Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Speeder

#346
Zoe / Sv: Batterimåleren irriterer meg noe j........
tirsdag 22. mars 2016, klokken 09:00
Sitat fra: ladov på tirsdag 22. mars 2016, klokken 08:36
25%...det var drøyt! På min bil kan jeg bare huske å ha sett det der *en* gang og da var det kanskje 10%. Var i badeland og parkerte bilen med 49% på batteriet.
Jeg TROR dette blir større utslag jo lenger ned man kjører batteriindikatoren.
#347
Zoe / Sv: Den optimale laderen for Zoe?
tirsdag 22. mars 2016, klokken 00:12
Til info sitter laderen i bilen.
#348
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
lørdag 13. februar 2016, klokken 17:24
13 model S på 2 uker. Selger de dårligere, eller er det andrew ting som hindrer de i å levere?
#349
Zoe / Sv: Batterileie
torsdag 04. februar 2016, klokken 06:34
Sitat fra: chrg på onsdag 03. februar 2016, klokken 19:42
Så vidt jeg har hørtes så har Renault forsøkt seg på et nylig nedlagt prosjekt med stasjoner hvor batterier ble byttet istedenfor ladet i bil. Da er det litt lettere å se leie av batteri som en løsning da det ikke er ET batteri du eier. Har hørt også Zoe ble klargjort for dette.
Kilde\link?
#350
Tesla / Sv: Lurt å nekte salg?
torsdag 04. februar 2016, klokken 04:38
Sitat fra: LA-Thing på onsdag 03. februar 2016, klokken 22:26

Er dette en fornuftig taktikk av Tesla?

Jeg har også noen kunder jeg gjerne skulle nekte å selge noe til fordi de er masete, aldri fornøyde, klager på alt mellom himmel og jord, etc., men de betaler. Bedriften, og dermed jeg, lever av pengene fra salg. Så jeg smiler, holder kjeft og tar imot dritt, men leverer og mottar cash.

Hvor mange presseoppslag verden rundt ville du fått hvis du nektet din kunde?
Jeg tipper dette er iskaldt beregnet. Får vi presseomtale verdt mer enn vi tjener på salget av denne bilen? Hvis ja, nekt salg.
#351
Zoe / Sv: Dumt spørsmål om ladepunkt
fredag 29. januar 2016, klokken 23:55
Sitat fra: Måkemannen på fredag 29. januar 2016, klokken 20:38
Sitat fra: bjaolsen på fredag 29. januar 2016, klokken 20:11
En-fase POD-point (3,6kW) leverer 230V AC, tre-fase leverer 400V AC - dette er definert i standarden for Type-2 kontaktene.

Laderen er altså en DC/DC step-up som du antar.
Takker så meget!  :)

Da vil jeg anta at også den sk. hytteladeren (bøtta) leverer 230V AC til bilen. Akkurat hvilke spenninger bilen får har vært et aldri så lite mysterium til nå. Ang. hyttelader, er det noe kun (Renault)forhandlerne selger?
Att det har vært ett mysterium hvilke spenninger som bilen kobles til er vel å ta i? Har vi no annet å velge i enn 230v/400v i boliginstallasjon?
#352
e-Golf / Sv: 18" felger på eGolf
fredag 29. januar 2016, klokken 21:30
Sitat fra: Råde på torsdag 28. januar 2016, klokken 23:17
Har ikke merket så mye på akselerasjon. Forbruket øker med ca 2kWh/100km. Det som forbedret kjøreegenskapene mest var senking :)

Er det 17" som er sammenligning her?
#353
Zoe / Sv: Zoe Life eller Intens?
torsdag 28. januar 2016, klokken 17:20
Jeg gadde gått for Life. Endte selv opp med intence pga leveringstid(salgstriks?)
#354
Zoe / Sv: Utsatt Zaptec - levering
fredag 15. januar 2016, klokken 08:40
89% viste min i dag tidlig i ca -20. Sto til lading og avlest etter forvarming var fullført.
#355
Zoe / Sv: kjørelengde vinterstid
torsdag 14. januar 2016, klokken 20:11
Minus 18 i dag tidlig. Holdt 90 i ca to mil på motorveien og 50-60 i ei mil.
Bilen viste 45% etter endt arbeidsdag, ny rekord i økning ved stillstand?!?
Kom hjem med 6% og 7km rekkevidde.
#356
Zoe / Sv: kjørelengde vinterstid
torsdag 14. januar 2016, klokken 09:40
60km rapportert rekkevidde i dag tidlig, tenkte ikke over prosent, men første indikator på batteriet var borte.
Etter å ha kjørt 3 mil rapporterer den 33% gjenværende.
Blir spennende å kjøre hjem...
#357
Zoe / Sv: Utsatt Zaptec - levering
onsdag 13. januar 2016, klokken 14:30
Hvilke prosent viser batteriindikatoren når du starter i -20 og -12?

Har bilen tilgjengelig det som vises når man kjører, eller er det som vises etter hvile faktisk tilgjengelig hvis man hadde fortsatt å kjøre...
#358
Zoe / Sv: Utsatt Zaptec - levering
tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:36
Sitat fra: hsa77 på tirsdag 12. januar 2016, klokken 15:23
Sitat fra: Fred Østli på tirsdag 12. januar 2016, klokken 14:09
Kan nesten se ut som batteriindikatoren på en måte følger gjettometeret... Skal begynne å følge mere med på brukt KW. Hvor mange KW tror dere er tilgjengelig i -10 kuldegrader?
Utetemperaturen er uinteressant, det er batteritemperaturen som er avgjørende. Dersom bilen står uten tilkoblet ladekabel vil jo utetemperatur og batteritemperatur til skutt bli lik, men I de fleste andre tilfeller er den ikke det. Har selv lære mye om bilen etter at jeg kjøpte meg elm-dongle og canze appen.

Hvis man kobler bilen til lading når man kommer hjem om ettermiddagen har vel batteripakken tilnærmet lik temperatur om omgivelsene morgenen etter? Utetemperaturen har helt klart noe å si.

Fred: Min bil indikerer 90-94% om morgenen i slike temperaturer. Hvis dette kan stoles på skulle det jo gi rett over 20kWh. Jeg har til info ikke testet dette  ved å kjøre den helt tom å lese av forbrukt energi.
#359
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Chevrolet Bolt
mandag 11. januar 2016, klokken 17:36
Sitat fra: kos på mandag 11. januar 2016, klokken 16:29
Sitat fra: nagela på torsdag 07. januar 2016, klokken 16:48

http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html#

Utifra bildene av instrumentpanel er 28% forbruk tilsvarende 18,1kWt.

Det gir jo en batteristørrelse på ca 65 kWt :-)

Virker spennende.

Og da har det ikke blitt kaldt en gang - så ja her er nok tallene noe optimistiske  - håper at bilen reelt klarer 25 mil innenfor 80 % lading - noe som vil være bra - men er redd at vi snakker om en bil som ikke klarer 20 mil reelt norsk kjøring.
Denne burde få tilnærmet samme rekkevidde som Model S 60kWh, kjører ikke denn 20 mil?
#360
Sitat fra: Elmo på mandag 11. januar 2016, klokken 14:10
Sitat fra: Jan-Ingvar på fredag 08. januar 2016, klokken 12:31
Der parkerer jeg utendørs slik at bilen star i direkte sollys. Det som da skjer er at displayet viser at batteriet er mer ladet når jeg skal hjem sammenlignet med da jeg kom.
Snakker du her om lade-% (SOC), eller estimert rekkevidde ?
Nå var jo dette ett gammelt innlegg, hvor det ble nevnt att varmen gjorde att det økte. Det stemmer ikke, det er bare den elendige estimeringen i Zoe som gjør dette. Både rekkvidden og SOC  øker etter att den har stått en stund.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA