Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Veggen

#61
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 18. april 2021, klokken 14:51
Niks, Elon flyttet til Texas i fjor.
#62
Model S 2013 - 2022 / Sv: Galskap å kjøpe 2014 modell?
lørdag 17. april 2021, klokken 12:55
Må si meg enig med de to foregående innleggene. Har hatt min 2013 modell siden den var ny, og satser på å beholde den i mange år til.
Etter at barnesykdommene var utbedret de par-tre første årene har bilen vært svært pålitelig og billig i drift.
Verkstedbesøk annethvert år siste 4 år.
Finn et velholdt eksemplar og kos deg.
#63
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny feilmelding P85
tirsdag 13. april 2021, klokken 16:27
Baserer meg også på det jeg har lest av wk057's skriverier, så vi er nok egentlig temmelig enige, tross litt celle/modul forvirring.
Tesla overvåker hele systemet med alle sensorer og dermed er det logisk at det er en viss sirkulasjon selv om det er liten delta temp på modulnivå.
Det er jo det vi observerer, over en viss spenning går pumpene selv om ingen enkeltmoduler er spesielt mye varmere enn andre.
#64
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny feilmelding P85
mandag 12. april 2021, klokken 14:37
Joda, men det overvåkes også på modul, pakke, og systemnivå.
Dermed er det logisk at pumpene går selv om det ikke er nødvendig for sensorene på cellenivå.
#65
Stemmer, men merk at man i praksis aldri lader 0-100%.
I normal bruk lades det oftere og mindre om gangen.

Lad når man kan, ikke når man må.
#66
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny feilmelding P85
søndag 11. april 2021, klokken 14:28
Forsåvidt enig muffinman, men  jeg tenkte altså på de temp sensorene som sitter i kjølvæske linjene.
#67
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny feilmelding P85
lørdag 10. april 2021, klokken 21:46
Tror denne kjøringen av pumper har mest med overvåkning av  batteritemperatur å gjøre.
Sensorene trenger litt sirkulasjon for å kunne detektere om/når en celle/modul genererer mer varme enn normalt.
#68
Hvilke andre bilselskaper selger software hvor marginen på dette alene er større enn mange andre har på hele bilen.
Tesla er på et helt annet nivå, tross irriterende bugs og tidvis dårlige implementeringer.
#69
Tesla / Sv: Lang ventetid på service - unikt for Drammen?
mandag 22. mars 2021, klokken 14:01
Fremdeles overbelastet i Drammen.
Jeg skulle hatt time denne uka, men ble oppringt fra Kristiansand med tilbud om å flytte jobben dit.
Bilen ble levert i Drammen fredag for halvannen uke siden, fraktet ned samme kveld, ferdigstilt mandagen etter og returnert til Drammen og hentet tirsdag.
Alt med utmerket kommunikasjon underveis og alt i orden ved henting.
Veldig godt inntrykk av Kristiansand.
#70
Tesla SW og AP / Sv: Tesla V11 Interface
mandag 22. mars 2021, klokken 12:45
Synes ikke dette så noe særlig ut.
Mindre bil, mer nettbrett...
#71
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gratis bytte fra MCU1 til MCU2?
lørdag 06. mars 2021, klokken 00:33
Det der tror jeg er en misforståelse basert på utsagnet om at folk som har betalt for MCU1 tidligere skal få tilbakebetalt den kostnaden.
Har nok ikke noe med MCU2 å gjøre.
Men tar gjerne feil :)
#72
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 05. mars 2021, klokken 16:55
Begynner å nærme seg nivåer det går an å komme seg inn igjen på nå.
Denne rente/inflasjonsfrykten må vel snart roe seg.
Jeg tok endel Tesla gevinst i januar, handler litt Nio og Xpeng i kveld for noe av det.
#73
Lading av Tesla / Sv: Lader Tesla fra ujordet stikk?
torsdag 18. februar 2021, klokken 17:54
Det kan ha vært meg.
Ladet fra ujordet stikk fra en hytte på lalandia ved legoland våren 2015.
Det gikk helt greit den gangen, har ikke gjentatt forsøket siden.
Det summet litt i fingrene når man tok på bart metall, men var ikke veldig dramatisk.
Ungene fikk beskjed om å holde seg på avstand dog.  :laugh:
#74
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 15. februar 2021, klokken 10:12
Veldig interessant forklaring fra wk057.
Synes det virker som dette i hovedsak henger på greip, og det er greit å vite at det ikke er snakk om noen alvorlig feil i selve battericellene.
Det mangler fremdeles en god forklaring på superladehastighetsreduksjonen, og det gjenstår vel å se om batterikapasiteten kommer til å returnere gradvis for de aller fleste slik som den burde hvis dette er korrekt.

Det gjør det i det minste litt mindre kjipt å ha blitt tvangsoppdatert fra v8 nylig.
#75
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
torsdag 28. januar 2021, klokken 20:20
Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. januar 2021, klokken 19:51
Endelig kvitt gubbekrom`en ;)
Tja, synes de svarte lissene ser mer gubbete/harry ut.
Børstet aluminium hadde sikkert vært bra.
Men egentlig burde de vel være gullforgylt  8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA