Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tk74

#31
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
onsdag 30. oktober 2013, klokken 22:47
Da har min 1 dag gamle bil fått seg en sikkerlig runde med div midler fra Rupes og Swisswax og er nå klar for vinteren  :)
#32
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
onsdag 30. oktober 2013, klokken 09:15
Sitat fra: Jimpec på onsdag 30. oktober 2013, klokken 09:06
Tirsdag 29. klokken 12 ble min brune P85+ utlevert.

Utleveringen gikk helt smertefritt og jeg må bare berømme Martin i Stavanger for strålende kundebehandling. Dialogen med han har vært helt outstanding fra første kontakt til jeg kunne sette meg inn i bilen.

Bilen min var ikke detailet etter oppfordring fra meg (i og med at jeg gjør dette selv - og begynner å få lang erfaring ;-) ) men så likevel veldig fin ut i lakken. Noen riper her og der, men jeg tar dem heller på egenhånd under litt godstemning i garasjen.

Bilen er jeg meget fornøyd med og har ingenting å utsette på noe. Det eneste som ble bemerket på overlevering var at vindu på bakdøren var litt tregt med å "komme ned" ved åpning. Dette hadde jeg ikke sett etter om jeg ikke har fått lov til å plukke på og granske et tosifret antall Tesla den sisten tiden. Kjørte 11 mil i går og koste meg ellers med behandling av alt av matter, skinn, dashbord, plastdetaljer osv. Ingen skitt skal sitte fast her i gården.

Så - alt i alt meget fornøyd. Og bare for å nevne det igjen. Plus er pluss (ikke minus).

Må nesten slenge med et bilde. Og her er det absolutt null detailing - det får komme senere.



Gratulerer med flott bil i fin farge.
Helt enig med deg Pluss er ikke minus  :)
#33
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slimbox og TMS med singellader
onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:22
Sitat fra: Milzit på onsdag 30. oktober 2013, klokken 00:46
Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:00
Det er jo noen med slimbox installert allerede. Er vel en som har to stk like ved Kirkerudbakken (der NTG var tidligere). Kanskje noen kunne fått testet der med enkeltlader?

Det er jeg som har 2 stk SlimBox ferdig koblet opp. Den ene er 12kVA og den andre 25kVA 400V
Hvis det er noen med enkelt-lader som ønsker og teste disse er dere hjertelige velkommen  :)
Adressen er Skuiveien 40, 1339 Vøyenga. Laderne står på baksiden av bygget.

Hilsen
Terje K
Jeg har ikke fått montert dobbeltlader enda, og har en Type 2 kabel jeg aldri har fått testet heller. Tar gjerne en tur innom for å teste en kveld hvis det er greit :)

Det er helt i orden. Send meg en SMS i forkant slik at strømmen er slått på :-)
Tlf: 90 04 03 02
#34
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slimbox og TMS med singellader
onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:05
Sitat fra: Milzit på onsdag 30. oktober 2013, klokken 00:46
Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:00
Det er jo noen med slimbox installert allerede. Er vel en som har to stk like ved Kirkerudbakken (der NTG var tidligere). Kanskje noen kunne fått testet der med enkeltlader?

Det er jeg som har 2 stk SlimBox ferdig koblet opp. Den ene er 12kVA og den andre 25kVA 400V
Hvis det er noen med enkelt-lader som ønsker og teste disse er dere hjertelige velkommen  :)
Adressen er Skuiveien 40, 1339 Vøyenga. Laderne står på baksiden av bygget.

Hilsen
Terje K
Jeg har ikke fått montert dobbeltlader enda, og har en Type 2 kabel jeg aldri har fått testet heller. Tar gjerne en tur innom for å teste en kveld hvis det er greit :)

Kopiert fra et annet forum:

VA og W er identiske størrelser hvis belastningen er resitiv (ikke har noen faseforskyvning). Mens en panelovn og en lyspære kan regnes som resitive belastninger, er motorer og transformatorer det ikke. De innfører en fasforskyvning mellom strøm og spenning, slik at ohms lov ikke lenger gjelder.

For en gitt faseforskyvning kan vi si at når strømmen (A) er på sitt maksimale i kretsen, burde også spenningen (V) være på topp iht ohms lov. Men det er den ikke, den ligger under toppnivå. Når spenningen er på topp gjelder det samme for strømmen at den ikke er på topp.

Ut fra dette vet vi:

- at VA er et uttrykk for maksimal strøm og maksimal spenning, men ikke nødvendigvis samtidig

- at W er et uttrykk for momentanverdien av V * A (dvs. den aktuelle strømmen og den aktuelle spenningen på samme tidspunkt).

Faseforskyvningen kan, som innlegget over er inne på, kompenseres ved bruk av reaktive tilleggskomponenter som kondensatorer og induktorer, slik at belastningen "ligner" mest mulig på en resitiv last ved en gitt frekvens (50Hz som regel).

Fra radioteknikken kjenner jeg de samme problemstillinger; her kalles det ofte for "stående bølger" - altså energi som reflekterer tilbake mot kilden på grunn av impedansmessig mistilpasning mellom feks en radiosender og en antenne. Det er de samme VA og W problemstillinger her også.
#35
Bestilling og levering / Sv: Din Model S levering.
tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:28
Jeg fikk utlevert bilen min i dag og kan ikke si noe annet at den står til forventningene og mer til  :)
Har så langt ikke funnet noen feil med bilen. Detailing av bilen var også bra selv om jeg skal ta den fra bunnen av i morgen.
DAB, TuneIn og radio fungerer utmerket i Oslo, Asker og Bærum.
Home Link har også fungert bra foreløpig.
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slimbox og TMS med singellader
tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:18
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 22:00
Det er jo noen med slimbox installert allerede. Er vel en som har to stk like ved Kirkerudbakken (der NTG var tidligere). Kanskje noen kunne fått testet der med enkeltlader?

Det er jeg som har 2 stk SlimBox ferdig koblet opp. Den ene er 12kVA og den andre 25kVA 400V
Hvis det er noen med enkelt-lader som ønsker og teste disse er dere hjertelige velkommen  :)
Adressen er Skuiveien 40, 1339 Vøyenga. Laderne står på baksiden av bygget.

Hilsen
Terje K
#37
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 29. oktober 2013, klokken 05:51
Sitat fra: TK på mandag 28. oktober 2013, klokken 23:02
@tk74; når gikk din i prod og ble ferdig? Hilsen TK..

Jeg mener og huske at min gikk i produksjon 20.09.2013 og var ferdig produsert 27.09.2013
#38
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
mandag 28. oktober 2013, klokken 22:16
Om 16 timer  :o
#39
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
fredag 25. oktober 2013, klokken 19:13
Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. oktober 2013, klokken 17:26
Sitat fra: OleJA på fredag 25. oktober 2013, klokken 13:00
Kjører daglig forbi Dora i Trondheim hvor nye biler ankommer Bartebyen. I september så jeg daglig lass med Model S som ble losset her - Til nå i oktober har jeg ikke sett en eneste bil.

Men idag stod det det jammen en Rød og Grå Model S der igjen. Kanskje et tegn på at nye lass med biler er på vei :D



Det ble losset 5-6 mørke (sort eller blå) på Alna i dag ihvertfall.

Da regner jeg med den ene sorte er min. Jeg ble oppringt av Tesla i ettermiddag som kunne fortelle meg at jeg kunne få bilen førstkommende tirsdag hvis det passet meg. Alltid hyggelig og få det man venter på før man har regnet med  :)
#40
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:09
Sitat fra: Jimpec på torsdag 24. oktober 2013, klokken 19:02

Sitat fra: testO på torsdag 24. oktober 2013, klokken 17:53

Sitat fra: Jimpec på torsdag 24. oktober 2013, klokken 17:14
Spennende - nå nærmer vi oss.

Jeg har uansett heiset flagg i dag og bestilt en Slimbox. Mest på grunn av et ønske om et stasjonært ladeopplegg i garasjen.

Hvor bestilte du? Pris?

Elbilshop?
Han som også er på forumet her (husker ikke i farten). 7690,- inkl frakt og mva. God pris, god kommunikasjon og stilig boks.

Liker at man kan ta løs type 2 kabelen og ta den med på tur.

Gratis hurtiglading for de som tar detailing hos meg.

Jeg har montert opp 2 slike bokser og er imponert over kvaliteten på disse.

Gled deg til du får din :-)

#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
torsdag 24. oktober 2013, klokken 12:01
Sitat fra: atledreier på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:54
Hvis bilen er bygget for det fungerer det fint, men for oss som har svært høyt bensintrykk og dertil hørende pumper er det en uting! Kjører 300Bar bensintrykk på portinjectorene mine.

Hehehe det var en spøk fra min side :-)
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:48
Sitat fra: atledreier på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:37
Det med tilgjengelighet på bensinstasjoner er faktisk et godt poeng. Jeg kjører bil som krever 98 oktan, og det begynner å bli glissent etter hvert som de oppgraderer tankene sine og finner ut de ikke selger nok 98 til å rettferdiggjøre en ekstra tank. Om man i tillegg ikke liker sprit i bensinen er man enda mer begrenset.

Sprit på tanken fungerer utmerket :-)

#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er 16A nok for deg?
onsdag 23. oktober 2013, klokken 10:12
Sitat fra: petersv på onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:56
Jeg lurer på om bilen lader med tre ganger fase-nøytralspenningen med rød kontakt. Isåfall skulle det vel være mulig å bruke vanlig IT trefase med 32A sikring hvis man kobler i delta og bilen godtar det? UMC-en er jo ikke superkresen på om jord er der eller ei.

Ut i fra informasjonen som kommer opp i displayet på bilen. Vil jeg tro den lader med 3-ganger fase-nøytralspenning.

#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvilken alder har Teslakjøperne?
onsdag 23. oktober 2013, klokken 09:13
39  :)
#45
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Valg av vinterdekk til Model S
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 07:58
Sitat fra: Høgis på mandag 21. oktober 2013, klokken 23:46
Valget ble og benytte Breyton GTS 20' med Nokian R2 255/35-20. Litt spent på hvordan det går med 10' bredde på felgene bak med ET 35. La ut annonse på finn.no, men litt dårlig respons og usikkerheten rundt levering av vinterdekk avgjorde valget. Fikk Muttere fra Tyskland i dag og TMPS sensorene fra USA tidligere i uka. Får Montert sensorene i løpet av få dager. Nå mangler bare bilen.

10" med ET35 tror jeg går veldig bra :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA