Slik ser mine sommerdekk ut etter ca 10.000 relativt rolige kilometer. Dette er venstre forhjul. Liker ikke det jeg ser. Skyldes dette dårlig gummi eller feil hjulstilling?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: RonnyØ på torsdag 24. september 2015, klokken 14:08Sitat fra: VL på torsdag 24. september 2015, klokken 12:02
#P85D:
Er det muligheter for å ta med sin egen bil på Nurburgring ring altså? Vet jo at det finnes mulighet for å kjøre alt mulig av sportsbiler der, men visste ikke det i så fall Og har du en side med info om priser, tider det er mulig etc eller?
Selvfølgelig! Har kjørt der med alt jeg har eid de siste 12-13åra. 27euro pr runde nå, og noe rabatt om du kjøper "klippekort". Sesongpass er vel 1650€ trur jeg.
http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/touristenfahrten.html
Sitat(...) Nurburgring er klassifisert som bomveg med fri fart, men sjekk med forsikringselskapet ditt om hvordan det stiller seg ved eventuell skade. Kjipt å finne ut at IF stiller seg på bakbena når du står der med rattet i hånda, og har skrenset borti en Ferrari F430, og en Lamborghini Gallardo.Fra http://willanger.org/turistkj%C3%B8ring-pa-nurburgring/
Sitat fra: cra på onsdag 19. august 2015, klokken 14:07Sitat fra: frosken på onsdag 19. august 2015, klokken 13:41
Ellers må jeg bifalle siste taler; større trafikkskilt hender det reflekterer sjenerende mye lys.
Dette opplever jeg også; mon tro om ikke en lett buet flate vile ha redusert dette problemet?
Ellers; det er slik at sånne LED-barer ikke er lovlige? Kunne tenke meg noe ekstralys selv; hadde 1000-metere på Caravella, og de var gode å ha i høstmørket, men jeg gidder ikke å montere noe som ikke er lovlig. Vil helst ha tingene på stell i fall det blir kontroller e.l.
Sitat fra: frosken på lørdag 18. juli 2015, klokken 14:07
Man kan kanskje klare å snike seg gjennom kontroll ved å definere lyset som arbeidslys. Det er isåfall essensielt med en bryter, så man kan bruke bilens fjernlys uten å aktivere «arbeidslyset». Da slipper man også å forholde seg til kravet om E-merking, ettersom lyset ikke skal brukes på veien.
Fra Kjøretøyforskriften, § 28-5. Lysutstyr som bil kan ha:Sitat fra: Lovdata
ARBEIDSLYS
8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys.
8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger.
8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent.
8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent.
Lyset må altså:
- Gi stor spredning.
- Det bør dekkes av de fleste LED-barer. ✓
- Kunne reguleres i forskjellige stillinger.
- Det kan være problematisk. ✗
- Ikke lyse uten at parklys etc. er tent samtidig.
- Standard funksjonalitet om man kobler til fjernlysets relé. ✓
- Koblet over egen bryter, kontrollampe godt synlig fra førerens plass.
- Om man monterer på en bryter i frunk eller trekker kabel inn i kupéen med bryter bør dette være dekket opp. Fjernlysindikatoren i instrumentpanelet bør vel dekke opp behovet for kontrollampe? ?
Sitat fra: petersv på tirsdag 18. august 2015, klokken 19:07Sitat fra: Voll1 på tirsdag 18. august 2015, klokken 15:21
At Elektrolytt klarte dette er en tryllekunst. :-) Vi har "samme årsmodell" og jeg hadde ikke sjanse. Kanskje det er mulig hvis man varmet opp grill-gitteret slik at det kan bøyes MYE. Jeg fjernet grillen foran LED-baren, og er fornøyd med det. Lyset ble også veldig bra.
Det ligger en video på facebookgruppa for TOCN-medlemmer som viser lyset fra LED-bar sammenlignet med vanlig lys. https://www.facebook.com/groups/TOCNMedlemmer/permalink/1516691531953495/?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D
Takk for video, men for meg ser det ut som om det er betydelig egenblendingsfare her, siden det lyser saa mye ned og paa sidene naert foran bilen?
Sitat fra: Tesla-man på lørdag 08. august 2015, klokken 18:05De har gitt ut et verktøy som analyserer UDP-pakkene som går over nettverket i bilen. Det krever at du har koblet deg til bak skjermen i instrumentpanelet med en switch. Ikke interresant for de fleste altså.
Sitat: "We will also be releasing a tool that will enable Tesla Model S owners to view and analyse that telemetry in real time"
Noen som kan utdype dette noe mer?
SitatI have just scheduled LTE installation for mid-August. My service person said "chip, wiring harness and some other things" without any detail. I did it assuming that they will probably do graphics upgraded as well, and improve browser responsiveness also.Does anybody know exactly what will be installed? Was I correct to make the upgrade of $500?
Sitat fra: Lovdata
ARBEIDSLYS
8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys.
8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger.
8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent.
8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent.