Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - frosken

#46
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium interiørpakke?
søndag 18. oktober 2015, klokken 02:06
Spennende, dette er positive signaler Sigurd! Jeg stiller bil uten premium interiør og lys til disposisjon for testformål om ønskelig :)

Jeg vet du gjør god og grundig jobb, ble veldig fornøyd med lys i trunk og frunk.
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7
torsdag 15. oktober 2015, klokken 10:39
Vi trenger ikke holde pusten her til lands helt enda. Tesla venter fortsatt på godkjenning i Europa og Asia. Elon håper det er på plass innen slutten av neste uke.

#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Test av Dual Motor på snø
torsdag 15. oktober 2015, klokken 00:18
Dette håper jeg blir noe av! Jeg blir mer enn gjerne med på å teste - stiller med P85D og "livsfarlige" kontinentale Sottozero 3 i 21" utførelse.

Jeg er spent på hvordan de sammenliknes med R2 og Hakka7/8 under like forhold.
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium interiørpakke?
torsdag 08. oktober 2015, klokken 12:53
Sitat fra: F_P på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:59
Tro meg når jeg sier det. De er aktive, og de fungerer som om de er aktiverte via skjermen. Det du mister er muligheten til å skru de av fra skjermen. Dette gjelder lys under dørene bak, og i armlenet.

Kan hinte om at det jobbes med å lage et plug&play ettermonteringssett (ikke jeg som lager) til Model S på dette :)
Veldig spennende! Jeg har planer om å montere LED-stripe under armlenet på min bil. Savner det fra den forrige TMS fra den tiden lyspakken kunne kjøpes (relativt billig) alene. Det hadde vært gøy med en RGB-LED-stripe med trådløs mottaker så man kunne hatt samme ambient-lyseffekt som i Mercedes S-klasse.

Har du noe mer informasjon? Bilder av pluggen eller ledningen? Leverer den variabel strøm slik at lyset dimmes når man senker lysstyrken på skjermen?

Det er en på TMC som har ettermontert sine egne LED-strips under armlenet. Han har huket seg på strømmen til vindusheiseknappen; den justerer lysstyrken etter dimming av skjermene.
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/53482-Added-Custom-Accent-Lighting-for-Cheap
#50
Flott at du tar deg tid til å svare! Det er en nyttig tjeneste med gode funksjoner, så om sikkerheten økes blir dette en vinner!
#51
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Holdbarhet vinterdekk
mandag 05. oktober 2015, klokken 15:35
Vinterdekkene tåler 0-100-lek, men de slites vanvittig mye fortere enn sommerdekk på det føret vi har nå. Vil anbefale deg å begrense deg til det mest nødvendige (i den grad man kan kalle 0-100 «nødvendig» ;)), spesielt i varmt vær.

Det er ikke noe problem å kjøre i stykker et sett R2 på én sesong om man legger om litt tidlig på høsten og/eller litt sent på våren.
#52
Webtjenesten LinkMyTesla er en god idé med mye spennende og nyttig funksjonalitet, men uten kryptert kommunikasjon er det galskap å oppgi brukernavn og passord på nettsiden.

Jeg stiller meg også kritisk til at tjenesten nå koster penger som han selv sier er kun for å drifte tjenesten, ikke for å tjene noe. Hvis det var tilfelle burde han heller lagt ut koden på Github så folk kunne kjørt den på egen server med det nivået av sikkerhet man selv er komfortabel med.

Å ta seg betalt for en så usikker tjeneste synes jeg ikke noe om.
SitatJeg har en tanke om 20 kroner om måneden (240 kroner om året) for opsamling og lagring af data. Hvis der er nok brugere på, vil det dække udgifterne til server/internet og licenser.
Kilde: http://linkmytesla.dk/info.pdf

At nettsiden ikke er brukervennlig eller spesielt pen taler også imot, men det blir litt underordnet det overnevnte  :)
#53
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 05. oktober 2015, klokken 10:57
Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 05. oktober 2015, klokken 09:50
Sitat fra: frosken på søndag 04. oktober 2015, klokken 22:14
Sitat fra: Balrog på lørdag 19. september 2015, klokken 11:35
(For all del hold dere unna Pirellidekkene som kun duger på tørt sommerføre)

Pirelli Sottozero 3 (som er vinterdekket Tesla leverer på 21") er et mye bedre dekk enn Sottozero 2.
...men fremdeles et kontinentalt vinterdekk med dårlige egenskaper på is sammenligna med nordiske. På snø er de jevngode, på våt og tørr veg er de bedre. Jeg vil fraråde de fleste fra å kjøpe kontinentale dekk av den ene grunnen at de yter dårligst i den verste situasjonen.
Dette har blitt diskuert opp, ned og i mente, så tror ikke vi skal dra denne så mye lenger :)

Min mening er hvertfall at man bør sko seg etter forholdene. Bor og ferdes man i lavlandet hvor det er mest tørt/vått/snø og lite is vil et godt kontinentalt vinterdekk være et godt alternativ til nordiske vinterdekk.

Jeg vil heller skli på is.  Da er det sannsynlig at jeg er klar over utfordringen og holder lav fart som gir mindre konsekvenser.
Om man kjører med f.eks. Nokian R2 og føret er tørt eller vått er det fort gjort å føle seg mentalt trygg på dekkene og kjøre med høyere hastighet, på tross av dårligere grep, noe som gir større konsekvenser.

Men bor du mer grisgrent til eller ferdes mye i høyden er det helt klart lurt å styre unna "ilvsfarlige" kontinentaldekk :)

Poenget er uansett at man må tilpasse kjørestilen etter forholdene, inkludert hvordan man er skodd. Jeg misliker enkeltes bombastiske karakteristikk av alt annet enn nordiske snø- og isdekk som livsfarlig. Alle bør gjøre et informert valg basert på egne behov.
#54
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 04. oktober 2015, klokken 22:14
Sitat fra: Balrog på lørdag 19. september 2015, klokken 11:35
(For all del hold dere unna Pirellidekkene som kun duger på tørt sommerføre)

Pirelli Sottozero 3 (som er vinterdekket Tesla leverer på 21") er et mye bedre dekk enn Sottozero 2.
#55
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tåkelys?
torsdag 01. oktober 2015, klokken 19:29
Har tenkt på dette selv. Det må være mulig å koble om slik at lysstreken i tåkelyset (men ikke selve tåkelyset) skur seg av og på med DRL?
#56
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk slitasje - Dual modellene
torsdag 01. oktober 2015, klokken 19:26
Sitat fra: Muffinman på torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:47
Det der synes jeg ser helt normalt ut. Tipper du drar en del ratt når bilen står stille?
Synes ikke selv jeg vrir mye på rattet når jeg står stille. Er faktisk veldig bevisst på det og korrigerer fruen når hun gjør det unødvendig. Forsøker å dra i rattet når jeg triller.

Jeg hadde som sagt samme dimensjon (245x25R21) og dekk (Michelin PS2) på forrige bil (P85). Det er neppe nevneverdig forskjell på kjørevaner eller belastning på dekkene. Likevel så de aldri ut som dette på den forrige bilen.
#57
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk slitasje - Dual modellene
torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:04
Tok noen flere bilder av forhjulene mine i går. Synes gummien ser dårlig ut, med sprekker og merker. Har ikke sett noe sånt før, heller ikke på forrige bil som var en P85 med samme dimensjon og dekktype.









#58
Model X 2014 - 2022 / Sv: Stor frunk
torsdag 01. oktober 2015, klokken 11:56
Frunken er 112 x 56 x 38-46 cm (bredde x dybde x lengde).

En på TMC har tatt en rekke mål. Jeg har konvertert og rundet av til nærmeste hele centimeter.

SitatRear cargo well, 114x38x46 cm deep, above the cargo shelf, 46 cm to the curve of the hatch (lowest point). 30 cm from back of 3rd row to hatch (approx) at top of seat, 38 cm at bottom of seat back.

3rd row folded, 127 cm from back of middle seats to hatch when middle seats are all the way back, 152 cm if they are in their full forward position. 70 cm from folded rear seats to C pillar cross beam, which appears to be a constant as there's a beefy support for the FWD hinge there the full length of the back.

In 6 seat config. You have a 38 cm gap between the middle seats and an 203 cm linear space to the back. One of the test ride cars was configured this way with a center console that provided an arm rest.

Frunk is about 112 cm wide, 56 cm deep and roughly 38-46 cm long. (I wasn't able to get that measurement with the crowd)

A 183 cm man can easily stand up in the 3rd row seat area with the FWD open and the middle seat in forward position for 3rd row access.

Adaptive FWD open/close is amazing to watch with people nearby.

Peter+
#59
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk slitasje - Dual modellene
tirsdag 29. september 2015, klokken 23:22
Sitat fra: rr2000 på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:34
(...)
Tror det kan hjelpe litt å makse lufttrykket til rundt 3,2 bar
Selv om dekket tåler 3,2 bar vil vel det gi enda skjevere slitasje, men da på midten? Synes det hørtes veldig mye ut.
#60
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk slitasje - Dual modellene
tirsdag 29. september 2015, klokken 15:01
Sitat fra: erlanddf på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:48
Siden dette er så avgrenset, det er ikke slik at dekket subber borti noe i innerskjermen ved en gitt posisjon?
Det jeg tenker er at siden dette er mørkere enn resten av dekket (lysere grått) der hvor asfalten åpenbart er kontakt med dekket så må det være noen annet som subber borti.
Det kan være en mulighet. Hadde bilen inne til service før sommeren hvor et av punktene på lista var subbelyd ved fullt rattutslag og rygging. Rygging kombinert med fullt rattutslag er riktignok ikke noe jeg gjør over lengre avstander, så virker litt rart om det skulle ha så stor innvirkning på dekket.

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. september 2015, klokken 14:54
Spissingsfeil tenker nå jeg. Men det er lag med gummi i forskjellig farge i kantene på dette dekket (antar det er 21" PS2?). Observerte det samme på mine når de ble ujevnt slitt.
21" PS2 er korrekt.

Mulig jeg må droppe innom Skøyen og be de ta en titt. Greit å ha spissingen på stell før mykere (og dyrere) vinterdekk blir aktuelt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA