Sitat fra: el-snorre på torsdag 11. april 2013, klokken 19:27
Vi må ikke glemme at Norge er et høykostland. At bilen får antirustbehandling, klargjøres og har batterivarmer, som gjør den noe dyrere.
Klargjøres? Mener du at andre forhandlere i andre land ikke klargjører bilene? Batterivarmer inngår vel i CWP, og det selges i andre land. Antirustbehandlingen Leafene får koster 1200,-
Så alt i alt er den store forskjellen mellom en nederlandsk Leaf med CWP og en Norsk 1200,- + vrakpant minus lokal VAT.
Det er "noen" som tjener MYE penger. Kan hende det er Nissan som tar en for høy del av kaka, importøren, eller forhandleren. Men, det er uansett noen som spiser seg gode og tjukke på at noen kjøper LEAF i Norge.
Du må komme med noen langt bedre argumenter enn "høykostland" for å forsvare prisforskjellene.