Sitat fra: Rumlingen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:23Nice! Da var nok bilen min på den også, takk for info
Fikk telefon fra selger om at min ionic kom til Drammen søndag, vet ikke navnet på båten, men det kan ha vært den du nevner...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Rumlingen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:23Nice! Da var nok bilen min på den også, takk for info
Fikk telefon fra selger om at min ionic kom til Drammen søndag, vet ikke navnet på båten, men det kan ha vært den du nevner...
SitatHVILKE HURTIGLADEMULIGHETER FÅR IONIQ?
IONIQ vil få klassens raskeste hurtiglading med inntil 70 kW ladekapasitet. Et landsdekkende nettverk av hurtigladere som yter 70 kW+ er under utbygging og vi gjøre det mulig å kjøre IONIQ fra Oslo til Trondheim ved kun å lade under 1 time totalt (3x19 min). Superhurtigladere til IONIQ finnes allerede på Vestby, Storebaug vest (Moss), Svinesundparken (Halden), Grelland Vest (Vestfold), Lillehammer, Aurland, Lom, Dovre, Bjorli, Hjerkinn, Oppdalsporten (Fagerhaug) På andre hurtigladestasjoner er kapasiteten begrenset til ladernes kapasitet (normalt 50 kW)
HJEMMELADING
Den innebygde laderen i IONIQ EV er på max 6.6 kW og kan lade batteriet på 4,5 time
Kabelen som følger med (standard stikkontakt) kan lade på 6 A (19 timer), 9 A (13 timer) eller 12 A, men det er ikke lov å benytte mer enn 10 A kurs for å lade elektrisk bil med standard stikkontakt i Norge, så vi anbefaler at lading med denne kabelen begrenses til 9 A.
Ved å installere en egen ladestasjon med type 2-uttak er det mulig å lade på høyere hastighet. Da kreves også en type 2-kabel. Det kreves 32 A-kurs for å oppnå maksimal hastighet på ladingen.
Den innebygde laderen er 1-fase