Nja. Det er en god del over mitt budsjett altså...
Jeg har vært inne på nofuel sine sider, og informasjonen om disse motorene er temmelig sparsomme. Eneste utfyllende informasjon fra nofuel var på finn.no, men der var det lagt inn to kolonner i samme så det var umulig å skjønne hvilke tall som hørte sammen.
Hvis det skulle bli en Torqeedo motor må det bli den Travel 1003, men 20 000,- er litt for mye penger å bruke på dette når jeg ser på kost/nytte. Da fremstår det som mer fornuftig å bruke min gamle 5 hp bensin til fremdrift de gangene jeg trenger det. Jeg bruker knapt 20 liter bensin i året på den, så pengemessig er det klart mest gunstig å fortsette med den. Miljømessig er jeg usikker siden det "koster" en del å produsere en ny motor og batterier. Aller helst skulle jeg hatt en løsning der jeg tok vekk blokka på bensinmotoren og satte inn en brukt elmotor, og fikk tak i noen brukte batterier (og helst et gammalt solcellepanel til vedlikeholdslading). Noen som evt. vet hvor jeg kan få tak i en slik motor?
Jeg har vært inne på nofuel sine sider, og informasjonen om disse motorene er temmelig sparsomme. Eneste utfyllende informasjon fra nofuel var på finn.no, men der var det lagt inn to kolonner i samme så det var umulig å skjønne hvilke tall som hørte sammen.
Hvis det skulle bli en Torqeedo motor må det bli den Travel 1003, men 20 000,- er litt for mye penger å bruke på dette når jeg ser på kost/nytte. Da fremstår det som mer fornuftig å bruke min gamle 5 hp bensin til fremdrift de gangene jeg trenger det. Jeg bruker knapt 20 liter bensin i året på den, så pengemessig er det klart mest gunstig å fortsette med den. Miljømessig er jeg usikker siden det "koster" en del å produsere en ny motor og batterier. Aller helst skulle jeg hatt en løsning der jeg tok vekk blokka på bensinmotoren og satte inn en brukt elmotor, og fikk tak i noen brukte batterier (og helst et gammalt solcellepanel til vedlikeholdslading). Noen som evt. vet hvor jeg kan få tak i en slik motor?