Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - samotholt

#31
Min anbefaling er å kjøpe det du vil ha (og gjerne for en god stund).

Endringer kommer hele tiden og raskere hos Tesla enn de andre.
#32
Model 3 / Sv: Luft eller ikke?
torsdag 30. mai 2019, klokken 17:48
Knappe 10-tusen. Det var vel i 2013-14, og dollaren lå på rundt 5,5 - 6?
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lader til 80%, men så detter den ned
onsdag 29. mai 2019, klokken 00:02
Her er det vel snakk om en 2014 P85...
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lader til 80%, men så detter den ned
tirsdag 28. mai 2019, klokken 23:40
Skal bilen stå over litt tid så slå Display > Energy Saving og slå "Always Connected" av. Da bruker bilen mye mindre strøm.
#35
EQC / Sv: Tekniske data for EQC
lørdag 25. mai 2019, klokken 16:49
Er det ikke noen som har rotet med mile kontra mil da? En mile er 1,61 km (2,2 x 1,61 = 3,5).
#36
Sitat fra: samotholt på torsdag 04. april 2019, klokken 00:03
Vi har EU-kontroll i morgen. Her går bila stort sett i saltsuppe hele vinteren. Legger ut info når bilen har blitt testet.
Det ble null feil.
#37
EPA-tallene er ihvertfall helt realistiske med S85D. Det er fint mulig å kjøre lengre også - så lenge det er vindstille,plussgrader og tørt. Man trenger faktisk ikke la være å bruke watt-pedalen engang  8)
#38
Model 3 / Sv: Phantom/Vampire Drain
mandag 08. april 2019, klokken 21:03
Sitat fra: RuneW på mandag 08. april 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Handyman på mandag 08. april 2019, klokken 09:47
Sitat fra: RuneW på mandag 08. april 2019, klokken 09:33
Sitat fra: z4rd på mandag 08. april 2019, klokken 09:17
Noe tap er det, men de 3% er ikke helt borte. Du får noe tilbake under kjøring/oppvarming.

Får tilbake % ? Hadde du snakket om km så hadde jeg vært med.
De henger jo sammen, har sett % øke på min et par ganger, antar det skyldes økt temp på batteriet.

Henger sammen hvordan da? Er ikke km antatt rekkevidde, mens % er "absolutt"? At % kan øke (uten at du lader) høres rart ut. Da er det (igjen) noe jeg ikke har skjønt.
Rekkevidde i km er nok bare en omregning med fast faktor fra prosent - så lenge man har rekkeviddevisning på typical. (Antar at man har valget mellom visning i typical og rated også på M3 (har selv MS)).

På S85D så er "faktoren" 178 wh/km.

#39
Vi har EU-kontroll i morgen. Her går bila stort sett i saltsuppe hele vinteren. Legger ut info når bilen har blitt testet.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Intervall for skifte av skiver/klosser
tirsdag 02. april 2019, klokken 23:14
Hm, det var stor forskjell. Han sier tydlig at det gjelder klossene også (og ikke skivene).

Nå er det kjerringa som kjører det meste her og hun kjører med regen på low (og er litt mye av og på bremse/gass) - så det kan muligens forklare noe.

Kanskje det er forskjell på bremseklossene til ulike biler? Synes selv at det var noe tidlig at klossene var utslitt.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Intervall for skifte av skiver/klosser
mandag 01. april 2019, klokken 20:44
Skiftet klosser (ikke skiver) i dag ved 65' km, 4 år.
#42
Model 3 / Sv: Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
søndag 31. mars 2019, klokken 03:46
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 30. mars 2019, klokken 14:24
Sitat fra: Imagine på lørdag 30. mars 2019, klokken 12:29
Sitat fra: olavxxx på lørdag 30. mars 2019, klokken 10:56
Velkommen til meningheten!

Så Tesla er en religiøs menighet after all? ;)
Hvorfor driver du å spammer alle teslatråder med negativitet. Du skal jo ikke ha Tesla. Bare ligg unna.
Klarer ikke helt å se hvorfor innlegget er så negativt. Man må faktisk ikke tolke alt i verste mening. Det har vi de andre forumene for (f.eks. Audi-forumet  :police:).
#43
Når folk ikke liker måten audi har laget el-bil på så kan det jo kanskje være verdt å høre på?

I Norge så har vi mange som kjører Tesla (og også andre elbiler) og har en formening om hvordan en elbil bør fungere...

Jeg er faktisk jævlig skuffa over e-tron, var så å sikker på at det ble en her i gården.

Det har ikke noe med hvem som produserer batteri, skjerm, infotainment (som er veldig bra hos audi -- NOT). Totalpakken er rett og slett ikke god nok. Min påstand er at en gammel A8 faktisk er bedre enn ny e-tron (bortsett fra utslipp da).

For å få det ut i klartekst: Jeg/vi har kun hatt audi de siste 18 årene, med unntak av en leid Model S, altså burde vi vært de som var de aller første til å kjøpe e-tron.

Men, dessverre, nei :-(
#44
Er to år nok? Hva var annerledes da?

Kunne unngått M3, men det er jo ikke en konkurrent iflg. audi-folket (ikke meg ;--). I-Pace er vel da kanskje en liten konkurrent, men de selger jo heller ikke i bøtter og spann.
#45
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 28. mars 2019, klokken 20:26
Jeg tester i dynamic. Men klart - det kan godt være jeg har oversett en innstilling som endrer pedalen radikalt.
Jeg testet også i dynamic for å få luftfjæringen *nesten* dit jeg ville (altså helt ned). Utrolig treg gassrespons, veldig irriterende. Jeg er faktisk helt enig med damen. Boost-mode synes jeg heller ikke hjalp særlig i noe henseende.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA