Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Radiobil1

#526
Zoe / Sv: Norges mest solgte i 2015?
onsdag 13. august 2014, klokken 09:45
Hvis Renault skal selge volumer må de nok øke reklamebudsjettet for TV reklame, og komme med god informasjon. Tror ladeproblematikken nok er iferd med å løse seg, med alle de nye laderne som spretter opp.
Men i Norge sliter de fortsatt med omdømmet, og skal man vinne nye brukere må de informeres mer om ZOE enn det VW trenger å gjøre med Up og Golf.

Spørs også om de burde beholdt muligheten for å leie batterier for stat og kommune og andre bedrifter, som en slik ordning ville innebære stor sikkerhet mht batterilevetid og gjenkjøpsverdi.

Skal du tjene penger må du bruke penger, særlig for å endre merke-omdømmet. Nå selger de brukbart med Clio og Captur, men ZOE har i det norske avgiftssystemet en mulighet ingen andre Renaulter har.
Men da holder det ikke med ett bilde på værmeldingen på TV2, da må det konkret informasjon om bilens fordeler.

De var nok også 6 mnd for sene med lansering, og derfor ble det solgt uforholdmessig mange Leafer mens de hadde monopol.

Tror fortsatt de kan ta markedsandeler, men da må de Renault gutta jobbe hardere og bruke mer reklamekroner enn de gjør i dag.

#527
Zoe / Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe
onsdag 06. august 2014, klokken 11:41
Finnes det noe nasjonale tekniske standarder de som setter opp ladestasjoner skal følge, eller kan man sette opp hva man vil?
#528
Zoe / Sv: Zoe Galleri
lørdag 12. juli 2014, klokken 16:33
Varmt om dagen, kanskje denne kunne smake?
#529
Zoe / Zoe Galleri
torsdag 03. juli 2014, klokken 17:36
Legg ut kule bilder av din eller andres Zoe!
Både eksteriør og interiørbilder er flott!
#530
Zoe / Sv: Schuko lading av zoe.
torsdag 05. juni 2014, klokken 08:54
Sitat fra: elektrolux på torsdag 22. mai 2014, klokken 08:05
Der er forskjell på software som gir varierende grad av ladebesvær.

Vi har ladet Zoe på IT nett med en prototype kladd, og bygger nå en testversjon 6 til 16A ladekladd for bruk på Schuko/Cee og som skal fungere både på IT og TN nett. Den vil automatisk tilpasse seg det nettet den kobles til.

Rart at Renault Norge ikke bruker folk på forumet, her er det jo mennesker med mye kunnskap og lang erfaring med Elbil.

Kommet noe videre med denne "Spøkelses-kladden"?
#531
Andre elektriske doninger / Postmann Pat Bil
tirsdag 03. juni 2014, klokken 18:18
I Kristiansand kjører postmenn med en elektrisk 4 hjuling med post. Noen som vet hva dette er? Ser genial ut til det bruk!
#532
Zoe / Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe
tirsdag 03. juni 2014, klokken 09:58
Med fare for å virke som en komplett idiot...

Flott liste, og hva er det man skal se etter for Zoe der?
Hva slags kontakter, Conner, lademodus og annet bruker den?
#533
Zoe / Sv: Stille - Ingen som kjøper?
tirsdag 27. mai 2014, klokken 22:29
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 27. mai 2014, klokken 10:11
Når vi nå er så heldige at det finnes flere elbiler enn ZOE, er det enkelt å velge noe annet enn denne bilen. Tror også det blir vanskelig å få solgt bilen på bruktmarkedet...

Tror nok franskmennene må gå i seg selv, og ikke opptre så vannvittig arrogant.

Lars

Som flere her har sagt har Renault hatt et utfordrene liv i Norge de siste 30 åra. Først sørget Volvo for å ta bort alle modeller som konkurrerte med deres egne, og de solgte bare de minste.
Så prøvde de å stable på beina egen org og misset. Nå er det Motorforum som selger merket. Snakker man med dem, så soer de at det faktisk er mer trøbbel med de andre merkene enn med Renault sine nye biler.
Renault er blandt de største på småbil i Sverige og selger bra i Danmark.
De har en fantastisk serie i Renault Sport, med Gordini og Alpine, men den tør de ikke ta inn. De skjønner ikke at entusiaster selger biler for dem. De som blir spurt om råd er de som kan noe om bil. De har biler i bortimot alle rally og racingklasser, kunnskap de bruker i nye biler. Nå kommer Renault med en liten hekkmotorbil også. De tør der andre satser A4, det er moro og ikke arrogant.

Her på forumet er det en moderator som uttaler seg med ikke særlig positive vendinger om en bil som egentlig er genial, rent teknisk. Her inne er det du som er entusiast folk hører på. Da bør man kanskje ikke forsøke å drepe et merke under fødselen.

At Norge har et el nett som ingen andre land har, kan ikke en stor bilfabrikk ta hensyn til, og lage en bil som ikke passer i resten av verden, men lille Norge. Så navlebeskuende at det nesten ser litt naivt ut!

Men hadde jeg jobbet i Renault ZE i Norge, tror jeg jeg ville brukt kunnskapen her inne aktivt for å ta frem gap-filler løsninger for en bil som her hjemme fremstår litt annsleis. Noen er allerede i gang med å ta frem kladder som kan brukes i normal stikk. Dette kan helt sikkert løses chic.
Motorforum burde sende dere gløggeste her inne på studietur til fabrikken, og snakke med ingeniørene - for å tilpasse bilen fra fabrikk til annerledeslandet!

Det er makedsføring det, hvis de bruker det riktig!!

Lykke til med kontringen Motorforum!!
#534
Zoe / Sv: Stille - Ingen som kjøper?
torsdag 15. mai 2014, klokken 13:30
Er det noen her inne som har bil i bestilling eller?
#535
Zoe / Sv: Zoe Brukererfaringer
onsdag 14. mai 2014, klokken 08:35
Første Zoe spottet i Kristiansand, en hvit en. Sikkert en demvogn.

Men må jo si det er den peneste elibil til nå, sett bort fra Sportsbilen Tesla som er i en annen liga.
#536
Zoe / Zoe Brukererfaringer
tirsdag 13. mai 2014, klokken 13:18
Nå er det snart 30 solgte biler.

Hvordan er erfaringene til eierne så langt?
#537
Elbiler i media / Sv: Mest solgte biler til nå i år
tirsdag 13. mai 2014, klokken 11:01
De mest populære elbilene så langt i år (OFV-tall per 5.5.14):
1. Tesla Model S: 2.264
2. Nissan Leaf: 2.038
3. VW e-up: 1.003
4. BMW i3: 894
5. Citroën C-Zero: 169
6. Mitsubishi I-MiEV:  163
7. Peugeot iOn: 53
8. Ford Focus: 53
9. Renault ZOE: 23
10. Renault Fluence: 8
#538
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglad elbilen på Kiwi!
fredag 04. april 2014, klokken 21:08
Sakset fra facebooksiden til Renault Norge:

Bilprodusentene Renault og Nissan har sammen med Norgesgruppen blitt enige om å ta ansvar for ytterligere tilrettelegging av elbilbruk i Norge og investerer et betydelig millionbeløp i ladere.
Via Norgesgruppens dagligvarekjede KIWI vil det nå bli installert en rekke hurtigladere for elbil. Det som nå skjer er revolusjonerende. I trekløverets samarbeid vil det nå bli satt opp mellom 50-65 hurtigladere rundt om i landet, på utvalgte KIWI butikkers p-plasser.
Laderne er såkalte multiladere, dvs at både AC (vekslestrøm) og DC (likestrøm) kan benytte 43kw lading, noe som tilsvarer 0-80% batterilading på ca 30 minutter, og at ladingen, den vil være gratis!
#539
Zoe / Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe
onsdag 02. april 2014, klokken 10:10
KIWI ladestasjoner: Ville jo være merkelig hvis en avtale mellom Nissan Norge og KIWI ikke tok høyde for å få på plass infrastruktur som gjør at søsterfirma Renault sine biler kan benytte seg av laderne, og at de tilpasser til TN på noe vis.

Hoen som kjenner detaljene i dette prosjektet?
#540
Zoe / Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!
torsdag 27. mars 2014, klokken 10:11
Ok da skjønner jeg litt mer.
Men kan man ikke kjøpe en kladd noe sted som transformerer/ tryller slik at man kan koble seg til en offentlig/privat ladestasjon eller en vanlig 220v 10/16A uttak og Chamelion spiser dette?

Men hvis dette bare gjelder Albania og Kongeriket så kommer vel ikke markedskreftene til å overlesse oss med 3rd party options heller...

Noen her inne som er god på elektroner som kan beskrive hva som evt trengs for å lage en kladd som støtter dette?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA