Vi går over til Ioniq5 AWD neste uke, det er en ekte 2023 modell med litt mer batteri og dermed litt mer effekt samt annet hjuloppheng. Forvarming som standard, men forstår det er helt likt som på 2022 modellene får. Jeg har ikke testet denne, bare en 2021 modell før vi bestilte så er litt nyskjerrig på om dette er en merbar endring.
Snakket med en som hadde testet 2023 modellen og var imponert, men det sier jo i praksis lite.
Jeg kommer fra ID4 både RWD og GTX, men velger nå Ioniq5, jeg skal være ærlig å si at jeg er ingen fan av designet, men liker bilen ellers og vi skifter bil ca 1 gang pr år fordi det har vært gunstig til nå og veldig gøy for en bilnerd å få prøvd så mye forskjellig over tid.
Så får vi se fremover om den verden ikke forsvinner nå med avgifter fra 2023.
Vel, det er alltid gøy med ny bil og jeg er helt open-minded til nytt kjøretøy, men jeg skal ikke legge skjul på at vi har likt id4 veldig godt, en av tingene med I5 er jo at det er MYE mer utstyr og info i displayet. Det blir interessant å se om vi syns dette er viktig. En ting jeg er sikker på at jeg kommer til å savne er Matrixlysene på GTXen, jeg syns lysene og mangel på bakrutevisker var det mest skuffende på 2021 i5 jeg prøvde...
En ting som er rart er at når vi hadde RWD utgavene av ID4 så savnet vi sjelden mer krefter, men på GTXen så ble det litt skuffende enda den er mye raskere. Tror det er litt sånn at når du vet du har overflod så blir en litt bortskjemt og vil ha enda mer, husker fra testen av I5 at jeg ble imponert over trykket, spesielt fra lav fart, da røkket det som i en Tesla. Vel, vel, det er jo bare dill selvsagt, men det er jo lov å ha det gøy også:)
Når vi testet div biler i 2021, syns vi ev6 hadde klart best hjuloppheng og jeg forstår at i5 har fått dette nå så tipper den blir meget bra å kjøre... ID4 er veldig komfortabel, men Ev6 den gang tok skarpe ujevnheter på en helt annen måte enn både I5 og ID4 så om I5 blir like bra så er den jo hakket mer praktis enn EV6 og seiler da i min verden opp som en meget kompetent elbil...
Vel, vi får se, men om noen har en faktisk testsammenligning av 2023 verus 2022 å dele så hadde jeg vært takknemlig. Alt jeg finner av 2023 er oppsummering av endringene, og de vet jeg hva er...
Snakket med en som hadde testet 2023 modellen og var imponert, men det sier jo i praksis lite.
Jeg kommer fra ID4 både RWD og GTX, men velger nå Ioniq5, jeg skal være ærlig å si at jeg er ingen fan av designet, men liker bilen ellers og vi skifter bil ca 1 gang pr år fordi det har vært gunstig til nå og veldig gøy for en bilnerd å få prøvd så mye forskjellig over tid.
Så får vi se fremover om den verden ikke forsvinner nå med avgifter fra 2023.
Vel, det er alltid gøy med ny bil og jeg er helt open-minded til nytt kjøretøy, men jeg skal ikke legge skjul på at vi har likt id4 veldig godt, en av tingene med I5 er jo at det er MYE mer utstyr og info i displayet. Det blir interessant å se om vi syns dette er viktig. En ting jeg er sikker på at jeg kommer til å savne er Matrixlysene på GTXen, jeg syns lysene og mangel på bakrutevisker var det mest skuffende på 2021 i5 jeg prøvde...
En ting som er rart er at når vi hadde RWD utgavene av ID4 så savnet vi sjelden mer krefter, men på GTXen så ble det litt skuffende enda den er mye raskere. Tror det er litt sånn at når du vet du har overflod så blir en litt bortskjemt og vil ha enda mer, husker fra testen av I5 at jeg ble imponert over trykket, spesielt fra lav fart, da røkket det som i en Tesla. Vel, vel, det er jo bare dill selvsagt, men det er jo lov å ha det gøy også:)
Når vi testet div biler i 2021, syns vi ev6 hadde klart best hjuloppheng og jeg forstår at i5 har fått dette nå så tipper den blir meget bra å kjøre... ID4 er veldig komfortabel, men Ev6 den gang tok skarpe ujevnheter på en helt annen måte enn både I5 og ID4 så om I5 blir like bra så er den jo hakket mer praktis enn EV6 og seiler da i min verden opp som en meget kompetent elbil...
Vel, vi får se, men om noen har en faktisk testsammenligning av 2023 verus 2022 å dele så hadde jeg vært takknemlig. Alt jeg finner av 2023 er oppsummering av endringene, og de vet jeg hva er...