Rart de ikke tar inn Seagull istedenfor Han. Det er få biler i den minste klassen foreløpig
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Svein_H på onsdag 28. februar 2024, klokken 19:00Jeg syns den er dritkul med sin retroprofil, og er absolutt en mulig arvtaker til min nå snart 6 år gamle Zoe. Jeg har hatt mine utfordringer med Renault, og det er flere her inne som har stilt spørsmålstegn ved at jeg fortsatt vurderer dem, men jeg setter denne på ønskelista og har bestilt prøvekjøring.Hva er feil med Renault? Jeg har aldri eid en ettersom man er flasket opp med at fransk bil er sorgen. Men R5 ser helt rå ut og med ok rekkevidde og forhåpentligvis en god pris. Plutselig var man interessert.
Sitat fra: steensk8 på søndag 29. oktober 2023, klokken 21:36Har hatt nye Kona i en god uke nå, grei deal med innbytte av gamle. Erfaringer? Høyere strømforbruk enn gamle, ellers er den bedre på alle områder synes kona og jeg. Lavt støynivå, bedre bygget med finere materialer, bedre plass, spesielt bak. Dessuten kan man skru av beep beep lydene, må riktignok gjøres hver gang, men tar bare 10 sek. Komfort og stoler er svært bra. Jo, dette lover godt. Og - det tok tre uker fra kontraktskriving til vi hadde bilen!Den har vel ikke større bateri enn den gamle og wltp gir lengre rekkevidde. Da kan det vel ikke stemme med økt forbruk?
Sitat fra: TB på torsdag 26. oktober 2023, klokken 19:31Har mottatt priser på serviceavtale til Hyundai Kona 2024Er det ikke 30000km intervall? 5800kr for service er vel ikke akkurat gi bort pris da?
Serviceavtale 2 år / 30 000 km 5 819,-
Serviceavtale 4 år / 60 000 km: 15 556,-
Slik jeg forstår er service hvert 4 år noe mer omfattende, har en større kostnad enn "mellom service".
Er dette standard priser, eller er det variasjoner her?
Sitat fra: Limodriver på fredag 30. juni 2023, klokken 13:01Vi får nå se hvor mye mer premium EX30 er. Volvo har vært veldig klare på at dette er deres billigste elbil. Jeg så en av testerne krafse på dørsiden og det hørtes ut som hardplast. Ansiksutrykket tilsa at han ikke var begeistret.. Vi får nå se, men for min del tar jeg gjerne hardplast. Men den billige typen som får blanke striper bare man er borti er ikke jeg så keen på. Gleder meg til å teste begge. Jeg kommer til å gå for billigste av begge to i LR og sette de opp mot Tesla Y. Det største minuset med Kona er fwd og 750kg. Det høres greit ut, men hengeren min veier 370kg så da blir det ikke mye igjen. Var på fyllinga med hageavfall i dag med bil som drar 1000kg. Med nettingkarmer og to trær oppi fyllte det helt opp i friluft. Jeg tror mulig det ble overlast, igjen. Men det koster 200kr å levere så da skal man ha valuta for pengene..Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 29. juni 2023, klokken 20:27Ex30 kommer til å eie små elbil markedet så lenge Volvo klarer å produsere nok
Jeg oppfatter også Volvo som "mer premium" enn Hyundai, Kia og Kinabiler. Rekkevidde og forbruk var et fortrinn Hyundai hadde tidlig, men etterhvert vil de fleste store produsentene levere på et tilstrekkelig nivå. Hyundai har fungert bra med all sin knirkende hardplast. Til samme prisnivå velger jeg heller bort hardplasten og går for Volvo som har lagt mye energi i å leke i premiumsegmentet. Dette betyr ikke at en får færre vedlikeholds-/driftsproblemer, men jeg synes oppfattet byggekvalitet er bedre på f.eks Volvo. Fremfor feilhjulstrekk som Hyundai har foretrekker bakhjulstrekk eller helst awd.
Jeg tror konkurransen vil dreie seg fra rekkevidde, leveringskapasitet osv til design, pris, service, funksjonalitet osv. Jeg tror det er en kortsiktig og risikabel strategi å hvile på laubærene fordi en var tidlig ute med lang rekkevidde (og dårlig service).
Det er mulig jeg er forutinntatt som har vokst opp i baksetet på Volvomodeller fra Amazon og nyere uten selv å ha hatt det i eget eie tidligere.