Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Radiobil1

#511
e-Golf / Sv: Blir e-golf en hit?
lørdag 03. januar 2015, klokken 00:36
Hvis eGolf følger de andre VAG produktene i kvalitet og driftsikkerhet så blir det trangt på verkstedene.....

Nordmenn er dessverre konservative med bil. Svart, grå og sølv står for 90% av salget. Det gjør vel snart VAG også. Boring as hell!
#512
Twizy / Vinter-Twizy
onsdag 17. desember 2014, klokken 20:24
Hva har dere puttet på Twizyen deres for å klargjøre for vinterkjøring?
#514
Ladeplasser og ladekabler / McCharge
tirsdag 16. desember 2014, klokken 18:47
Nå kan man snart få en skikkelig combo!
http://ipad.dagbladet.no/2014/12/15/tema/aller/motor/bil/dinside/36741990/

AC ladere vokser i omfang!
#515
Opel Ampera PH / Ampera vs Volt
lørdag 29. november 2014, klokken 00:32
Er det none forskjeller på disse bilene, bortsett fra merket i grillen?
#516
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
torsdag 27. november 2014, klokken 15:10

[/quote]
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 24. november 2014, klokken 18:00
Sitat fra: Puffen på lørdag 22. november 2014, klokken 19:16
Denne bilen samme med Golfen kommer til å bane vei for en totalt omlegging av bilhold i Norge slik vi har kjent til nå.  Det er mitt beskjedne tips

Det er synd det ikke er flere PHEVs på markedet. Dette er en del av fremtiden,helt klart.
En Golf GTE er vel billigere enn en Golf 110 TDI/TSI med DSG dersom man korrigerer for utstyr. Om noen i Norge finner på å kjøpe Golf TSI/TDI før en GTE så kan de enkelt og greit ikke være riktig klok. Unnskyldningen må i tilfelle være Golf Variant eller Sportsvan. Eventuelt 4Motion eller at du MÅ ha manuell gir pga unger som lærekjører f.eks.

Er det planer om Variant versjon av GTEer?
#517
Plugg-inn hybrider / Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera
onsdag 26. november 2014, klokken 09:15
Mange jeg har snakket med, sier at dette hadde vært bilen for dem, hadde det ikke vært for at den har 4 seter.

Nå kommer nok Opel med en ny Ampera type bil snart, som har mer plass og bedre tekniske løsninger.
Mange kan ha disse som nr 1 bil, men da må man ha mer plass, tilhenger muligheter og lenger kjøredistanse på strøm.

#518
Zoe / Sv: Så en fin elektrisk Renault Z.E, som ikke var Zoe
tirsdag 09. september 2014, klokken 11:09
Går minst en Fluence i Kr Sand.
Meget pen bil, og god plass i kupeen. Rart de ikke tar de inn egentlig.
#519
Zoe / Sv: verdifall zoe
mandag 08. september 2014, klokken 09:16
Med tanke på verdifall, så var ett av salgsargumentene fra Renault initielt, at batterileie ville bidra til at verdifallet ville bli mindre, da man tok bort usikkerheten mtp batterislitasje.
Hadde leieprisen vært halvparten, altså ca 500 kr for 10 000-15 000 km pr år, så ville det nok være et salgsargument ifm videresalg.
Da skulle man få være med på evt oppgraderinger mm på batteri gratis, og det ville nok gjort at endel mennesker ville følt seg tryggere. Det er ikke alle som er entusiaster med stor interesse og kunnskap om batterier/lading mm.

Må da være en enkel sak å kunne tilby begge løsninger i Norge?
#520
Zoe / Sv: Oversikt over ladeplasser for Zoe
fredag 22. august 2014, klokken 14:49
Var ikke så mange på Sørlandet gitt!!
Agder energi må gi gass!
#521
Zoe / Sv: Zoe Galleri
fredag 22. august 2014, klokken 11:58
Likte godt den brune i svar 3. Er det solgt mange av den eller ?
#522
Twizy / Sv: Twizy ekstrautsyr og gadgets
onsdag 20. august 2014, klokken 12:13
Hvor har dere kjøpt vinduer fra, og hvorfor valgte dere slik dere gjorde?
#523
Zoe / Sv: Norges mest solgte i 2015?
fredag 15. august 2014, klokken 14:46
Rart ikke de tar inn noen entusiastbiler, fra Renault Sport. Det kan være Clio RS, evt Gordini eller tilsv i Twingo eller Megane.
Når folk skal kjøpe bil, så spør de rundt til de på arbeidsplassen og vennekretsen som er interessert og kan noe om bil, og det er ofte de som liker litt fart og futt, og som ville kjøpt biler med litt motor i.

De fleste andre merker tar inn sine råtasser, rart ikke Renault gjør dette, om så bare til en butikk, som kan disse bilene!
#524
Twizy / Twizy ekstrautsyr og gadgets
onsdag 13. august 2014, klokken 18:24
Hva har dere av ekstrautstyr og gadgets på Twizyene deres, evt hva har dere sett eller har lyst på?

Hvor vintertilpasset kan man klare å få den?
#525
Zoe / Sv: Norges mest solgte i 2015?
onsdag 13. august 2014, klokken 09:45
Hvis Renault skal selge volumer må de nok øke reklamebudsjettet for TV reklame, og komme med god informasjon. Tror ladeproblematikken nok er iferd med å løse seg, med alle de nye laderne som spretter opp.
Men i Norge sliter de fortsatt med omdømmet, og skal man vinne nye brukere må de informeres mer om ZOE enn det VW trenger å gjøre med Up og Golf.

Spørs også om de burde beholdt muligheten for å leie batterier for stat og kommune og andre bedrifter, som en slik ordning ville innebære stor sikkerhet mht batterilevetid og gjenkjøpsverdi.

Skal du tjene penger må du bruke penger, særlig for å endre merke-omdømmet. Nå selger de brukbart med Clio og Captur, men ZOE har i det norske avgiftssystemet en mulighet ingen andre Renaulter har.
Men da holder det ikke med ett bilde på værmeldingen på TV2, da må det konkret informasjon om bilens fordeler.

De var nok også 6 mnd for sene med lansering, og derfor ble det solgt uforholdmessig mange Leafer mens de hadde monopol.

Tror fortsatt de kan ta markedsandeler, men da må de Renault gutta jobbe hardere og bruke mer reklamekroner enn de gjør i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA