Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lokführer

#21
Model S 2013 - 2022 / Dreiemoment på de forskjellige modellene
torsdag 16. april 2015, klokken 19:16
P85D har 930nm før evt ota oppgradering.
P85 har 600nm
85 har 450nm
85d har ?
Osv
#22
Model S 2013 - 2022 / Er DU-problemet eliminert?
søndag 05. april 2015, klokken 08:47
Jeg hører aldri noe om at DUen havarerer lenger, er dette problemet helt fikset?
#23
Model S 2013 - 2022 / Worst case batterilevetid
søndag 22. mars 2015, klokken 17:22
Jeg har klokketro på batteriteknologien, men hvor mange(få) km får man ut av ei batteripakke i et worst case scenario?
Relativt normalt norsk(ikke ørkenvarme) bruk.
#24
Model S 2013 - 2022 / Hvit P85D ankom Rogaland i dag
fredag 20. februar 2015, klokken 10:58
Hadde med en hvit P85D på toget til Orstad Godsterminal i natt.
Norges første?
#25
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/disse-bilene-holder-seg-best-og-daarligst-i-pris/a/23381960/
Slik jeg leser artikkelen, virker det som autolease nå er mer positive ift verditap på elbiler, og da spesielt langrekkeviddebilene.
I tillegg er prisen på batteripakker lavere enn de hadde trodd, men de ser ikke noe spesiell nødvendighet med å bytte ut batteripakkene, da de virker å "leve" lenger enn de først kalkulerte med.
Evt nye avgifter vil slå positivt ut ved verdifall.
#26
Model S 2013 - 2022 / Jaggu dyrt å gjøre endringer nå..
lørdag 10. januar 2015, klokken 08:28
Fikk tlf fra Tesla i går at selv den minste endring gjør at hele bilen kommer til å koste "ny" pris. Altså 10% økning. Altså, dersom man har valgt perlemor og vil ha hvit, så koster det 80-90-100.000kr alt etter valgt spec.
Flere som har fått telefon? Jeg valgte å ikke gjøre endringer...
#27
Model S 2013 - 2022 / Kanaler med flott lyd
tirsdag 30. desember 2014, klokken 10:52
Det fins jo et hav av radiokanaler å velge mellom, men mange erfarer jeg at har dårlig og komprimert lyd.
Dersom man har oppdaget kanaler som har særdeles flott lyd, kan det postes her.
#28
Model S 2013 - 2022 / Battery swap !
fredag 19. desember 2014, klokken 17:18
https://twitter.com/elonmusk/status/545967015521820672

Kult! Da kan de bare rulle ut batteribyttestasjonene !
Så spørs det hva prisen blir, beliggenhet og klimatiske utfordringer. Snø, slaps, salt og skikkelig skitne biler.
#29
Model S 2013 - 2022 / Teslamenigheten og pr-verdi
tirsdag 16. desember 2014, klokken 22:22
Ganske rart spørsmål kanskje, men hvor stor verdi har Teslamenigheten, Fanboys'n Girls målt i pr-kroner.
Jeg har, mest sannsynlig, overbevist 2-3 personer til å gå til innkjøp. Alle strålende fornøyd og dermed blitt frelst, døpt og konfirmert  :o
#30
Model S 2013 - 2022 / Hva ville du betalt for en Tesla, med avgifter.
mandag 08. desember 2014, klokken 17:28
Det er annonsert at incentivene, slik vi kjenner de i dag, vil endres på sikt.
For min del, så ville jeg strekt meg langt for å ikke kjøpe fossil igjen, men hvor går smertegrensa?
Hvor mye mva tåler en Tesla før salget stopper?
#31
Model S 2013 - 2022 / Bytte av DU på garanti - veldig lang avstand
lørdag 06. desember 2014, klokken 09:24
Har fått beskjed om DU-bytte, men har ingen mulighet til å bruke et døgn på hele operasjonen. Hvilke rettigheter har jeg? Kan de hente bilen? Får jeg evt leiebil?
Jeg kan jo vente til DUen går i stykker...
#32
Model S 2013 - 2022 / Batteri og 80%
torsdag 06. november 2014, klokken 10:55
85kWh batteriet har 4 kWh "brickprotection" og 4 kWh reserve under 0 km, så da gjenstår 77 kWh disponibel kapasitet.
Når man lader til 80% er det da 80% av 85kWh eller 77kWh for beregning av "typical range?"
#33
Elbiler i media / Bellona om batterireserver
tirsdag 04. november 2014, klokken 13:13
Hørte akkurat på NRK P1 at Bellona nå snakker om aldrende elbilbatterier kan fungere som kraftresserver til Europa, istedenfor for nye kraftverk.
Forsåvidt inne nytt for meg, men kult at de går ut i media og snakker varmt om teknologien og at Norge bør hive seg på utviklingen.
http://bellona.no/nyheter/samferdsel/elbiler/2014-11-bellona-notat-energilagring-elbilbatterier-kan-utkonkurrere-norsk-gass

Edit: La inn linken
#34
Model S 2013 - 2022 / Tlf-nr til Elon Musk anyone?
torsdag 23. oktober 2014, klokken 08:54

http://www.youtube.com/watch?v=NJGmAhn0eCw
Spol til 3:12


;D

Skal ikke garantere at der er sjefens nr, men men.
#35
Slik jeg ser det må en leaf, trilling, i3, eGolf,eUp og Zoe(og de andre jeg ikke kommer på i farta) ,med sine litt mindre batteripakker, inne få fullt så lang levetid som Teslabatteriene.
De hurtiglader ofte, noen veldig ofte.
De kjører batteriet nesten tomt ofte og lader ofte 100%.

Tatt  forbehold om at disse også klarer 3.000 ladesykluser.
Jeg håper at jeg tar grundig feil, for det er alle elbilister tjent med.
Hva erfarer dere som har andre elbiler enn Tesla og som har lest litt erfaringinger fra nettet. Mister lavrekkeviddelbiler fortere kapasiteten?
#36
Model S 2013 - 2022 / Dobbeltlader og kjøremønster
lørdag 18. oktober 2014, klokken 18:07
Jeg har aldri hatt bruk for høy ladehastighet annet enn hva superladerene tilbyd.
Hvordan er kjøremønsteret til dere som bruker dobbeltlader titt og ofte?
#37
Model S 2013 - 2022 / Executive seats
fredag 17. oktober 2014, klokken 11:59
Var det ikke noe snakk om at Tesla skulle lansere 2 "Executive seats" bak ?
Kokt bort i kålen eller?
#38
Model S 2013 - 2022 / Hvilket RN nummer har du?
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:27
P85D
RN612956 (lørdag 10 okt)

Kan RN-nummerene være ut ifra geografi?
6=Stavanger?
7=Oslo?
#39
Model S 2013 - 2022 / Hva tenker andre bilimportører nå?
lørdag 11. oktober 2014, klokken 11:49
Audi sine Quattromodeller, VW sine Allroad, bmw sine x-drive, Mercedes sine 4matic, Volvo og alle andre firehjulstrekkere har fått bra motstand av, spesielt s85d.
Nå er det mange som får drømmebilen sin fra Tesla, det er bare hengerfeste som mangler...
#40
Model S 2013 - 2022 / Hvilken lyd vil du ha i Teslaen?
torsdag 09. oktober 2014, klokken 20:50
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA