Det er problem på "legacy" Model S og X som er oppgradert med CCS. Når bilen har fått CCS-modulen montert, så snakker den med Supercharger-stolpen via CCS og ikke "legacy Tesla" CANbus. Underveis i ladeprosessen feiler CCS2-kommunikasjonen, og det er failover til CCS1. Jeg mistenker pga. dårlig kontakt via Type2-pluggen på Supercharger-stolpen. Så selv bruker jeg nå alltid CCS-adapteret og CCS-kabelen for å unngå problemer.
Det er to versjoner av CCS-protokollen - CCS1 og CCS2. (Må ikke blandes med den fysiske pluggen som heter Combo1 i USA og Combo2 i Europa.)
CCS1 støtter bare inntil 200A ladestrøm.
CCS2 støtter over 200A ladestrøm.
Når kommunikasjonen feiler ned til CCS1 blir du begrenset til 200A og spenningen på batteriet. Typisk maks er da 75-80kW. (200A x 350-400V)
Tesla Supercharger v2 gir rundt 330A på full effekt, og må da bruke CCS2 eller CANbus for å levere dette.
Det er to versjoner av CCS-protokollen - CCS1 og CCS2. (Må ikke blandes med den fysiske pluggen som heter Combo1 i USA og Combo2 i Europa.)
CCS1 støtter bare inntil 200A ladestrøm.
CCS2 støtter over 200A ladestrøm.
Når kommunikasjonen feiler ned til CCS1 blir du begrenset til 200A og spenningen på batteriet. Typisk maks er da 75-80kW. (200A x 350-400V)
Tesla Supercharger v2 gir rundt 330A på full effekt, og må da bruke CCS2 eller CANbus for å levere dette.