Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Amper

#1
Model S 2013 - 2022 / P85D - demobil - redusert effekt...
søndag 08. mars 2015, klokken 19:42
Jeg har hørt fra inside fra en med inside Tesla kjennskap (Tesla-mekaniker) at Demo P85D har redusert effekten til 550 hk...  dette gjelder på en vestlandsavdeling.

Nå vil kanskje ikke start-akselerasjonen fra 0 bli påvirket... men mellom-hastighet og over lappegrensen vil jo ikke være spesielt mye mer enn P85 når vekten er såpass mye høyere..  :-[ :-\ :'( 

Det med redusert effekt på demobilene er en kjent sak fra Ferrari...  og vi er jo innen deres territorium nå med P85D ::) 8) ::)
#2
Model S 2013 - 2022 / Hvor har det blitt av + Pluss opphenget.. ?
lørdag 11. oktober 2014, klokken 17:56
Jeg ser ikke at Pluss + pakken er en opsjon nå... hva betyr det ? er plus standard for Performance (P og PD)  utgaven ?
#3
Model S 2013 - 2022 / punktering Kristiansand .' - hjelp
torsdag 29. mai 2014, klokken 19:42
Hei.
Sitter 2 mil nord for Kristiansand med ødelagt dekk.

Vei hjelp er bestilt, men neppe nytt dekk å.få tak i før fredag.
Er det noen her inne som vil leie ut et vinterhjul så jeg kommer meg til Stavanger.  Hjulet vil returners selvfølgelig. 

Et i3 hjul kan sannsynligvis også brukes som et nødhjul selv om vekten er litt høy.
#4
TMS Hjul, dekk og felg. / TMS Neste dekkvalg - PS2 vs PSS
fredag 13. desember 2013, klokken 11:07
jeg ville bare minne om fordelene med PSS fremfor PS2 som Tesla leveres med.. Det er sikkert flere enn med som vil ha enda bedre feste..

http://dl.dropboxusercontent.com/u/2526567/Michelin_Pilot_Supersport.jpg
#5
Lager egen tråd siden dette vil drukne i felg-dekk tråden og er relativt viktig.

Jeg ville bare gjøre dere oppmerksom på at nav HUB sentrering (Ø64-64.1 mm) stikker bare noen få millimeter ut.

Det betyr at disse plastikk- eller metalringene som brukes for å sentrere uorginale felger bør snus.

De er normalt laget kone innevndig for å entre felgen lettere i senter.. men når det er stor konflate og og kort utstikk.. mister denne ringen sin funksjon. Hvis den snus i felges altså settes feil vei løses problemet, men vær litt forsiktig samt entre felgen helt inn og i senter før dere skrur siden plastikken kan lett skades. 

Dekkarbeidere da gjerne i utlansk opprinnelse er ikke normalt betalt for å tenke mye selv og da blir den uorginale felgen kun sentrert med boltene. De bryr seg ofte ikke om å sjekke moment som skal brukes heller.. (175 Nm)

#6
TMS Hjul, dekk og felg. / TMS 18" felg or not!
onsdag 27. november 2013, klokken 10:22
Det har vært noen spørsmål ang. 18" felg på TMS tidligere med svarene meg bekjent har vært basert på synsing og hva folk tror om de går over bremsene eller ikke.

Er det noen som faktisk kan prøve feks. en bmw 18" felg som passer på bolthull.. og se.. ved å kikke på TMS bremsekaliperbilder og måle litt skalert + litt regnestykker ser det ut som det skal gå selv om det ikke er plass  junior i mellom..

Er det noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette ?

#7
Model S 2013 - 2022 / Logging av feil & mangler
onsdag 18. september 2013, klokken 10:33
Her har dere som har fått TMS levert en jobb å gjøre..   ;D

#8
Model S 2013 - 2022 / Fremtidens batterier for Tesla & de..
onsdag 31. juli 2013, klokken 12:37

Det vil komme bedre og lettere batterier etterhvert som vi forhåpenligvis kan få glede av..  :D

Trådens intensjon er å ha dialog på fremtidig batteriforbedringer..

Her et tilskudd som det kanskje kan bli noe av på sikt..

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2327021/Esha-Khare-Teens-invention-charge-cellphone-20-seconds.html
#10
Det finnes et google regnark for EU minnes hvor det er frivillig sette inn litt data om bil og lokalisering etc. etc..¨

Kunne det vært en ide for forumets medlemmer og lage et for oss selv..  hvor vi også kobler Forum Nick/navn sammen med bil res.nr. + detaljer og plassering i den grad enn ønsker det selv.. de mest aktive på forumet og som samtidig er "bilhoder" ville sikkert enklere å fikse til lokale småtreff.. og det skulle ikke forundre meg at det oppstår noen lokale Tesla-klubber rundt omkring i landet.. og en slik oversikt som kan sorteres på div. emner ville gi oss mye info.. vi kan jo etterhvert notere om barnesykdommer og når/hvordan de løses også... mulighetene er mange..

Jeg har ikke peiling på hvordan man lager slikt felles google-dokument, bare så det er sagt!

hva sier dere andre Teslaheads 8)
#11
Model S 2013 - 2022 / Bedre akslerasjon og mer effekt - software
torsdag 18. april 2013, klokken 23:36
Jeg tar opp 2 emner her under samme tråd for de er relaterte til hverandre.

Det kan sannsynligvis være rom for å øke dreimoment og effekt NOEN % uten å modifisere hardware. Fjerne begrensinger som vi kaller det fossilbil-verden (trimme)..

Hvis dreimoment ikke kan økes kan det kanskje holdes konstant (600nm) lengere opp i turtallskalan og effekten skyter i været når farten kommer opp..  ::)

En annen måte å forbedre akslerasjonen på uten å påvirke motor/regulering vil være og bytte utveklsling på gir eller sette på mindre rullediameter hjul i det minste som et ekspriment..  personlig vurderer jeg å delta på street legal (201 m) for veigående biler neste år for moro skyld.. ved å sette på minimum dia hjul ville akselrasjonen forbedres godt så sant det er feste for hjulene..

hvor liten felg vil kunne gå over bakbemsene ? noen som har en ide ? jeg har ikke sjekket enda.. men ser det kan bli en sak at antispinn slår inn når bakhjul og forhjul har forskjellig dia..  :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA