Jeg trodde jeg hadde kontroll på dette, men nå kommer elektrikkeren og han vil sette opp ett fordelerskap i garasjen. Jeg forstår ikke vitsen når behov/forutsetninger er som følger:
1. garasjen har strøm til lys i dg fra før.
2. ny 10 kvadrat 3 fast kabel på 42 meter er lagt fra sikringskapet i huset og inn i garasjen. Fyflate for en jobb å grave den ned:)
3. mål nr 1: kunne lade både Leafen og Teslaen på 16 amp hver samtidig på èn fase. Har snart 16 a ladekladd til Leafen.
4. mål nr 2: ha mulighet til å lade Teslaen på 32 a en fase, det er avklart at det går fint hos oss ifht nettleverandør og godkjennelse!
5. vi trenger ett uttak, to steder i garasjen for at bilene skal kunne stå på de aktuelle plassene å lade, overfor, framfor, nedenfor og inne i garasjen.
Slik jeg forstår det vil et slik skap gjøre at vi må trekke en masse kabler ekstra for å få dette til. Hva er egentlig visten? Kunne jeg ikke bare fått et 32 a støpsel to steder i garasjen og så brukt adaptere til å komme ned til schuko på Leafen? og dette "kommer om 14 dg" adaptere til Tesalen?
1. garasjen har strøm til lys i dg fra før.
2. ny 10 kvadrat 3 fast kabel på 42 meter er lagt fra sikringskapet i huset og inn i garasjen. Fyflate for en jobb å grave den ned:)
3. mål nr 1: kunne lade både Leafen og Teslaen på 16 amp hver samtidig på èn fase. Har snart 16 a ladekladd til Leafen.
4. mål nr 2: ha mulighet til å lade Teslaen på 32 a en fase, det er avklart at det går fint hos oss ifht nettleverandør og godkjennelse!
5. vi trenger ett uttak, to steder i garasjen for at bilene skal kunne stå på de aktuelle plassene å lade, overfor, framfor, nedenfor og inne i garasjen.
Slik jeg forstår det vil et slik skap gjøre at vi må trekke en masse kabler ekstra for å få dette til. Hva er egentlig visten? Kunne jeg ikke bare fått et 32 a støpsel to steder i garasjen og så brukt adaptere til å komme ned til schuko på Leafen? og dette "kommer om 14 dg" adaptere til Tesalen?