Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sjokomelk

#31
Tesla SW og AP / Sv: 2024.2.X
søndag 28. januar 2024, klokken 22:03
Nedlastingen var forholdvis stor ser jeg. Rett i overkant av 2GB med data lastet ned.
Skal bli gøy å høre erfaringene med adaptive fjernlys på HL3.
#32
Tesla SW og AP / Sv: 2024.2.X
søndag 28. januar 2024, klokken 21:32
Da har denne begynt å rulle ut til flåten. Fikk 2024.2.2 på min Model X nå.
#33
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: Zero Motorcycles
tirsdag 23. januar 2024, klokken 07:25
Sitat fra: magnetic på fredag 19. januar 2024, klokken 22:07https://www.youtube.com/watch?v=gT2jYjR4gb8
Hva mener du vi skal få ut av innlegget ditt? Jeg ser du linker til en 12 minutter lang video, men hva er det du faktisk vil si? Kom med en kommentar eller sammendrag av hva du ønsker å fortelle oss med henvisning til noe i videoen, og ikke bare en link.
#34
Model Y / Sv: Kjøring på glatte vinterveier
mandag 22. januar 2024, klokken 07:44
Motoren bak på M3/MY er en SynRM-motor. Den kan ikke "rulle fritt", men vil alltid ha motstand i seg pga. magnetene. Så man må sende strøm gjennom den for å kansellere dette. Frontmotoren er en vanlig asynkron motor som "er i fri" hvis man ikke har satt strøm på den. Derfor er bakmotoren alltid i bruk på M3/MY, for hvis denne skal trille fritt må man bruke energi.
Skal man da kun bruke frontmotoren til å regenerere ved oppbremsing, må man da samtidig sende energi til bakmotoren for å nøytralisere denne. Da forsvinner mye av vinningen opp i spinningen.
#35
Lading av Tesla / Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?
søndag 21. januar 2024, klokken 20:53
Jeg hadde trodd de heller ville prøve å få til noe ved krysset etter den første tunnelen fra Os, i retning Bergen, på den nye E39. På kartet ser det ut som om det er satt av plass til en bensin/energistasjon der, og det må være perfekt plassering for hurtigladere.
#36
Tesla SW og AP / Sv: 2024.2.X
lørdag 20. januar 2024, klokken 17:46
Ett mindre enn HW3. Er vel "narrow"-kamera foran som er borte hvis jeg husker rett. Resten er likt.
#37
Tesla SW og AP / Sv: 2024.2.X
lørdag 20. januar 2024, klokken 17:40
HW4 sine CPUer har lavere ytelse enn HW3, så det er nok ikke noe problem.
#38
Tesla SW og AP / Sv: 2024.2.X
fredag 19. januar 2024, klokken 12:34
Da får vi bare håpe og tro at dette kommer til Model Y og "facelift" Model 3 etterhvert også.
#39
Model Y / Sv: Problemer med ladeplugg Model Y
torsdag 18. januar 2024, klokken 10:55
Dumt spørsmål, men har du samme problem med forskjellige ladekabler? Eller er det bare med én bestemt?
#40
ë-C4 / Sv: Lading på P10 Gardermoen
onsdag 17. januar 2024, klokken 07:21
Jeg tok feil på ladestasjonene. Nå er det Mer som drifter de til en ublu høy pris, så da er det mulig lading kanskje kan starte igjen på et senere tidspunkt, og ikke bare en engangsgreie som da Avinor drev de selv.
#41
Citroën (PSA) / Sv: Citroen ë-C3
tirsdag 16. januar 2024, klokken 09:47
Ny C3/Fiat Panda/Opel Crossland er basert på en indisk Tata, så det blir samme bilen som i Brasil.
#42
ë-C4 / Sv: Lading på P10 Gardermoen
tirsdag 16. januar 2024, klokken 09:41
Usikker på hvordan PSA har implementert ting, men har du aktivert "utsatt lading" eller tilsvarende på bilen din? Dvs. at den kun skal lade på natt eller etter et gitt tidspunkt? Det kan være derfor bilen ikke har tatt lading. Og ladestasjonene til Avinor gir bare strøm når de startes første gangen. Hvis bilen stopper lading (fordi den er ferdig, eller den bare har sjekket ladepunktet før den har planlagt lading til nattan), så får du ikke strøm neste gang bilen ber om det.
#43
Vanlig luft inneholder en god del fuktighet, så det er det som dreper kompressoren "før tiden". Hvis du ikke har brukt ren og tørr nitrogen så var det bare et tidsspørsmål før den ville skjære seg igjen.
#44
Sitat fra: førategangtesla på fredag 12. januar 2024, klokken 17:31Jeg merker dog nå at når fjernlys dimmer ned så virker det som om lysene går et lite hakk ned, pga møtende trafikk?
Funksjonen virker motsatt av det du tror. Lysbildet løftes opp ett hakk når fjernlyset tennes, og går ned igjen til normalen når du skrur det av. Er forøvrig samme oppførsel på de fleste biler med bi-xenon med linselykter levert av Hella de siste 20-25 årene. Bare test en 2001 Audi A4 f.eks.
#45
Norske journalister må også informere i artiklene sine om en evt. reise eller demo er sponset/initiert av produsent/leverandør. Normalt sett står det med liten skrift som den siste setningen. "Bilprodusent X har betalt for reise til Spania for prøvekjøring av Z."
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA