Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hellemann

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: We love Norway!
mandag 19. august 2013, klokken 09:52
Regner forresten med at følgende er fornøyde:

P15028 Stavanger
P15086 Oslo
S14225 Oslo
S14977 Stavanger
P15124 Oslo
P15102 Trondheim

De er på vei:-)
#17
Model S 2013 - 2022 / We love Norway!
mandag 19. august 2013, klokken 09:50
http://www.elbil.no/elbiler/1057--we-love-norway

Ser ElBilforeningen har vært på fabrikkbesøk ved Arne Asphjell.

Må si jeg syntes de er svært uproft og unødvendig å fremme egne meninger om farge slik de gjør.
Ikke særlig kult å få den meldingen når det er for sent å forandre.
Ikke for a jeg vil forandre min, men det skaper usikkerhet og frustrasjon....

Noen som er enig?
#18
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Overreaksjon på forumet
fredag 16. august 2013, klokken 16:58
Har det vært noe "jaging" og sperring? Det er IKKE bra....  :-\

Men det som jeg har merket VELDIG er misnøye med leveringsrekkefølge på bilen.

Det er vel helt klart at de fleste vil ha bilen så fort som mulig, men tenk på den sinnsyke logistikken Tesla må organisere. Og det globalt! Kan jo tenkes at de ikke helt forutså den enorme responsen? ::)

At de ikke følger rekkefølgen 100% er egentlig helt forståelig.

Tålmodighet er nok eneste medisin ;)
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hundebur til Model S
fredag 16. august 2013, klokken 14:57
Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 11:41
Hallo Hellemann
Buret blir levert i to alternative utførelser. Den ene, slik som avbildet, altså ikke sammenleggbar. Den andre versjonen er sammenleggbar, og du må da selv montere gulv til vegg, fremre ramme og bakre avstivningsjern. Det er boret hull til monteringen, og syrefaste skruer og låsemutre medfølger. (Jeg forstod at et slikt alternativ var nødvendig, da jeg fikk en forespørsel fra Nordnorge. Flatpakket blir enklere, og mye rimeligere å frakte).

Hva synes du forresten om støyissolerende madrass?

Hei igjen!
Støyisolerende madrass er jo fin, fint:-)
Men det jeg tenkte med sammenleggbart er at det kan legges ned enkelt, om man ikke har med hunden. Uten å måtte skru.
Det blir vel en enklere løsning for bur, men veldig praktisk.
Mulig jeg lager meg en egen løsning når jeg får bilen... Må forske litt på det i så fall:-)

Men dersom bikkjen er med ofte i bilen, bør det være "skikkelig" bur, slik som du skisserer/ lager!
#20
Sitat fra: RSandven på tirsdag 13. august 2013, klokken 22:16
Har du testa denne? --> http://www.jurassictest.ch/GR/
Velg Tesla Model S 85 og først Oslo, så Rena (en eller annen adresse). Da ser du at du har litt igjen hvis du kjører "Sport" på max i bunnen der :)

Denne var jo helt genial! Får en god pekepinn på rekkevidden her! Fant ut at jeg kan kjøre rundt Oslofjorden mer enn fire ganger (inkludert omveier hit og dit), fram og tilbake til hytten to ganger osv...
Om denne stemmer sånn ca er bilen et genikjøp!
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 13. august 2013, klokken 15:00
Sitat fra: R5GTT på tirsdag 13. august 2013, klokken 14:11
I Bergen brukes Autopass brikken til å slippe gratis inn og ut av Bygarasjen (Parkeringsannlegg) Når en bil med "fri passering" registrert i brikken kommer til bommen åpner denne og slipper deg inn og ut, uten billett! Det er i alle fall slik jeg har forstått det.

Den er jo ikke dum:-) Skulle vært slik i alle p- hus da;-)
Etter å ha lest en del her nå, så er jeg ikke i tvil om at jeg skal ha Autopass brikken i bilen. Men skal da bestille ny/ få omprogrammert den eksisterende. Skal ta en prat med Fjellinjen. (får vel bile før jeg får svar ifra dem, men, men....
#22
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopass brikke i nosecone
tirsdag 13. august 2013, klokken 09:29
Mulig jeg er helt på jordet nå, men trenger vi Autopass brikke i en El-bil  i det hele tatt?

Om så, hva er grunnen?
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hundebur til Model S
torsdag 25. juli 2013, klokken 10:59
Sitat fra: Aage M. på torsdag 25. juli 2013, klokken 01:05
Jeg har utviklet et hundebur spesialtilpasset for Model S. Nærmere beskrivelse av burløsning finnes på min hjemmeside www.hundeburspesialisten.com

Buret for Tesla Model S veier kun seks kilo. Det er laget i aluminium. (Selvsagt, i en bil som Tesla).  Avstivingsrammen i fronten på buret er laget av syrefast stål, som er polert, og alle burets kanter er påført gummilister, som beskytter både hund og bil. Med et enkelt håndgrep kan buret løftes inn og ut av bilen. Det passer til både små og store hunder. Burveggen deler bagasjerommet i to, og fungerer derfor som bur til en eller to hunder. I tillegg til at hunden er trygg i buret, med full bevegelsesmulighet, er det også en festeanordning dersom man ønsker at hunden skal påsettes sele.

Ikke dumt dette... Du kunne ikke laget det slik at burveggen var nedleggbar da? Da blir det mer fleksibelt... Ikke alltid hunden er med på tur.
#24
Hatten av for Fredag! Veldig godt oppsummert. Jeg ble klokere av dette!!
Har forøvrig ikke tatt dobbel lader. Det er pga tips her på forumet:-)

Men spørsmålet er om man skal utvide kobling til garasjen. Pr nå har jeg 20a en fas. Kan legge 32A tre fas.
Tenker det er sikrest å avvente tiltakene, og se hva Tesla kommer med til slutt.
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp
onsdag 08. mai 2013, klokken 17:13
Da er alle papirer i boks 8)

Men er det noen som reagerer på den elektroniske signaturen? Man må finne en signatur som likner mest på sin egen og velge den.... Syntes det var litt merkelig og rart at er tillatt/ godkjent som signtur.

Men jeg stoler på at dette er seriøse greier, naiv som jeg er...

Ellers gikkdtte ganske kjapt, syntes jeg. Fikk papirer tilsignering i 1630 tien i dag, signerte og fikk kontrakt i retur med elektonisk signatur fra Tesla Norge ca kl 1710.

Håper de holder leveringen, og enda bedre; leverer den før tiden:-)
#26
Trykke "the buttom" for 1 min. siden! Ingen vei tilbake  8)

Det ble:
- Grå metallic
- 19" (veiene i Norge er ikke laget for 21"....)
- Grått Nappa- Skinn
- Tech- pakke
- Park ass.
- Vinterpakke
- Lydstudio pakke
- Standard fjæring
- Bakovervendte seter (Gleder meg skikkelig til å la ungene prøve disse! blir vel litt måping i barnehagen da ;)
- IKKE dobbel lader....

Da er det bare å vente (holde pusten) till sept/ okt  :o
-
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp
torsdag 02. mai 2013, klokken 09:26
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 09:20
Sitat fra: Hellemann på torsdag 02. mai 2013, klokken 09:14
#2581 og fått "knappen". Skvatt da jeg så den på "my garage"... det betyr at jeg må ta noen valg kjapt da ;D

Vet det har vært mye frem og tilbake ang hvor lang tid man har ifht å trykke og når man får bilen. Det er så mye info og så mye synsing. Spesielt mtp rabatt.

Jeg bestillt i januar og får ikke rabatt. Men får jeg bilen kjappere om jeg finalizer med en gang?
Fint om det er noen som har "hard facts" om dette ;)

Heller til standard TMS 85Kw, mørk grå, 19", tech pakke, par- sensor, vinterpakke, bakovervendt seter, lyspakke,.
Som nevnt OGSÅ med bakseter. Ser at mange velger "full pakke" minus bakseter. Forstår ikke helt det....

Ellers er jeg i tvil om dobbeltlader....

Grunnen til at jeg ikke velger 7 seter er fordi dersom jeg trenger 7 seter trenger jeg også mye bagasjeplass. Ser ikke når jeg trenger 7 seter og ingen bagasjeplass. Har aldri skjedd så langt i ihvertfall.

I tillegg stjeler de 2 ekstra setene litt bagasjeplass når de er slått ned.

Ser den!
Jeg har to små barn som kommer til å ha med venner på turer ol, så jeg har behovet:)
Men tenker også på videresalg. Ser feks på Volvos XC90. Den er mer populær med 7 seter enn uten... (uten sammenlikning forøvrig)..
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: 362hk/18år = 20,11
torsdag 02. mai 2013, klokken 09:23
Det vil vel ikke være det smarteste å lærekjøre med en el-bil i utgangspunktet?
Det må isåfall kun være for trafikk mønsteret og forståelse.
Selve kjøringen er jo himmla foskjellig fra fosilbil, og spesiellt med manuell gir (som det er mest fonuftig å kjøre opp på).

Bare en tanke.... Hilsen fra en som har små barn. Satser på det er svevebiler når de skal få lappen  :)
#29
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avsemning: Har fått Finalize knapp
torsdag 02. mai 2013, klokken 09:14
#2581 og fått "knappen". Skvatt da jeg så den på "my garage"... det betyr at jeg må ta noen valg kjapt da ;D

Vet det har vært mye frem og tilbake ang hvor lang tid man har ifht å trykke og når man får bilen. Det er så mye info og så mye synsing. Spesielt mtp rabatt.

Jeg bestillt i januar og får ikke rabatt. Men får jeg bilen kjappere om jeg finalizer med en gang?
Fint om det er noen som har "hard facts" om dette ;)

Heller til standard TMS 85Kw, mørk grå, 19", tech pakke, par- sensor, vinterpakke, bakovervendt seter, lyspakke,.
Som nevnt OGSÅ med bakseter. Ser at mange velger "full pakke" minus bakseter. Forstår ikke helt det....

Ellers er jeg i tvil om dobbeltlader....
#30
Sitat fra: DonPedro på onsdag 10. april 2013, klokken 22:09
Takk for referansen. Hvis de sier dette får vi tro dem.  :)

Men jeg kan love deg at å sende enkeltcontainere med 4 biler i hver koster laaaaangt mer enn å sende dem i løs vekt i en bilbåt.  Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne sende 40% av 6-7 ukers produksjon på en gang.  Det øker tiden de må vente på penga med 6-7 uker, men på den andre siden vil de spare mye på frakten.

Bilterminalen i Bremerhaven:



De er en risk å sende så mange biler på en fjøl.
Det har vel vært eksempler på det før. Mener Mercedes og Landrover ble utsatt for dette....
Om kantring vil det koste dem "alt"....
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA