Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Mc_Herreington

#1
Model 3 / Autopilot i model 3
onsdag 05. desember 2018, klokken 18:27
Hei.

Da er model 3 bestilt  :+1:

Valgte som vanlig ikke oppgradert autopilot da vanlig fungerer mer enn bra nok i S og X. Ble usikker når jeg leste i avisen etterpå om model 3 ikke får adaptiv cruise eller noen form for autopilot om man ikke velger oppgradert ?
#2
Golf GTE / Kjøpshjelp
lørdag 11. november 2017, klokken 12:45
Hei. Tenker å handle en gte som 2.bil og
vurderer fram og tilbake på ny kontra brukt.

Har lånt en ny demo som jeg er veldig fornøyd med.

Er setene på pre facelift samme form ? Den jeg lånte var skinn, men ønsker helst stoff.

Er det andre innvendige forandringer på facelift foruten displayet ?

Evt andre pro/con på de 2 alternativene ?

#3
Model X 2014 - 2022 / 5,6 eller 7 seter
mandag 07. august 2017, klokken 19:28
Hei.

Har bestilt en X som familiebil så S´en skal få slippe å pakkes full av alt mulig dritt på hytteturer, skiturer osv.

Skal bekrefte specen i løpet av uken så trenger litt input på setevalg.

Skinnseter er must, da en småunge er på plass og en til kommer sikkert i løpet av et par år.

Har hund ( mellomstor ), så må være mulig å avgrense et område til den ( plass til bur. I model S en har hunden hele bagasjerommet ).

Hadde egentlig bestemt meg for 5 seter, men er et par ting som jeg lurer på :

-Har 5 seter den gamle benken til model S som 2.seterad ? I så fall er isofixen der helt håpløs ( stor mulighet for å skjære opp setet med stengene som skal festes ).

- Regner med det er den gamle 7-seteren som blir levert i Norge, har noen erfaring med å få langrennski inne i den ?

- Har 7 seteren samme setene som 6 seteren ? Dvs. at det er en flikk som brettes ned der isofixen skal settes inn ?

- 6 seteren er i tillegg til å være dyr, upraktisk med hensyn til bagasje ?

Takk for svar på forhånd :)

#4
i-Pace / Bestillingsnummer I-Pace
mandag 27. mars 2017, klokken 12:59
Har selv nummer 16039, noe som ikke sier meg noe :)

Vært artig å vite hvor man er i køen, noen andre som vil dele nummer, evt. noen som vet hvilket nummer som er først ?
#5
Model S 2013 - 2022 / Brukt P85D, ny 90D eller vente litt ?
søndag 03. april 2016, klokken 22:25
Har nettopp lagt ut min kjære P85 fra 2013 for salg og må bestemme meg for hvilken ny jeg skal ha.

Skal innrømme at de siste 2 årene har jeg ikke fulgt spesielt med på oppdateringer av modellene osv. så er litt usikker på hva jeg skal velge. Ser at men får en lite brukt P85D for ca samme som jeg må ut med for en ny 90D, evt. bestille en 90D og dytte den litt framover i tid for å se hva som kommer av oppdatering ?

Hva ville folket valgt ( budsjett 850-900k ) og hva er forandringene på en 2015 P85D og en ny 90D foruten akselerasjon og litt større batteri ( tenker støy, finish, feil osv ) ?

#6
Brukererfaring Ladeutstyr / Etrel Lader
mandag 28. september 2015, klokken 14:06
Tenkte å dele litt info om Etrel hjemmelader.

Fikk den satt opp rett før helga og har så vidt begynt å se på mulighetene.

Kul design og masse muligheter gjorde at jeg valgte den. Ville ha laderen henge utenfor så den kan lade begge bilene ( Tesla 22kw og i3 7kw ) uten å måtte bytte på hvilken bil som står i garasjen. Ville derfor ha en lader som ikke skjemte ut inngangspartiet på huset.

400v 32a var eneste mulighet for å få 7kw til i3en samtidig som å kunne få 11kw+ til teslaen.

Laderen styres via webinterface, har lagt eternetkabel ut til laderen. Fronten på laderen er trykkfølsom så kan velge om du vil ha full ladestyrke eller tidsbestemt lading når du plugger inn bilen. Timeplan på ladingen setter du i webinterfacen. Dette kan komme nyttig hvis det kommer differensierte priser på strøm dag/natt i framtiden. Masse grafer og rapporter som jeg ikke har rukket å se på enda :)
Fulgte med RFID kort som kan aktiveres, men ser ikke helt bruken for meg hvis jeg ikke skal begynne å selge lading til naboene :)

Det var ikke billigste laderen på markedet, men tror denne er laget for framtiden og for meg var designet viktig pga. hvor den henger.

#7
Bestilling og levering / Når får vi bilene våre ?
mandag 24. juni 2013, klokken 23:03
Fikk høre i dag fra ganske trygg kilde at bilene til Europa var forsinket 1-1,5 mnd, noen andre som har fått beskjed om dette? Min som er veldig tidlig P skulle leveres i medio september og at signature skulle leveres i slutten på august
#8
TMS Hjul, dekk og felg. / TMS 19" mot 21"?
tirsdag 19. februar 2013, klokken 00:30
Har ikke helt bestemt meg for hvilke felger jeg skal bestille enda. Skal jo uansett ha 2 sett, så det ene settet blir kjøpt på dekkbutikk når jeg har fått bilen.

Har tenkt ut disse fordelene og ulempene med 21" kontra 19" :

Ulemper:
- Dårligere akslerasjon
- Kortere range
- Mer støy / mindre komfor
- Vanskelig å finne dekk / dyre dekk

Fordeler:
- Bedre grep
- Utsende ?

Har hatt 17" OZ racing på vinter og 19" OZ racing på sommer på en GTI tidligere og merket forskjell på akselerasjon ( Bedre med 17" ).

Siden 19" også er lettere og kan fåes mye lettere ved å velge f.eks
OZ racing SUPERFORGIATA  ( 7,3 kg ) vil jeg tro at du kan øke rangen ganske merkbart i forhold til std 21" som veier 16 kg.

Her er en link av test mellom ulike felgstørrelser http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested

Den eneste grunnen til at jeg vurderer 21" er jo at det ser rått ut og at jeg ikke er helt sikker på hvor stor forbedring 19" er på akselrasjon og range. Håper noen har synspunkter/erfaringer og hvorfor folk har valgt evt. 21"


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA