Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Bjoris

Sider: 1 ... 244 245 [246] 247
3676
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf under 150.000!
« på: torsdag 04. april 2013, klokken 22:46 »
Vi får håpe prisene stuper tilsvarende på Tesla S:)

3677
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf under 150.000!
« på: torsdag 04. april 2013, klokken 22:45 »
Ja, gjør en det selv så spare en mye penger, men tar jo risiko ved å sende penger i forveien og håpe at produktet som kommer er strøkent. Jeg er derfor villig til å betale en god del for å ha en forhandler å gå til, men jeg ser jo at det er mer enn en god del antakelig... Men, men... Den er ikke SÅ mye rimeligere enn min denne da, SørImport har satt opp prisene litt siden jeg kjøpte så de har vel funnet ut at markedet er villig å betale litt mer, enn sålenge. Jeg har krevd at den er dønn strøken og at den har 12 barer på batteriet og det skal den ha/være...:) Henting i neste uke, antakelig til helgen...

3678
Leaf 2010-2017 / Leaf under 150.000!
« på: torsdag 04. april 2013, klokken 22:00 »
Jeg bestilte min leaf som ennå ikke er kommet for 2 mnd siden da var det vanskelig å finne dem under 200.000 og jeg syns jeg fikk min kjempebillig, men jeg har jo sett på prisene "over there" at det likevel måtte bli en god butikk for selger, nå ser vi vel første eksemplet på litt mer edruelige fortjeneste, virkelig mye bil for pengene, men jeg er nå ikke sikker på om det stemmer at garantien du kan kjøpe dekker batteriet også?

Irriterende nok har disse visst nok også CWP, det var ekstrautstyr det da i 2011 for min fra 2011 SL har det ikke så de må ha plukket ut de som har dette da...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40746120

3679
USA_Leaf / Sv: Egenimport av Leaf fra USA, erfaringer.
« på: onsdag 27. mars 2013, klokken 11:36 »
US Leaf må vises

3680
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: tirsdag 26. mars 2013, klokken 23:25 »
Jeg skal prøve å få lånt meg en 16 amp, ja:) Har fått tilbudet også allerede!

3681
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: tirsdag 26. mars 2013, klokken 19:28 »
110 volt laderen følger med i tillegg :) For å få 16 amp, er det klart rimeligste for meg å få oppgradert denne til 240 volt/ 16 amper. Andre alternativer er jo 6.500 så dette var jo good news. Nå skulle jeg hatt en slik du kan stille pga dårlig elanlegg i garasjen, men 6 amper blir det vel ikke mye lading av uansett?

Koster 239+48 dollars, ca 1700 nok. Noen som har sendt dem inn med Jetcarrier og kjenner prisen på frakt/tolling hver vei?

3682
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: tirsdag 26. mars 2013, klokken 10:34 »
Fikk oppgitt nå at det er en helt ny 10 amp lader fra Nissan Norge som følger bilen, altså har de ikke tatt seg bryet med å konvertere de gml frå USA. Det var jo bra, håper den gml følger med så kanskje jeg kan få den oppgradert til 16 amp 220 v for en rimelig penge?

Ja, overnatting på hotell i Moi er jo det eneste fornuftige selvsagt, men så er jeg en seiler og vant med lite søvn over lang tid så vi får se hva vi ender på:)

Ang hurtiglading, forstår det slik at batteriet ikke har godt av å hurtiglade over 80%? Hadde tenkt å prøve å holde meg til 80%, det bør jo gå når det bare er 5-6 mil mellom hvert punkt?

3683
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: mandag 25. mars 2013, klokken 23:32 »
Takk for hjelpen, jeg kan jo gi en lyd fra meg når jeg har gjort det:) Planen nå er å ta buss ned lørdag 13.4. Leverandør vil sjekke lading, jeg henter det jo ikke rett fra båten, så litt feil å si at ingen har kjørt bilen.

Har meldt meg inn i elbilforeningen nå for å støtte arbeidet, forstår jeg får denne nøkkelen også da...

Vel, da får jeg jakte på åpne bensinstasjoner som vi kan få ladet på, det er utrolig dårlig med ladepunkt mellom Mandal og Sandnes, Flekkefjord ser ok ut, men i Egersund er det jo ikke åpent når vi kommer natt til søndag...

3684
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: søndag 24. mars 2013, klokken 19:04 »
Innser at det er litt ambisiøst å starte med denne langturen, uten at noen har kjørt bilen først, men, men. Noen sjanser må en ta 8) Importør gjør medfølgende ladekabel om til 220 volt, noe mer har jeg ikke tenkt på å spørre om:)

Antar derfor at denne ikke er 16 amp, så dette må sjekkes. Tror det blir gjort lokalt så tviler vel på om den samtidig gjøres om til 16 amp. Jeg skal stå i at det tar lang tid, men greit å vite. Hva snakker vi om i tid ved feks 40% igjen og opp til 100%? Ser nå at laderen i Egersund følger kjøpesenterets åpningstider. Hmm spørs om vi ikke skal lete etter noen døgnåpne stasjoner å kontakte dem i stedet, langs E39, tenker uansett at Flekkefjord er greit, som første stopp.

Hva er mest effektive fart? Vi kjører nok om natten etter Flekkefjord så må regne med å bruke hovedlys, men kan nok legge oss under fartsgrensen om det er lite trafikk...

Takk for tips forresten;)

3685
Leaf 2010-2017 / Sv: Mandal-Stord i Leaf
« på: søndag 24. mars 2013, klokken 13:26 »
Ja, det nermer seg henting av Leafen i Mandal, noen tips ang ladestopp underveis, det er tydeligvis ikke noe prioritert oppgave å få ladestasjoner på strekket Stavanger-Mandal.

Ett alternativ er å ta E39 og gjøre avtale om lading ca ved Moi, men vi kan også kjøre til Flekkefjord, lade på sykhuset der og så videre til Egersund og lade der. Videre til Klepp der det er hurtiglader. Noen anbefalinger, hvor lenge vil dere tro at vi må lade i Flekkefjord og Egersund? Vi får jo håpe det ikke er tomt etter ca 65 km som det er på alle disse tre strekkene før Klepp der hurtigladerene står tett nok til at vi kommer til Stord på hurtiglading. Starter med full pupp frå Mandal.

3686
Elektriske utfordringer / Sv: 12 voltsbatteriet - igjen
« på: søndag 17. mars 2013, klokken 17:09 »
Ja, du har vel rett i fht strøm inn, men ingen effekt?? Er det så dårlig, noen som har målt?

3687
Elektriske utfordringer / Sv: 12 voltsbatteriet - igjen
« på: søndag 17. mars 2013, klokken 16:52 »
Har det noe for seg med solcellepanelet på spoileren ifht dette problemet? Det er nok ikke så mye strøm som kommer vil jeg tro, men hjelper vel litt på toppingen som jo er viktig for ett batteris levetid...

3688
USA_Leaf / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 10:29 »
Det så jo rimelig greit ut, må se hvordan det blir i Leafen, uansett har jeg sjekket at alle hovedkanalene i nærområdet mitt går mot partall typisk 96.0 så jeg antar jeg får dem inn, det er nærradioene som glipper. DET er ingen krise:)

3689
USA_Leaf / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 10:01 »
Ok, ja, jeg hadde tenkt å se litt mot DAB, det må vi jo bytte uansett innen 2017 er det ikke slik? Er dette noe som går ann å montere snygt eller blir det ledninger og duppeditter hengene?

3690
USA_Leaf / Sv: US Leaf - noen som har fått Navi og/eller App til å fungere?
« på: tirsdag 12. mars 2013, klokken 09:59 »
Litt naivt spørsmål:) Jeg hadde vel en anelse om det, men får da håpe en ikke er bannlyst...

Det står mye her og der, men jeg fant liksom ikke noe konklusjon. Det jeg vet er at de største importørene jobber med å få navien til å fungere, men appen har jeg ikke peiling på, mer enn at jeg forstår at en må bytte noe siden Amerikanerne bruker ett annet mobilsystem...

Slik jeg opplever det så er det mye viktigere med garanti, varmepakken og hurtigladerkoblingen. Garanti kan jeg kjøpe for 9900 og det blir sikkert til at jeg gjør det. Ja, den dekker batteriet også etter regelene til Nissan, utbedring skjer hos nermeste Nissan Leaf verksted på SørImport sin regning antar jeg, det er iallefall slik det er presentert så det går nok helt fint!

Setevarme kan min importør, SørImport ettermontere når bilen kommer, men jeg tenker å gjøre det selv samtidig med montering av setetrekk, da må setene ut uansett så greit å slå to fluer i en smekk...:) QC har mange av 2011 modellen fra US, men det er ikke standard! Vår har heldigvis dette, helt uaktuelt å kjøpe den uten




Sider: 1 ... 244 245 [246] 247