Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Bjoris

Sider: 1 ... 244 245 [246]
3676
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: mandag 25. mars 2013, klokken 23:32 »
Takk for hjelpen, jeg kan jo gi en lyd fra meg når jeg har gjort det:) Planen nå er å ta buss ned lørdag 13.4. Leverandør vil sjekke lading, jeg henter det jo ikke rett fra båten, så litt feil å si at ingen har kjørt bilen.

Har meldt meg inn i elbilforeningen nå for å støtte arbeidet, forstår jeg får denne nøkkelen også da...

Vel, da får jeg jakte på åpne bensinstasjoner som vi kan få ladet på, det er utrolig dårlig med ladepunkt mellom Mandal og Sandnes, Flekkefjord ser ok ut, men i Egersund er det jo ikke åpent når vi kommer natt til søndag...

3677
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: søndag 24. mars 2013, klokken 19:04 »
Innser at det er litt ambisiøst å starte med denne langturen, uten at noen har kjørt bilen først, men, men. Noen sjanser må en ta 8) Importør gjør medfølgende ladekabel om til 220 volt, noe mer har jeg ikke tenkt på å spørre om:)

Antar derfor at denne ikke er 16 amp, så dette må sjekkes. Tror det blir gjort lokalt så tviler vel på om den samtidig gjøres om til 16 amp. Jeg skal stå i at det tar lang tid, men greit å vite. Hva snakker vi om i tid ved feks 40% igjen og opp til 100%? Ser nå at laderen i Egersund følger kjøpesenterets åpningstider. Hmm spørs om vi ikke skal lete etter noen døgnåpne stasjoner å kontakte dem i stedet, langs E39, tenker uansett at Flekkefjord er greit, som første stopp.

Hva er mest effektive fart? Vi kjører nok om natten etter Flekkefjord så må regne med å bruke hovedlys, men kan nok legge oss under fartsgrensen om det er lite trafikk...

Takk for tips forresten;)

3678
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: søndag 24. mars 2013, klokken 13:26 »
Ja, det nermer seg henting av Leafen i Mandal, noen tips ang ladestopp underveis, det er tydeligvis ikke noe prioritert oppgave å få ladestasjoner på strekket Stavanger-Mandal.

Ett alternativ er å ta E39 og gjøre avtale om lading ca ved Moi, men vi kan også kjøre til Flekkefjord, lade på sykhuset der og så videre til Egersund og lade der. Videre til Klepp der det er hurtiglader. Noen anbefalinger, hvor lenge vil dere tro at vi må lade i Flekkefjord og Egersund? Vi får jo håpe det ikke er tomt etter ca 65 km som det er på alle disse tre strekkene før Klepp der hurtigladerene står tett nok til at vi kommer til Stord på hurtiglading. Starter med full pupp frå Mandal.

3679
Leaf 2010-2017 / Sv: 12 voltsbatteriet - igjen
« på: søndag 17. mars 2013, klokken 17:09 »
Ja, du har vel rett i fht strøm inn, men ingen effekt?? Er det så dårlig, noen som har målt?

3680
Leaf 2010-2017 / Sv: 12 voltsbatteriet - igjen
« på: søndag 17. mars 2013, klokken 16:52 »
Har det noe for seg med solcellepanelet på spoileren ifht dette problemet? Det er nok ikke så mye strøm som kommer vil jeg tro, men hjelper vel litt på toppingen som jo er viktig for ett batteris levetid...

3681
Leaf 2010-2017 / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 10:29 »
Det så jo rimelig greit ut, må se hvordan det blir i Leafen, uansett har jeg sjekket at alle hovedkanalene i nærområdet mitt går mot partall typisk 96.0 så jeg antar jeg får dem inn, det er nærradioene som glipper. DET er ingen krise:)

3682
Leaf 2010-2017 / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 10:01 »
Ok, ja, jeg hadde tenkt å se litt mot DAB, det må vi jo bytte uansett innen 2017 er det ikke slik? Er dette noe som går ann å montere snygt eller blir det ledninger og duppeditter hengene?

3683
Leaf 2010-2017 / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 09:59 »
Litt naivt spørsmål:) Jeg hadde vel en anelse om det, men får da håpe en ikke er bannlyst...

Det står mye her og der, men jeg fant liksom ikke noe konklusjon. Det jeg vet er at de største importørene jobber med å få navien til å fungere, men appen har jeg ikke peiling på, mer enn at jeg forstår at en må bytte noe siden Amerikanerne bruker ett annet mobilsystem...

Slik jeg opplever det så er det mye viktigere med garanti, varmepakken og hurtigladerkoblingen. Garanti kan jeg kjøpe for 9900 og det blir sikkert til at jeg gjør det. Ja, den dekker batteriet også etter regelene til Nissan, utbedring skjer hos nermeste Nissan Leaf verksted på SørImport sin regning antar jeg, det er iallefall slik det er presentert så det går nok helt fint!

Setevarme kan min importør, SørImport ettermontere når bilen kommer, men jeg tenker å gjøre det selv samtidig med montering av setetrekk, da må setene ut uansett så greit å slå to fluer i en smekk...:) QC har mange av 2011 modellen fra US, men det er ikke standard! Vår har heldigvis dette, helt uaktuelt å kjøpe den uten




3684
Leaf 2010-2017 / US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: mandag 11. mars 2013, klokken 15:02 »
Ja, det er vel å håpe på julenissen, men forstår det slik at det jobbes med å knekke koden for å få navien til å fungere i Norge, når det gjelder Appen så må en vel bytte noe i bilen for å få den til å koble seg opp mot nettet etter norsk system? Noen som har klart å fikse dette?

3685
Leaf 2010-2017 / Batteribytte med lengre rekkevidde om noen år?
« på: torsdag 07. mars 2013, klokken 10:46 »
Verdifallet på en Leaf har vært stort, og vil vel fortsette å bli stort, siden dette er en bil der ny teknologi gir nye utgaver kvantesprang ifht tilsvarende ny modell av en fosilbil. Selv om Leaf 2014 ikke har veldig mye lengre rekkevidde, kommer den med lengre rekkevidde og bedre ladehastighet i kombinasjon med lavere pris. Ikke god medisin for oss med brukte Leafer...

Spørsmålet sikkert mange lurer på er hva skjer med batteriteknologien? Hvorfor har ikke den nye 2014 Leafen et kraftigere batteri enn den forrige som vel ble lansert for 3 år siden? Det er slik jeg forstår andre ting som gjør at den har litt lengre rekkevidde? Jeg har hørt snakk om 5 dobling av batterikapasiteten om 5 år, men det henger liksom ikke på greip med den utviklingen vi ser på Leaf, men det går kanskje stegvis?

Er det realistisk å tro at vi med første generasjon LEAF kan få byttet batteriene om noen år f.eks til ett med dobblekapasitet til en ikke helt håpløs pris? Jeg ser vel for meg at en EL bil har begynt å bli avgiftsbelagt om 5 år og slik sett vil det kanskje være mer aktuelt å oppgradere den du har enn å bytte i en ny...

Er det ønskestenkning kanskje?

3686
Leaf 2010-2017 / Sv: Får Nissan Leaf på Torsdag
« på: torsdag 07. mars 2013, klokken 10:39 »
Venter min US Leaf over påsken, hvilken impregneringspray har du benyttet?

3687
Leaf 2010-2017 / Mandal-Stord i Leaf
« på: mandag 18. februar 2013, klokken 00:09 »
Jeg har kjøpt US Leaf SL 2011 av Sør-Import og for moroskyld har jeg fundert på å kjøre den hjem:) Det er ikke noe å spare på det, frakt til Stord er bare 3000, men det kunne vært moro:)

Jeg har følgende ide om turen som kunne vært interesant å hørt om er realistisk. Dersom jeg reiser ned tidlig lørdag så kan jeg ta Leafen til feks Moi lørdag kveld, ca 9 mil. Der må jeg ha ordnet overnatting med lademulighet, videre morgenen etter bør vel batteriet være ladet igjen? Jeg har ikke noe portabel hurtiglader, men selger har ordnet kabelen til 220 volt.

Jeg håper å rekke Sandnes og hurtigladeren der om morgenen, det er nye 9 mil fra Moi til Sandnes. Videre bør jeg rekke hurtigladeren i Aksdal greit derfra, ca 7 mil, men noen saftige motbakker og 80% batteri gjør det kanskje litt spennende? Hvilken fart er mest "økonomisk" i kraftige motbakker. Er det bedre jo mindre fart eller finnes det en optimal hastighet?

Fra Aksdal er det 6 mil til der jeg bor, 5 mil til neste hurtiglader, men håper jeg rekker hjem da uten mer "mishandling" av batteriet;)

Vel råd og tips mottas, bilen kommer midt i mars så det kan jo bli kaldt også, men jeg er innstilt på øko kjøring med varme klær og min strømbruk underveis. Ser jeg er sårbar om laderen i Aksdal tar kvelden feks

Noen som forresten vet om det er to rødfarger på Leafen? Vår er Cayenne rød, men Force rød som den angis i Norge ser ut til å være burgunder. Jeg syns i såfall det er veldig kult å få en sjelden farge, det er jo nesten bare hvit, sort og lys blå der jeg bor iallefall...


Sider: 1 ... 244 245 [246]