Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DaX

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 09:07
Sitat fra: Rumlingen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:23
Fikk telefon fra selger om at min ionic kom til Drammen søndag, vet ikke navnet på båten, men det kan ha vært den du nevner...
Nice! Da var nok bilen min på den også, takk for info :D
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
mandag 02. januar 2017, klokken 22:58
Noen som vet om det var Ioniq på båten "Autoprestige" som ankom Drammen i går og dro i dag?
https://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/shipid:299723/mmsi:255801580/vessel:AUTOPRESTIGE
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Lease elbil?
mandag 07. november 2016, klokken 23:13
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Finansiering fra forhandler eller bank?
mandag 24. oktober 2016, klokken 23:25
Leasing i 1 år gjennom Gomore.no her. Samme pris som leaseplan (bilen leveres av dem).
https://gomore.no/leasing/116-hyundai-ioniq-electric (Utsolgt, men kan hende de tar inn enda flere biler)
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
lørdag 15. oktober 2016, klokken 00:17
Knappen fungerer her https://www.minioniq.no/electric
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
fredag 14. oktober 2016, klokken 23:43
For de som vil snike i køen:


https://www.minioniq.no/terms
Edit: Fungerende knapp https://www.minioniq.no/electric
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Ladekabel med valg mellom 6, 9 og 12A
fredag 14. oktober 2016, klokken 23:38
SitatHVILKE HURTIGLADEMULIGHETER FÅR IONIQ?

IONIQ vil få klassens raskeste hurtiglading med inntil 70 kW ladekapasitet. Et landsdekkende nettverk av hurtigladere som yter 70 kW+ er under utbygging og vi gjøre det mulig å kjøre IONIQ fra Oslo til Trondheim ved kun å lade under 1 time totalt (3x19 min). Superhurtigladere til IONIQ finnes allerede på Vestby, Storebaug vest (Moss), Svinesundparken (Halden), Grelland Vest (Vestfold), Lillehammer, Aurland, Lom, Dovre, Bjorli, Hjerkinn, Oppdalsporten (Fagerhaug) På andre hurtigladestasjoner er kapasiteten begrenset til ladernes kapasitet (normalt 50 kW)

HJEMMELADING

Den innebygde laderen i IONIQ EV er på max 6.6 kW og kan lade batteriet på 4,5 time

Kabelen som følger med (standard stikkontakt) kan lade på 6 A (19 timer), 9 A (13 timer) eller 12 A, men det er ikke lov å benytte mer enn 10 A kurs for å lade elektrisk bil med standard stikkontakt i Norge, så vi anbefaler at lading med denne kabelen begrenses til 9 A.
Ved å installere en egen ladestasjon med type 2-uttak er det mulig å lade på høyere hastighet. Da kreves også en type 2-kabel. Det kreves 32 A-kurs for å oppnå maksimal hastighet på ladingen.
Den innebygde laderen er 1-fase

I følge https://www.minioniq.no/faq
#9
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 23. mars 2015, klokken 19:58
Adressa lærer av dagbladet å kjører klikkbait:



http://www.adressa.no/tv/?id=29912&autoplay=1
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Musk "About to end range anxiety"
torsdag 19. mars 2015, klokken 17:03
edit: 2 slow
#13
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 13. mars 2015, klokken 09:30
E24.no | Elbiler og induksjonskomfyrer kan knekke lavspentnettet

Totalkostnad på 113 milliarder kroner for å oppgradere.
#14
Tesla / Sv: Giga factory
lørdag 07. mars 2015, klokken 13:41


Husk at dette er 20% av full size. Fabrikken kommer til å bli latterlig stor!

http://imgur.com/a/YwRkl#f9l6oPx

https://m.flickr.com/#/photos/jurvetson/16735645181/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA