Sitat fra: Rep på lørdag 11. mars 2023, klokken 08:16
Ka pris ligger denne på?
Solgt for 539.000
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Rep på lørdag 11. mars 2023, klokken 08:16
Ka pris ligger denne på?
Sitat fra: HOFFERN342 på mandag 16. januar 2023, klokken 11:46Sitat fra: snakkesalig på fredag 13. januar 2023, klokken 12:36Vår P (hvit/sort) med 21 tommer vinterfelger er ned ca 15k totalt fra de 644k vi betalte.Sitat fra: Electroelectro på fredag 13. januar 2023, klokken 12:17Ja, mest sannsynlig.
Jeg forstår ikke helt og kanskje noen må forklare for meg her.
Koster ikke en performance eller LR akkurat det samme som før jul?
Jeg mener legger man på avgiftene er forskjellen på min P med vinterdekk på 8000kr.
Er det noe jeg ikke forstår ?
LR har gått ned ca 60.000
P har gått ned ca 20.000.
Sammenliknet med før nyttår, alle avgifter og omkostninger inkludert.
Det er ikke for ille i mine øyne. Nå skal det sies at vi slapp leiebil i julen og over nyttår (som ville fort kostet oss 10k), da vi solgte bilen vår en måned i forkant. I tillegg til at vi fikk 10 000km med gratis superlading. I det store og det hele hadde vi nok sittet igjen med bortimot samme kostnad om ikke mer for vår egen del.
Tror nok det er verst for LR kjøperne der ute - da nedgangen er betydelig større.
Bil er derimot uansett et tapsprosjekt.. så man må heller se på den som et herlig gode du skal noen år og kose deg med, ikke som noe du skal investere i. Nedgang og oppgang i prisen er ikke uvanlig - selv om det akkurat i dette tilfellet var ganske heftig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat fra: RJK på torsdag 05. januar 2023, klokken 14:31Sitat fra: Bjoris på torsdag 05. januar 2023, klokken 09:21Mulig jeg er sær, men det "cringer" når jeg ser det skrives "ekte GT-Line". GT-Line er sånn jeg ser det, bare en "pyntet" standard-versjon, eller høyere trimversjonSitat fra: suverenseverin på torsdag 05. januar 2023, klokken 08:46
Vet ikke eksakt forskjellen, men jeg har prøvd EV6 med og uten soltak.
Jeg satt fint i den uten, men subbet oppi taket i den med (sete i bakerste og laveste posisjon og seterygg vinklet slik jeg vil ha den). Er 194cm.
Konklusjonen min var at jeg måtte ha en uten soltak om det skulle bli EV6. Bør altså prøvesittes om du er i tvil.
Ikke lett å få prøvd en EV6 med soltak. Min lokale forhandler hadde aldri levert en ekte GT-Line, sist jeg snakket med dem...
Når man snakker GT, altså ikke GT-Line men GT, så får man den råe motoriserte utgaven, "værstingbilen" som fighter med ekte sportbiler på høyeste klasse.. Altså ekte GT, som i full pakke...
Kun den "fortjener" betegnelsen "ekte".
IMHO
Sitat fra: suverenseverin på torsdag 05. januar 2023, klokken 08:46
Vet ikke eksakt forskjellen, men jeg har prøvd EV6 med og uten soltak.
Jeg satt fint i den uten, men subbet oppi taket i den med (sete i bakerste og laveste posisjon og seterygg vinklet slik jeg vil ha den). Er 194cm.
Konklusjonen min var at jeg måtte ha en uten soltak om det skulle bli EV6. Bør altså prøvesittes om du er i tvil.
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 03. januar 2023, klokken 15:07
Med større vekt og moms på alt over 500K blir vel forskjellene mye større. Kia har ikke oppdatert prisene for 2023 ennå, får bare en txt fil når jeg forsøker å laste ned.
Ja tenkte litt på at det kan være ugunstig om man blir avhengig av å lade til 100%. De to versjonene med kortere rekkevidde hadde kanskje kledd bedre å komme med LFP batterier som tåler slikt bruk bedre.