Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - frosken

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
tirsdag 03. november 2015, klokken 09:53
Teslanewbie: Alloygators er ikke bred nok til å skjule skaden.

Ad. linkene du viser til så har den første kun 9" felg til salgs, 8,5" er solgt. Den andre linken er Østfold felgteknikk som jeg synes ble alt for dyrt i forhold til å kjøpe ny felg fra Tesla.

Men jeg setter pris på forslag!  :)
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
mandag 02. november 2015, klokken 19:50
Jeg har notert meg en liten merkverdighet. Om jeg forvarmer bilen til den viser interiørtemperatur på f.eks. 21 grader, manuelt slår av forvarmingen og deretter umiddelbart på igjen viser den plutselig 15-16 grader.

Kan tyde på at temperaturfølingen ikke er helt patent i v7.0.

Edit: Testet nå. Ble ikke like stor forskjell som jeg har sett noen ganger tidligere, men temperaturen falt øyensynlig med 3,7˚C på omtrent ett minutt.





#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
mandag 02. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Sandpusher på mandag 02. november 2015, klokken 15:20
Har du plass i garasjen er det jo kjekt å ha et reservehjul liggende også da.
Pøh, det har jeg ikke bruk for! Akkurat som om jeg kommer til å kantkjøre felgene! Jeg kan da kjøre bil!

(det er ikke umulig at jeg beholder den ;D )
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
mandag 02. november 2015, klokken 15:16
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 02. november 2015, klokken 15:04
9000,- for en felg er ganske dyrt :) Men å måtte reparere fire felger når en er skadet er kanskje en dårligere deal...
Det er min tankegang også.

Bedre å betale 9.000,- for én kliss ny felg enn å spare 1.200,- og bytte til fire reparerte felger. Da sitter jeg i tillegg igjen med en felg som kan repareres og selges. Totalt regner jeg med å spare på den løsningen.
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
mandag 02. november 2015, klokken 14:28
Sitat fra: Muffinman på mandag 02. november 2015, klokken 13:40Sjekk med Østfold Felgteknikk. Tidligere lå de til og med på lager med ferdig reparerte 21" turbinfelger slik at kunden slapp å vente på at egne ble fikset.
http://www.felgteknikk.no/

Har allerede vært i kontakt med dem. Jeg synes først det hørtes ut som en god idé helt til jeg fikk prisen. De tar kr 1.950,- per hjul, og de gjør kun alle fire av gangen. Altså 7.800,-.

Tesla selger kliss nye felger til rett i overkant av 9.000,-, og da sitter jeg igjen med en ekstra, skadet felg som jeg kan få fikset og selge videre for en neve tusenlapper eller ha i reserve. Det er nok alternativet jeg går for.
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
mandag 02. november 2015, klokken 13:23
Sto å ventet på å komme ut på tett trafikkert vei, ikke en kjeft som slapp meg inn. Etter over ett minutt uten luke eller noen som gav plass innså jeg at jeg måtte bruke bilen for det den er verdt. Gav gass og hev meg inn i en luke.

Og svingte selvfølgelig litt for brått. Med et lite byks til siden informerte bilen meg om at den oppnådde nærkontakt med en fortauskant.

Det holder neppe med touch up paint her, men håper det er innenfor hva som kan rettes. Det byr meg i mot å kjøre med et sånt sår, men det spørs om jeg kan forsvare 10.000,- for en helt ny felg om det kun er av forfengelighetshensyn. Et par tusen for retting skal jeg klare å svelge.
#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
mandag 02. november 2015, klokken 10:44
Det var godt to unge nevøer satt i baksetet sammen med svigermor, ellers hadde det fort kommet noen gloser som hadde diskvalifisert meg som brudgom.

Etter én dag med nye vinterfelger. ÉN DAG!!  >:(



#38
Du kan kjøre med sommerdekk hele året. Det er ikke lovpålagt med vinter- eller piggdekk.

Når det er sagt stiller vegtrafikkloven noen krav.

  • §13 første ledd stiller krav til at kjøretøyet skal være utstyrt slik at det kan brukes uten å volde unødig fare eller ulempe.
  • §36 bokstav d) hjemler kjøreforbud om dekkene ikke har tilstrekkelig grep.

Dessuten har kjøretøyforskriften enda mer konkrete formuleringer:
§1-4. annet ledd sier at man ikke kan kjøre uten at det er sikret tilstrekkelig veggrep i forhold til føret, om nødvendig ved bruk av vinterdekk med eller uten pigger, kjetting eller liknende.
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: front defrost On. når parkert?
onsdag 28. oktober 2015, klokken 14:22
Det er på grunn av endring i hva som rapporteres fra Teslas servere. Det er ingen faktisk endring av hvordan bilen varmes opp, den bruker ikke front defroster.

Teknisk forklaring for spesielt interesserte:

Etter oppgradering til versjon 7.0 er API-et endret med tanke på hva verdien "is_front_defroster_on" betyr.

Det er øyensynlig en to bits binær bitmapping som rapporteres, som kan representere fire forskjellige stadier. Fra høyre til venstre representerer første bit defrost, hvor 0 betyr på og 1 betyr av. Andre bit representerer klima, hvor 0 betyr av og 1 betyr på.

00 = 0 = Defrost på, klima av.
01 = 1 = Defrost på, klima på.
10 = 2 = Defrost av, klima av.
11 = 3 = Defrost av, klima på.

Når man slår på klima svarer
"is_front_defroster_on" = 3

Dette får tredjeparts-apper som Tesla Connect og Remote S til å vise "defrost på" når man slår på klima.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
lørdag 24. oktober 2015, klokken 00:48
Jeg tror Luntix har besvimt.

Krysser fingre og tær for at jeg kan sette bilen til oppdatering når jeg våkner i morgen!
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
fredag 23. oktober 2015, klokken 23:52
Virker helt klart som demobil fra Tesla. Mannen i passasjersetet snakker og oppfører seg som en som viser en demobil, ikke en som lar en kompis prøvekjøre.
#42
Jeg brukte bilen som lyskaster på skytebanen i går, to timer stillestående med fjernlys. Nesten hele lykta dugget igjen.
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
fredag 23. oktober 2015, klokken 15:21
La merke til at interiørbildene av Model S nå viser en midtkonsoll med alcantara på flipp-opp-dekselet.

(Se http://www.teslamotors.com/no_NO/models under kapittelet «Bygget rundt føreren» - direktelink: http://www.teslamotors.com/sites/default/files/model-s-interior-with-next-generation-leather-seats.jpg)



#44
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 19. oktober 2015, klokken 12:26
Sitat fra: cairnz på mandag 19. oktober 2015, klokken 12:18
Så lenge du kjører etter føre, og er føre var, og ikke fører bilen på ukjent føre, så fører det neppe til noe skummelt.

*smil*
Da havner du neppe i uføre :)
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium interiørpakke?
søndag 18. oktober 2015, klokken 19:23
Jeg har bil levert i mars '15 uten premium interiør og lys, med next-gen-seter foran og bak. Jeg har lys i forbrønnen både foran og bak. Ekstremt svakt, men det er der :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA