Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#12901
Model S 2013 - 2022 / Sv: Alloygator? Erfaringer?
lørdag 11. mai 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Desdi på lørdag 11. mai 2013, klokken 16:22
Sitat fra: x525 på tirsdag 07. mai 2013, klokken 00:00
Her er et alternativ som forhåpentligvis kan kjøpes her til lands:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151548462238570.1073741827.306104503569&type=3

Virker mere skrøpelig enn Alloygators. I alle fall ut fra bildet.

Rimblades? Sikkert litt av en jobb å montere. Rimjob...
#12902
Dette forumet har for meg stått for markedsføringen samt gitt meg tilstrekkelig beslutningsgrunnlag til å kjøpe en Model S til nesten 700 laken. Tesla har ikke klart dette selv, til tross for at produktet er bra.

Hvis ansatte hos Tesla ikke skjønner hvor viktig slike communities har vært og er for selskapet bør de finne seg noe annet å gjøre.
#12903
Model S 2013 - 2022 / Sv: Prøvekjøring av Model S
lørdag 11. mai 2013, klokken 19:02
Da har også jeg fått meg en prøvetur. Deler noen usammenhengende inntrykk under:

Førersete: Virket umiddelbart veldig hardt og ukomfortabelt i forhold til min egen bil, men etter et par minutter fant jeg stillingen og satt faktisk ganske godt. Tror dette vil fungere bra på langtur.

Interiør, opplevd kvalitet: Litt skuffet over kvalitetsfølelsen, litt plastikkfølelse fra deler av interiøret og resten virket veldig grovt. Opplevde dashbordet som mer kantete og mindre elegant enn jeg hadde inntrykk av fra bilder. Solskjermen over den lille skjermen virket løs og lot seg løfte ganske mye. Men ikke et knirk eller den minste lyd fra det under prøveturen, og designet vokste på meg etterhvert. Resten av interiøret er lekkert å se på. Merket meg at skinnet var slitt ved innstigning til baksetet.

Baksete: Her var vel den største skuffelsen. Jeg er 179cm, og selv på bil med panotak mangler jeg flere cm høyde før jeg kan legge hodet (vel, nakken) på nakkestøtta uten at det stopper i taket. Riktignok bare på sidene, i midten var det høyt nok. På sidene måtte jeg sitte med hodet lutet fram og til siden for ikke å ta i taket. En mann som hevdet å rage en cm mindre enn meg opplevde det samme. Jeg har bestilt uten panotak, og lurer på hvordan takhøyden blir der.  Nakkestøttene er så små at de sannsynligvis er farlige for voksne mennesker. Seteflaten er senket veldig ned, antagelig for at man skal kompensere for dårlig takhøyde - men resultatet blir at lårene ikke er i kontakt med setet og man blir sittende med kneene høyt i været.

Utvendig finish: Har lest mye om dårlige tilpassede karosserideler, men dette var ikke tilfelle på de tre bilene som stod i Trondheim ihvertfall. Her så det bra ut, bortsett fra den sorte som var full av små vaskeriper. Dette var vel den eneste av de tre som ikke hadde metallic lakk - bortsett fra at det vises best på sort, er det mulig at ikke-metallic lakk ikke tåler så mye som metallic? Ikke vet jeg. Bilene er ihvertfall nydelige å se på, og fronten ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Kjøreopplevelse: Veldig stille innvendig, godt med krefter. Luftfjæringen svelger unna alt av ujevnheter uten å føles svampete. Her får man mer i pose og sekk enn jeg hadde trodd var mulig. Kjennes faktisk sportslig ut, men vekten gjør seg gjeldende om man presser den ved pådrag i sving. Hjelpesystemene slår inn nesten umerkelig, men før ventet selv på tørr asfalt. Fikk ihvertfall bekreftet at P+ pakke ikke er noe for meg, vanlig P holder i massevis. Veldig lettkjørt, og man blir venner med den etter få minutter. Styringen var presis, men føltes litt sleivete i krabbefart. Dette forsvinner allerede i 20-30 km/t. Ingen følelse av rå akselerasjon, men speedometeret sier at det motsatte er tilfelle.

Konklusjon: Noen skuffelser, ingen jeg ikke kan leve med. Godfølelse etter å ha signert kontrakten - sommeren blir lang. :)
#12904
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mest undervurderte farge: Sølv?
lørdag 11. mai 2013, klokken 18:19
Har sett sølv "live" i dag, og må si at selv om jeg har vært veldig skeptisk til denne fargen på bakgrunn av bilder tok den seg veldig bra ut i virkeligheten. Jeg ville valgt sølv foran den sorte og blå som står i Trondheim i dag.

PS. Den sorte ser helt forj****g ut, lakken er helt utskjemt av fine vaskeriper. Håper metallic-lakken er sterkere.
#12905
Har ikke fått oppgitt noe mer nøyaktig enn sept/okt. Holder for meg. Har en magefølelse på medio september, uten å kunne basere det på noe.
#12906
Model S 2013 - 2022 / Sv: Alloygator? Erfaringer?
fredag 10. mai 2013, klokken 17:48
Ikke det første amerikanske kjøretøyet med røde ringer på hjulene i så fall, men her er det originalt:

#12907
Model S 2013 - 2022 / Sv: Alloygator? Erfaringer?
fredag 10. mai 2013, klokken 15:20
Så smart ut disse, men ikke særlig pene...tenker jeg prøver uten. Er sjelden i strøk der hvor det finnes fortauskanter uansett.

Skulle det bli en ripe i grålakken på felgene håper jeg det går an å få kjøpt touch-up lakk.

EDIT: typo
#12908
Med mindre det ligger noe annet bak synes jeg vel at det er drøyt å kalle noen "elbilhater" på grunnlag av artikkelen.

Kan det tenkes at det er uvitenhet og ikke hat som er årsaken til at det ble feil?

Jeg har uansett gjort journalisten oppmerksom på feilen.
#12909
Nå er det slik at jeg ønsker oppvarmet vindusvisker/spyledyser og varme i baksetet, men denne pakka begynner å bli svært dyr når det den tidligere annonserte batterivarmeren i pakka viser seg å være standard uansett.

I lys av den mildt sagt elendige kommunikasjonen bør vi som har skrevet kontrakt på bil med denne pakka få en eller annen slags kompensasjon pga. feilinformasjon om pakkens innhold. Det er faktisk ikke så enkelt som at "om du ikke vil ha den så la være å kjøpe". Her har det ligget feil informasjon om pakkens innhold ute mens folk signerte kontrakter.
#12910
Da bør jo batterivarmeren være "oppgradert" i forhold til standard, hvis ikke har Tesla solgt keiserens nye klær...
#12911
Jeg trykket 1. mai og har ikke fått dokumenter enda. Tyder på at de ikke har et fungerende køsystem ihvertfall.
#12912
De starter produksjon av bilene som skal til Norge i Juni.
#12913
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk og felger
onsdag 08. mai 2013, klokken 08:58
Er vel tillatt med +- 7,5 mm i Norge. Om det er lurt å montere med så store avvik er en annen sak.
#12914
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reaksjon på interiøret på Model S
tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:34
Blodfan-kommentaren var generell, og ikke myntet på deg.
#12915
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reaksjon på interiøret på Model S
tirsdag 07. mai 2013, klokken 22:11
Her treffer du spikeren bra på hodet.

Det er nok bare blodfans av et merke som er fornøyd med absolutt alle sider av bilkjøpet sitt.

:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA