ladeproblemer.
At ladeproblemer er kjedelig for en elbil-eier er uansett lett å forstå, og det er heller ikke heldig verken for nybilsalget eller for bruktverdien på bilene våre. Så jeg håper og tror at Tesla fikser dette rimelig kjapt.
#275
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
søndag 29. desember 2013, klokken 13:59
Etter ca 3 000 km totalt ligger snittet mitt på 235 Wh/km, men merkbart høyere på korte turer i kulda. Synes egentlig dette er litt høyere enn jeg hadde forventet, så tenkte jeg skulle måle mer nøyaktig på en litt lengre tur i går.
Kjørte da E6 Trondheim-Støren-Trondheim, totalt ca. 10 mil uten nevneverdig høydeforskjell. Tørr asfalt, + 8 grader ute og 19 grader i bilen, AC og setevarme avslått. 2 voksne i bilen, ingen bagasje. Cyclone med R2.
Forbruk i motvind til Støren 188 Wh/km, delvis med bruk av cruisecontrol. Forbruk hjem igjen 160 Wh/km i medvind og uten bruk av cruisecontrol. Fornøyd med et samlet snitt på 174 Wh/km på en slik tur. Lå jevnt på eller litt over lovlig hastighet, så lavere fart kunne sikkert gitt enda lavere  forbruk :)
#276
Ingen problemer så langt med å komme frem på vinterføre (Nokian R2 19")  :)
Men med mye snø, som i Trøndelag det siste døgnet, ser jeg et stort behov for at luftfjæringen bør kunne låses i High/Very High i større hastigheter enn 30/15 km/t. Hvis dette ikke blir endret, bør Tesla levere snøplog som standard tilbehør i Norge..
Fremkommeligheten under vanskelige forhold er etter mitt syn den aller viktigste fordelen med luftfjæring, så mulighet for fleksibel innstilling av disse hastighetsgrensene er sterkt ønsket i neste oppdatering.
#277
For bruk i Norge skulle jeg gjerne hatt muligheten for å kjøre fortere enn 30 og 15 km/t med luftfjæringen i "High" eller "Very high". Mye dårlige veier, og spesielt om vinteren tror jeg dette kan bli problematisk.
Litt kjipt å ta fart for å komme seg gjennom snøen og så bli hengende fordi luftfjæringen automatisk senker seg  :-\
Skjønner at både stabilitet og luftmotstand blir dårligere jo høyere du stiller fjæringen, men litt større fart hadde vel ikke skadet? (Audi'en jeg hadde før tillot hastighet opptil 100 km/t før høyden automatisk sank fra "Lift" som var høyeste posisjon...)

Mulighet for å gjøre noe med dette?
Drømmen er vel å få et valg i menyen der du kan justere maks hastighet på de to nivåene (eks. "High" maks hastighet justerbar fra 30-80 km/t, "Very High" justerbar fra 15-60 km/t elns).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA