Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lacaixxa

#271
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
fredag 16. august 2013, klokken 21:12
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. august 2013, klokken 13:41
Sitat fra: laumb på fredag 16. august 2013, klokken 13:31
Leste at nye Range Rover Evoque får en halv million gir og tenkte kun på: "Hvorfor ikke bare ett gir? Og elmotor?"
+1

http://www.autoweek.com/article/20130502/carnews/130509969
GJEEEEESP! Nå kommer det snart en dampmaskin med eeeeeeenda høyere trykk enn den forrige modellen.....

Og alt for å gjøre den bedritne fossilmotoren bare litt bedre.

Satt forresten ved siden av en kar på fest nylig som hadde kjøpt seg Toyota GT86 eller noe sånt (den nye). Han var svært fornøyd. Sprek bil! Unnlot å nevne at jeg ventet på Tesla.

Helt enig! Merker at jeg ikke gidd å bla i Autofil eller Finansavisens motorbillag. Hvis ikke det omhandler Tesla så er det liksom ikke interessant.
#272
Model S 2013 - 2022 / Sv: Annenhåndsverdi, ny vri.
torsdag 15. august 2013, klokken 15:50
Alltid morsomt å lese om noe som er "garantert" om fremtiden. Jeg garanterer ikke, men er svært optimistisk i forhold til 2. håndsverdien.

Tar man utgangspunkt i konservativ verdsettelse på 50% restverdi etter fem år, ser jeg følgende muligheter for en enda høyere bruktpris;

-Lite attraktivt med bruktimport. (USA uaktuelt og bilen er dyrere i Europa)
-Myndighetene gjør noe med "smutthullet" for M5 ytelser til spottpris.(Mva eller effektavgift)
-Tesla er blant få elbilprodusenter som faktisk øker prisene. Min bil har blitt 20k dyrere siden jeg kjøpte
-Høy etterspørsel i bruktmarket hvis Tesla viser seg som svært forutsigbar og trygg produsent
-Momsfri superbil med lave driftskostnader blir attraktiv selv uten dagens incentiver med bom, parkering og kollektivfelt.

Får man tilsvarende bil enda billigere om fem år så er vel riskoen høyere ved å kjøpe tilsvarende Merc, BMW, Audi.
#273
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forskjeller mellom S85 og P85?
tirsdag 13. august 2013, klokken 10:55
Autolease mener nok Performance versjonen. Uansett så tenkte jeg det kan være et argument for de som ønsker Performance, men som ikke klarer bestemme seg. Performance er gøyest, og i følge Autolease økonomisk fornuftig:)
#274
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forskjeller mellom S85 og P85?
tirsdag 13. august 2013, klokken 10:16
Kanskje dette vil hjelpe til å ta det artigste valget; Ifølge VG anbefaler biladministrasjonsselskapet Autolease at man velger Signature Performance-utgaven, med prislapp fra 679.000 kroner. Denne modellen vil holde seg best i bruktmarkedet.

Anbefalt ekstrautstyr er panoramatak (9.550 kroner), parkeringsassistent (2.850 kroner) og vinterpakke (8.500 kroner)

http://www.hegnar.no/motor/article737974.ece
#275
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 05. august 2013, klokken 11:57
Jeg har ikke fått leveringstid ennå, men frykter at det er biler med tredje seterad som ligger på vent - Stemmer dette for dere andre?

#276
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslaeiere er ikke som andre elbileiere
søndag 04. august 2013, klokken 20:15
Teslaeiere blir tydeligvis en svært lite homogen gruppe. Når en generell kommentar om å flekke sjefen sin X5 blir en "en skremmende kommentar" så er det tydeligvis mange som vil få seg en overraskelse. Jeg er midt i tredveårene med barn og ser på meg selv som voksen og hensynsfull i trafikken. Men de fleste med meg har ikke valgt Performance pakke fordi vi er glad i karbon og rød kontrastsøm. Naboens M6 skal "flekkes" når forholdene tillater det - og det er ikke i rushtrafikken eller i kollektivfelt.

Så det også litt artig å trykke hardere på gassen i nærheten av de konservative fossiltilhengerne som ikke klarer å holde følge med biler til mange ganger prisen:)

Gleder meg i og utenfor kollektivfelt. Sotede ruter eller ikke:)
#277
Model S 2013 - 2022 / Sv: New options for Europe
lørdag 03. august 2013, klokken 17:01
Bildet av Bilen min på "my dashboard" virker nå å være endret. Til europeisk utgave mtp lys etc? Ser i alle fall svært bra ut der den står og frister i gråfargen sin:)
#278
Model S 2013 - 2022 / Sv: Telsa i Bergen
fredag 05. juli 2013, klokken 12:54
Sitat fra: nummis73 på fredag 05. juli 2013, klokken 10:00
Sitat fra: Lacaixxa på fredag 05. juli 2013, klokken 09:51
Er det noen som har en e-postadresse for prøvekjøring i Bergen. Begge mine kontakter i London er på ferie.

Er Joakim Thomter din kontakt person og?

Nei - takk for det. Jeg sender ham en e-post.
#279
Model S 2013 - 2022 / Sv: Telsa i Bergen
fredag 05. juli 2013, klokken 09:51
Er det noen som har en e-postadresse for prøvekjøring i Bergen. Begge mine kontakter i London er på ferie.
#280
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla som eneste bil?
fredag 14. juni 2013, klokken 20:51
Bytter ut begge BMWene og går for TMS P, men nå vil kona ha SUV i tillegg. Hun mener det kan forsvares mtp total utslipp på familien;). Så da blir det fornying av hele bilparken her også. Ganske sikker på at bil 2 vil bli kjørt veldig lite når Teslaen er i hus.
#281
Model S 2013 - 2022 / Sv: Linker til tester av Model S
mandag 10. juni 2013, klokken 21:09
Hegnar.no har gjennomført en test av TMS - Enkel test, men rasjonell for oss bilfrelste økonomer som gleder oss til sommeren er over:)

http://www.hegnar.no/motor/tester/article730987.ece
#282
Model S 2013 - 2022 / Sv: Telsa i Bergen
tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:17
Flere enn meg som sterk vurderer å ikke prøvekjøre før levering? Blir vanskelig å la være når jeg får tilbud, men ekstra spennende når min egen grå er klar :)
#283
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 23. mai 2013, klokken 22:25
Enig at Tesla i retrospekt har vært en god aksje, og da er det lett og tro at det var en no-brainer å investere i selskapet siden vi mente at TMS var en god bil.

TSLA er vel så pass analysert og likvid at der sitter mange profesjonelle aktører (bl.a 10.000 HedgeFund) og analyserer all tilgjengelig informasjon kontinuerlig (pluss noe ikke tilgjengelig?)

Å investere i en enkeltaksje som man har tro på og kjenner godt er artig - særlig når det går veien. Man bør likevel ta høyde for at det kommer selskapsnyheter som kan nulle ut aksjen over natten. Risikoen i en aksje handler ikke om hva man vet, men om hva man ikke vet.

Et av de få empiriske parametrene for høyere fremtidig avkastning er momentum. En aksje som har prestert bra siste 6-12 mnd fortsetter ofte med det den neste perioden. Basert på dette kan tsla være en god aksje fremover også.



Sitat fra: DonPedro på torsdag 23. mai 2013, klokken 21:41
Å slå markedet betyr å besitte bedre kunnskap og/eller forståelse enn dem som sitter på andre siden av bordet. Når man tester et lite kjent produkt og vet langt inni beinmargen at This Is It, så er det en sjelden mulighet til å få bedre avkastning enn i fond. Da er det bare å gå "all in".

Du slår aldri markedet med investeringer i Statoil, Seadrill osv. Der har omtrent aldri en privatperson fordel over proffene.
#284
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøp Autofil..!
torsdag 23. mai 2013, klokken 20:27
Ser at bilen har fått minus for store ytre mål i både Dagbladet og Vi menn. Merkelig argument, og da bør vel dette gjelde for alle biler som er større enn E-klasse, 5- serie etc.

En bil som i USA både tester svært godt i forbrukertester og som selger bedre enn sine tyske konkurrenter (S, 5,8) bør vel få ganske god karakter i Norge hvor den koster 1/3 relativt sett. Terningkast 6 er vel obligatorisk...

Minus:
Veistøy med 21" dekk
Middels sittekomfort
Middels kvalitetsfølelse
Store ytre mål
Ladetid fra vanlig kontakt (ca. 13 km/time)

Terningkast: 5
[/quote]
#285
Model S 2013 - 2022 / Sv: Performance vs. Standard
søndag 12. mai 2013, klokken 19:49
Sitat fra tesla forum;

Full accel on the standard-85 is indeed scary fast. Full accel on the perf at < 60 mph speeds is beyond scary (violent even) and even at above 60 is a bit unnerving.

- I norge har jo denne type ytelser nærmest vært forbudt, og kan gjerne bli det igjen. Utsultet på effekt og frykten for at dette er en - once in a norwegian lifetime - blir det performance på meg. Uavhengig av pris tror jeg livet blir morsommere med p :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA