Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#12721
Model S 2013 - 2022 / Sv: New options for Europe
lørdag 20. juli 2013, klokken 13:05
Det tok uvanlig lenge før noen kom med den kommentaren denne gangen. Er menigheten ute av form?

SitatNå venter vi bare på de sedvanlige svarene hver gang Tesla gjør noe som er litt i grenseland og noen uttrykker misnøye; Tesla ender med å bli skrytt opp i skyene og den som er kritisk blir stemplet sutrepave ;)

Merkelig at noen alltid klarer å vri kritikk til sutring. Om det kun skal være lov å hylle helligheten opp i skyene og all form for kritikk skal avfeies som sutring kan forumet like godt legges ned.
#12722
Model S 2013 - 2022 / Sv: New options for Europe
lørdag 20. juli 2013, klokken 12:39
Må si jeg er spent på hvordan bilen egentlig blir ved leveringstidspunktet. Nedre lyktepar er jo komplett kastrert siden jeg skrev under på kontrakten, delskinn på jumpseats er blitt til null skinn og koppholderen er endret til det verre. For ikke å snakke om at deler av Tesla sin organisasjon bekreftet støtte for 3-fase IT.

Det er nok nå.
#12723
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
lørdag 20. juli 2013, klokken 08:36
Om Tesla solgte en "vanlig" bil eller et hvilket som helst annet ordinært produkt ville det ikke gått så veldig bra med dem vil jeg tro. Feil og motstridende informasjon både fra sentralt hold og fra enkelte ansatte, uanmeldt endring av bilene etter at kontrakt er skrevet, sverting av nettfora som tross alt har vært den _eneste_ kilden til korrekt informasjon når det har sviktet i alle ledd hos Tesla selv. Ikke bra.

"Menigheten" svarer på slik kritikk med at Tesla er et ungt selskap og må få lov til å ha en viss tabbekvote, men hvor lenge skal selskapet være umodent og slippe unna med slikt? Og det svikter jo på svært elementære ting som selv et umodent selskap burde klare å håndtere. Det er på tide at det bedrer seg. Hvis det fortsetter slik og ryktes ut over landegrensene kan det sende uheldige signaler til aksjekursen. Og sure aksjonærer ønsker man ikke.

#12724
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statusoversikt
fredag 19. juli 2013, klokken 18:02
Mener jeg hørte produksjonstid 3-5 dager i en eller annen video jeg så i dag.
#12725
jkirkebo skriver følgende i en annen tråd:

SitatDet er mye HW involvert i CHAdeMO-adapter samt software for å kontrollere ladeprosessen. Tesla lar ikke CHAdeMO-laderen styre ladingen selv så de må "lure" den.
#12726
Dette er vel chademo?

EDIT:
Sitat
YX Gråmyra Hurtigladestasjon, Levanger
Gråmyra
Ladepunkt:1
For hvem:Offentlig
P-avgift:Ja
Sted:Energistasjon
Åpen24t:Ja
Makstid:1 timer
Info om ladepunktene
Kjøretøy:Alle EL (1)
Tilgang:Betaling (1)
Kontakt:CHAdeMO (1)
Ladefart:Hurtig CHAdeMO (1)
Betaling:Abonnement
På ny YX-stasjon ved rundkjøringen på E6 på Gråmyra sør for Levanger.

Tilgjengelig med abonnement/RFID-kort evt dyrere kontantkjøp. Sjekk evpower.no for pris/avtaler. Dette er hurtiglader med CHAdeMO-løsning for i-MiEV, iOn, C-ZERO og Nissan LEAF.

Kilde: Ladestasjoner.no

Chademo-adapter er bebudet fra Tesla, seneste spekulasjon her på forumet antyder pris på ca. kr.12.000. Med andre ord, hvis man ikke er VELDIG avhengig av chademo lønner det seg å ta leiebil de få gangene man ikke når fram med annen lading. Det koster jo faktisk en del å bruke disse ladestasjonene også.
#12727
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statusoversikt
fredag 19. juli 2013, klokken 16:57
Enig, under forutsetning av at alle som stemmer faktisk holder sin stemme oppdatert.
#12728
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statusoversikt
fredag 19. juli 2013, klokken 15:04
Synes en slik avstemmning er meningsløs da alle som har bestilt bil vil ha alle statusene etter tur etterhvert som prosessen fram mot levering skrider fram. Med mindre man får mange til å stemme et bestemt tidspunkt og dermed lage et øyeblikksbilde vil ikke dette si noe som helst.
#12729
Det var et godt tips. Har tenkt mer på jobbkjøring når jeg laget overganger; jeg arbeider i havbruksnæringen og arbeidsdagene fordeles mellom kontor, diverse møter og oppfølging av lokaliteter med vid geografisk spredning. Felles for de fleste oppdragsstedene er at det finnes industrielle uttak i mange forskjellige utgaver, men det varierer hvor nær jeg kan parkere av hensyn til arbeidet som foregår. Derfor skjøteledninger i nødsfall. Har også avtalt lading på noen overnattingssteder.

Imidlertid er det jo ikke utenkelig at det blir en og annen turen på fritiden også - og da kan overgangen du nevner være god å ha. Lages omgående!
#12730
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off Topic-gjengen...
fredag 19. juli 2013, klokken 11:02
Sitat fra: janosat på torsdag 18. juli 2013, klokken 23:22
Redd dere tar feil  ;)
Grå er kulere!

Jeg er enig, og landet på grå/grå til slutt :)
#12731
Har allerede laget meg en drøss overganger inkludert fornuftig dimensjonerte skjøteledninger til bruk i nødsfall. Noe må man gjøre for å få ventetiden til å gå :)

Har laget følgende overganger med blå 32A enfas i ene enden:

- Shuko
-16A enfas blå
-16A trefas blå (koblet til en fase)
-32A trefas blå (koblet til en fase)

I tillegg skjøteledning med blå 32A enfas i begge ender, samt skjøteledning med 16A trefas 400v rød i begge ender. Til den siste har jeg laget en overgang fra 16 til 32A 400v trefas (rød).

Da må jeg altså ha 32A enfas adapter samt 16A 400v trefas levert med bilen, og skulle med det være skodd for det meste.

Vurderer også  en ekstra UMC samt chademo-adapter - det siste blir avhenig av pris. Kan hende blir det rimeligere å ta Corollaen på den sjeldne jobbturen hvor jeg fikke klarer meg uten  chademo-lading.

Oppsummert: lademulighetene er ikke en grunn til å kansellere. Med litt kreativitet kan man koble seg til nær sagt hvor som helst.
#12732
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off Topic-gjengen...
torsdag 18. juli 2013, klokken 22:06
The thread to end all threads.
#12733
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
torsdag 18. juli 2013, klokken 21:44
Hehe, hver sin smak.

Nå venter vi bare på de sedvanlige svarene hver gang Tesla gjør noe som er litt i grenseland og noen uttrykker misnøye; Tesla ender med å bli skrytt opp i skyene og den som er kritisk blir stemplet sutrepave ;)
#12734
Model S 2013 - 2022 / Sv: VIN nummer
torsdag 18. juli 2013, klokken 21:40
Og jeg. 17394.

EDIT: Grått skinn her også.
#12735
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
torsdag 18. juli 2013, klokken 14:57
Sitat fra: Cirion på torsdag 18. juli 2013, klokken 14:26
Barnesetene er nå kun i stoff
Kjenner jeg blir litt irritert. Jeg har tegnet kontrakt på slike seter:



Ikke bra at man gjør endringer som mange vil oppfatte som at produktet blir simplere, og ikke informerer kunden om det før lenge etter at kontrakten er underskrevet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA