Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sjokomelk

#2476
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 11. juli 2017, klokken 17:32
Bjørn har lagd en video om "Hvorfor burde du/burde du ikke skaffe en Model 3".
Vet ikke om det bare er meg, men han sammenligner den hele tiden med Leaf, i3, Ioniq og eGolf. Men Tesla har vel tydelig pekt på at Model 3 er en konkurrent til Audi A4, BMW 3er og Benz C-klasse? Trodde ikke de var ute etter å ta kunder fra Leaf i utgangspunktet, men heller grabbe tak i de som vanligvis hadde kjøpt en "entry luxury"?


http://www.youtube.com/watch?v=fGHckZJWI3E

#2477
Sitat fra: ohowl på torsdag 15. juni 2017, klokken 23:32
Kjøpt seg Nissan ser jeg
Han kjører Renault Espace
#2478
Plugg-inn hybrider / Sv: Mini Countrtman Cooper SE
mandag 26. juni 2017, klokken 08:13
Hva ble dommen, Jorgen86?
Hva syns du etter å ha hatt bilen over en helg?
#2479
Ladeplasser og ladekabler / Sv: CEE 3 pin blå 16A
søndag 25. juni 2017, klokken 20:17
Hvis noen lurer på dette med "6h" og plassering av jordpinnen - så sjekk denne artikkelen på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_60309#Keying
#2480
Model 3 / Sv: Ryggelys
fredag 23. juni 2017, klokken 09:35
Sitat fra: pwb på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:05
Nå er det jo ikke noe stort problem siden bremsene på en Tesla ikke virker uansett, men hva er det som gjør at man lager bremselysa så små? Se bare på X også, knøttsmå.
Resten av det røde i lykta lyser opp på full styrke i tillegg til den lille stripa i midten når man bremser. Så den lille stripa er der for å vise endring i lysbildet, og det er enklere for hjernen å oppfatte når noe nytt lyser opp istedenfor at noe skifter lysstyrke.
#2481
Plugg-inn hybrider / Sv: Mini Countrtman Cooper SE
fredag 16. juni 2017, klokken 19:24
Er det det som er samme bil som BMW 225xe men med annet karosseri?
#2482
Sitat fra: fredag på tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:22
Man kan vel kanskje risikere å få bot på kommunale p-plasser dersom bilskiltet ikke starter med EL eller EK, slik at man får masse merarbeid med å klage på bot. Det er jo ikke gitt at parkeringsvaktene vet hvilken biltype som er elbil, når skiltet ikke gir noen indikasjon på drivstofftype.
Det blir nok det samme som i Sverige. Der sitter det klistrelapp i høyre bakrute som sier hvilket registreringsnummer bilen egentlig har. Så hvis de parkomane kommer over en bil med personlige kjennetegn, så må de tråkke noen skritt ekstra og se hva det "egentlige" registreringsnummeret er. Og der står det jo fortsatt EL/EK/EV00000 :)
#2483
Kontakten er en 230V 16A 3-fas. Så det enkle svaret er at du kan bruke 16A 1-fas på både Leaf og Tesla.
#2484
Lading av Tesla / Sv: Mindre gass i ac-anlegget = tregere SC?
mandag 12. juni 2017, klokken 17:22
Det gjør den.
Få Tesla til å ta en kikk på bilen din. :+1:
#2485
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Forskjellige ladestandarder og plugger
søndag 11. juni 2017, klokken 20:13
Sitat fra: elekTrond på søndag 11. juni 2017, klokken 13:58
Mitt 16 kWh kan i startfasen ta i mot ~1 kWh på sitt beste.
<flisespikkeri>
Selvfølgelig kan det bare ta i mot 1 kWh i starten. Den første kilowattimen er jo 1 kWh. :P ::)
</flisespikkeri>
Men at det bare tar 1kW (uten h) ladehastighet i starten er litt overraskende. Har du målt med wattmeter på ladekabelen?
#2486
Model X 2014 - 2022 / Sv: Oppdatering av SW
søndag 11. juni 2017, klokken 12:06
Skulle til å si det samme som KrW.

Er det det som nevnes i denne artikkelen? https://electrek.co/2017/06/10/tesla-autopilot-update-smooth-autopark/
Bl.a. endelig autodimming av skjermen.
#2487
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
søndag 11. juni 2017, klokken 12:05
Sitat fra: lunitiks på søndag 11. juni 2017, klokken 09:10
Artig med større luke og annen slagretning på ladeporten. Men håper ikke dette blir et problem i vinterland: Første som slo meg var synd på motormekanismen når snøen/isen tynger ned luka, eller ligger oppå det uthevede bakpartiet og blokkerer for full åpning. Foråpentligvis gjennomtenkt og funnet i orden. Selve armen/"hengselet" ser relativt robust ut
Luka er nok helt manuell. Så ingen fare for utbrent motor, hvis du ikke er veldig sliten i hånda etter å ha åpnet døra da ;D
#2488
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
lørdag 10. juni 2017, klokken 20:38
Sitat fra: daktari på lørdag 10. juni 2017, klokken 20:29
Den store ladeluken, er det plass for CCS der tro? Og hvorfor skulle egentlig Tesla starte med det (i Europa)?
Jeg mistenker/håper/tror at Model 3 kommer med ladeport med CCS i Europa. Det er kanskje et krav for å kunne få bilen typegodkjent her? Er jo derfor de bruker Type2 og ikke sin egen plugg i Europa.
Da vil man kunne bruke Supercharger (og Chademo-adapter?) som før, og i tillegg ha mulighet for å bruke CCS rett på bilen.
#2489
Model 3 / Sv: Tesla`s canadiske fanclub
mandag 05. juni 2017, klokken 16:58
Sitat fra: daktari på mandag 05. juni 2017, klokken 15:33
Flere interessante momenter i den "spørsmål og svar"-streamen:
- ca 1 fot kortere, noen inches smalere bil - fortsatt en stor bil, han så den ved siden av Model S = ca 4,7 m lang?
...
Jeg trodde Model 3 var mer Prius-størrelse.
Model 3 har alltid vært tenkt som en konkurrent til BMW 3er, Audi A4 og Mercedes-Benz C-klasse. Både prismessig og størrelsesmessig. Det er disse kundene Tesla vil ha.

En lengde på ca. 4,70 er ganske "spot-on".
Til sammenligning:
BMW 3er (F30/F31) er 4,62m.
Audi A4 (8W) er 4,72m.
Mercedes-Benz C-klasse (W205) er 4,68m.
#2490
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 30. mai 2017, klokken 10:31
Sitat fra: Robert Sund på tirsdag 30. mai 2017, klokken 00:51
Det er en annen ting jeg legger merke til; M3 har utpreget Beagly-butt og andre Beagly designelementer, og ingen har noen negative kommentarer til det (i den grad de legger merke til det i det hele tatt). Det er blitt helt normalt. Når de kom var det ramaskrik. Mens M3 linjene har fått mye skryt.
Er det hunderasen beagle du tenker på? Eller er det BMW 7er, 5er og Chris Bangle?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA