Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lacaixxa

#31
Problemet med å ikke betale 40.000 for AP når du er vant til adaptiv cruise i Golfen din, er at du kommer til å savne golfen. På enkelte turer brukte jeg golfen fremfor P85 classic fordi det var mer behagelig. Nå har jeg AP2 og har overlatt golfen til kona :)
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Takboks som ikke hindrer bakluken?
søndag 29. oktober 2017, klokken 15:05
Thanks! Da går jeg for en sånn tror jeg...
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Takboks som ikke hindrer bakluken?
søndag 29. oktober 2017, klokken 12:07
Får du åpnet bakluken 100% med FX SUV?
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: S90D spesifikasjoner
torsdag 31. august 2017, klokken 18:39
Rated rekkevidde var vel 560 km hvis jeg husker riktig
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradert autopilot. Oppskrytt?
lørdag 26. august 2017, klokken 12:12
1. Du får ikke adaptiv cruise uten AP-pakken
2. AP i kø er genialt
3. Med AP på motorvei går det an å fikle litt med Spotify el.
4. AP utvikler seg kontinuerlig og skal som kjent gjøre den selvkjørende.
5. Subjektivt er AP litt av greien med å kjøre tesla mtp innovasjonstakt
#36
Ikke krav til EK - så bare til å kjøre på :)
Jeg skjønner selvfølgelig at det er nyanser her, og ikke nødvendig å la bilen ta opp mesteparten av budsjettet, men hvis man har råd til de månedlige kostnadene og uansettt skal kjøpe,  så er det for tiden best å låne hele beløpet hos tesla/DNB.
#37
Rf rente på 2% kan være riktig. 7% + er hva man historisk har tjent i aksjemarkedet med de svingningene det medfører. Typisk alternativkost om det et sparekontoen man rasler med. Men ofte er man mer displinert med lånte penger enn egenkapitalen med tanke på finansieringsalternativ. Kreditt er bra, ellers hadde ikke musk kunne finansiert tesla motors eller solgt mange biler:)
#38
Blir helt feil å bruke en krone i egenkapital når renten er 0.25%. Månedlig kostnad blir dekket av løpende inntekter. Det verste er vel å bruke cash uten å spare opp verdifallet. Da blir man fattigere for hver måned, samt at alternativkostnaden i akslemarkedet fremdeles er 6-7%
#39
Ville ikke hatt så stort lån uten premumpakken. Da kan du aktivere Bio Defence mode og bo i bilen hvis lånerenten går til 20 % og Kim Jong-un går til kjemisk angrep.
#40
Du er reflektert og har tenkt igjennom dette mange ganger. Bilen er sannynligvis den sikreste for dine barn, du redder verden/miljøet og har alle tenkelige incentiver fra staten. Kjør på! Jeg har ikke sett noen i luksusfellen med Tesla, og du kommer uansett til å gjøre mer idiotiske ting i livet enn dette:)
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
torsdag 06. juli 2017, klokken 11:33
Jeg er helt enig med cra. Smil, vennlighet, lytte - være sikker på at jeg har forstått, og at de forstår meg. Dette er alltid beste fremgangsmåte. Men på tesla kokstad så er det ingenting som hjelper. De er rigide, mangler rutiner, deler, leiebiler, forståelse og evnen til å beklage når ting går skeis. Og så får man bilen tilbake, oppdager enda flere feil - og så er det på an igjen om man orker. Men smil og hyggelige standard fraser på mail, det har de fått på plass.
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:36
Jeg er en av de som har uttalt meg svært negativt om servicesenteret på kokstad, men har kjøpt ny tesla på tross av. De har lovet at de jobber med å bli best på service, og jeg gidd ikke la de ta fra meg muligheten til å kjøre den beste bilen... kjør på!
#43
Min hypotese er at den holder seg godt i pris fordi det ble solgt relativt få 60 vs (p)85. Den dekker behovet for en del, og er den billigste måte å skaffe seg noenlunde rekkevidde i en vakker innpakning. Mener innstegsprisen var 450 kr uten sc vs 500 kr inkl. sc for S85
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
tirsdag 27. juni 2017, klokken 18:51
For min del er det aller verste at de ikke erkjenner den ufattelige dårlige behandlingen av kunder selv. Et enkelt "beklager, slik som dette skal det ikke være" hadde gjort følelsen bedre. Gjerne med en gratis Tesla Freebie til kidsa. I stedet må jeg fortelle andre at; tesla er en fantastisk bil som jeg eier til tross for meget dårlig service på servicesentrene. Mange som er avhengig av fungerende bil og tilstrekkelige service må jeg dermed anbefale å kjøpe noe annet. Tesla servicesenter fungerer således som et omvendt refferal program. Elsker Teslaen min - veldig skuffet over servicesenteret.
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
torsdag 22. juni 2017, klokken 11:19
Kjipt å lese. Jeg orker ikke en gang å fortelle min historie med Tesla Bergen, annet enn at det knyter seg i magen når jeg nærmer meg stedet. Servicen er fullstendig grufull!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA