Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nuvolari

#16
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Brukt Chademo ladestasjon til 50.000,-
fredag 25. januar 2019, klokken 13:45
Nå kan man få sin egen chademolader utenfor huset :) Noen som selger en brukt chademo lader: https://www.finn.no/138857868
#17
e-Golf / Sv: Lader 100% når den ikke skal
fredag 25. januar 2019, klokken 08:49
Sitat fra: Future e-tron owner på fredag 25. januar 2019, klokken 08:36
Først av alt så må avgangstidene være aktivert (kryss i avhukingsboks dersom du benytter e-styring i bilen, eller satt til ON i fra appen du eventuelt benytter. Hos meg har det alltid virket.
Et eksempel:
Avgangstid 1 er satt til 06:15 hver ukedag, med klimaregulering og lading. Nedre ladegrense satt til 80 % og Øvre ladegrense satt til 90 %. Nå jeg da parkerer bilen hjemme på fredag ettermiddag, lader bilen umiddelbart til 80 %. Dersom jeg skal benytte bilen i løpet av helgen, vet jeg at jeg har 80 % kapasitet. De siste 10 % opp til 90 % blir ikke tilført batteriet før det nærmer seg avgang mandagsmorgen klokken 06:15. Benytter jeg bilen flere ganger i løpet av helgen, og kopler til laderen etter hver tur, lader den alltid opp igjen til kun 80 %.


Sent from my iPad using Tapatalk

Dette er helt korrekt og jeg bruker det på identisk måte.
#18
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
fredag 11. januar 2019, klokken 23:32
Sitat fra: Cral på fredag 11. januar 2019, klokken 15:09
Nei.

20% rabatt.

Ved å planlegge og styre når elbilen din skal lades kan Tibber handle inn strøm på en smartere måte. Dette gir deg en 20 % lavere strømpris når du smartlader med Easee ladeboks.

Ikke opptil, ikke minst, men 20% rabatt fikk jeg oppgitt når jeg spurte. 
Legger inn linken til tibbers hjemmeside: https://norge.tibber.com/products/easee/?dialog=smartladdning

Er snittet av forbruket ditt 50 øre per kwt, så betaler du for elbil ladingen den måneden 40 øre per kwt.

Om jeg har forstått verden rett, så er dette en rabatt tibber får på strømmen da de om nødvendig kan stenge ned deler av sitt strømforbruk for å unngå at det blir mangel på strøm i nettet.

Dette siste er en antagelse, men 20% er rabatt man får, og står ganske klart hos dem på den siden jeg linket til.

Nei, se mitt innlegg over. Snakket med tibber i dag. Du får prate med dem igjen.
#19
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
fredag 11. januar 2019, klokken 13:07
Sitat fra: Cral på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:17
Jeg måtte spørre...

SitatNår det gjelder smartlading med Easee ladeboks får du -20 % på strøm til smartlading. Dette beregnes av gjennomsnittlig månedspris. Altså om du i snitt har en kostnad på 50 øre i snitt til resten av huset, vil smartlading da koste 40 øre kwh.

https://norge.tibber.com/products/easee/?dialog=smartladdning

Så du får faktisk 20% rabatt på de kwt du bruker til elbil lading.

Mulig jeg misforstår hva du mener men jeg snakket nå med Tibber og rabatten må du selv oppnå ved at elbilen lader på natten med lavere strømpris når man aktiverer smartlading. Du får altså ingen rabatt men du skal kunne oppnå 20% lavere strømpris med smartlading.

Dette er det Tibber svarer meg når jeg sender dem linken over.
#20
Lading av Tesla / Sv: Feil på wall connector
fredag 04. januar 2019, klokken 10:15
Kjent feil, hadde samme selv.

Inntil du får ny er fix'en å vri håndtaket en runde med eller mot klokka. Da får man kontakt igjen. Tipper det er signal-lederen som mister forbindelsen og dermed starter ikke ladingen.

#21
Gidder ikke betale 5000,- + for det. Da bruker jeg heller telefonen som wifi ruter de gangene jeg trenger noe bedre enn 2G. En annen ting er at en iphone støtter langt høyere hasigheter enn det 1.gen LTE chipen fra Sierra Wireless som settes inn.
#22
Sitat fra: fredag på mandag 03. desember 2018, klokken 13:37
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?

September 2013 her. Over 140 000 km.

Oppgradert med innfellbare sidespeil og LTE.

Og den har features som som nybilkjøpere bare kan drømme om:
- 22kW AC-lading
- stooor frunk
- tredje rad bakovervendte barneseter
- soltak
- masse plass mellom forsetene i stedet for midtkonsoll som bare kaster bort plass

Meget gode poeng. Bruker 22kW lading på hytta og stor trunk ukentlig.
#23
Model S 2013 - 2022 / Hvor mange har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?
torsdag 29. november 2018, klokken 15:15
Jeg har fremdeles min Model S som jeg fikk utlevert 22.11 2013. Er det flere enn meg som har hatt samme Tesla i mer enn 5 år?
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Elbiler overlever kulde
mandag 26. november 2018, klokken 11:52
Er på 5. vinteren nå med eGolf. Står ute året rundt. Aldri hatt problemer på vinteren.
#25
Noen som har gjort seg noen erfaringer med utvidet garanti fra Allianz?
#26
Lade hjemme / Sv: Tragisk - Viktig med skikkelig ladetilkobling
tirsdag 06. november 2018, klokken 10:54
Sitat fra: keepitsimple på tirsdag 06. november 2018, klokken 10:07
Schuko er laget for 16 amp. Norge har særnorske regler for lading av elbiler, men det betyr inget for schukostandarden.


Dette er HELT feil og synd at noen sprer slik feilinformasjon. Schuko er laget for å tåle 16A i kortere perioder. Mange branner skyldes VVB som er tilkoblet med Schuko. Brannen oppstår i selve kontakten.
#27
Oslo og Akershus elbilforening / Sv: Lading på Gardermoen
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 13:48
Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:22
Sitat fra: Panduck på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:20
Sitat fra: JTB på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 06:23
Ble litt forvirret av den artikkelen der. Skulle helst hatt treg lading, mens jeg er borte ca ett døgn. Ser ut som det er noen få plasser/muligheter. Blir jo interessant å se om det noe ledig...

Det betyr vel at det som blir tilgjengelig er
P10: 41 plasser på plan 2
P11: 30 plasser på plan 3

Parkerer ofte på P10, plan 2, og ser flere ganger det er ledige ladeplasser der, så det er ingen umulighet. Merk at dette er stikkontakt-lading, ikke type2. Men ved en anledning slet jeg med å finne parkeringsplass (ikke bare ladeplass), så vær forberedt på at det kan være fullt når så mange plasser er borte...

Takk for det! Satser på at det ordner seg.

Off topic tips:

Stadig oftere er P10 bortimot fullt uavhengig av lademulighet og spesielt nå som mange plasser ikke er tilgjengelig som følge av ombygging til Type2. I stedet for å lete etter en enslig ledig parkeringsplass er det mye raskere å kjøre rett opp til øverste plan. Der er det alltid flest ledige plasser. Alternativt bruke Park&Go så slipper man å lete etter parkering.
#29
Tesla / Sv: Hurra, jeg er fossil igjen :)
tirsdag 11. september 2018, klokken 10:42
Dieselbiler kommer til å ha et prisfall de neste 3 årene man aldri har sett maken til. Jeg får vondt i lommeboken av å tenke på merkosten dette bytte vil koste deg.
#30
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lading på Oslo Lufthavn
torsdag 06. september 2018, klokken 17:40
Jeg skal parkere der 14-17 september kl 17.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA