Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#12541
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tekstilseter
lørdag 28. september 2013, klokken 18:08
Sitat fra: OddB på lørdag 28. september 2013, klokken 13:42
Spørsmålet er vel hvor holdbart "Skai"- delen av setene er... :P
På min 2007 9-3 som jeg kjøpte ny har jeg helskinn interiør med dekorinnlegg i setene som viser seg å være i skai. På førerstolen begynner det å komme sprekker til syne, og bilen er ikke gått mer enn 96K.

Enig i at tekstilsetene i MS er bra å se på, og rent utseendemessig ville jeg ikke hatt noen problemer med å velge dem. Forhåpentligvis er de holdbare også.
#12542
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hilse på andre Teslaer?
lørdag 28. september 2013, klokken 18:03
Sitat fra: Rio på lørdag 28. september 2013, klokken 14:11
Sitat fra: Vikingo på lørdag 28. september 2013, klokken 14:00
:) EIN SKAL HELSE PÅ ALLE ELBILAR. Meinar eg då.:-)

Det avhenger nok av hvor man bor. Her i Oslo ser jeg ofte 5 elbiler i trafikkbildet samtidig. Det blir litt for mye hilsing! ;)
Møtte 7 (!) Leaf på rad og rekke ved en anledning her på lille Averøy en morgen på vei til jobb, i tillegg til et par trillinger, to MS og noen sporadiske Leaf til på resten av turen på 14km. Blir ikke noen hilsing her for å si det slik  :P
#12543
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
lørdag 28. september 2013, klokken 12:37
Tror ikke de ville fått levert ut mange biler i vinter uten ferdig monterte vinterdekk, så dette ordner de nok.
#12544
Model S 2013 - 2022 / Sv: Alternativ til TMS?
lørdag 28. september 2013, klokken 11:14
E-klasse med 4-matic. Forhåpentligvis klarer Tesla å levere ladeadaptere som fungerer som de skal ved levering, hvis ikke vil jeg stå der med en bil til 700k jeg knapt kan bruke.

Hvis det skulle skje kommer jeg nok til å angre en del på valget.
#12545
Sitat fra: fonberg på lørdag 21. september 2013, klokken 08:56
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Det er 3 ting man må gjøre for å maksimere levetiden på dekkene:

1) Be Tesla gjøre en toe og camber sjekk rett etter overtakelse
2) øke lufttrykket i dekkene
3) rotere dekkene. Det er 2 måter å rotere dekkene på.
3a) putte bakdekkene foran
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Gjør man dette er jeg sikker på at dekkene varer 20.000km

Er det noen norske TMS-eiere som har fått gjennomført en toe and camber sjekk? Er dette noe Teslas servicesentere gjør uten videre?
Akkurat denne feilen har nok lite med hard kjøring å gjøre som jeg trodde. Edmunds har gått systematisk til verks og funnet ut at bakstillingen har endret seg siden bilen ble levert:

SitatThat's 0.73 degrees or almost 3/8ths of an inch of total toe-out. Compared to the toe-in specification, the difference is greater than a half-inch. This is massive. This is our pencil sharpener for tires.

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/
#12546
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gjennomgang av understellet på Tesla model S
fredag 27. september 2013, klokken 19:42
Hmm, denne er postet flere ganger før de siste månedene, og ved minst  en anledning i egen tråd :-)
#12547
Model S 2013 - 2022 / Sv: Heated wipers
torsdag 26. september 2013, klokken 20:53
"Heated vipers" er vel egentlig bare en varmetråd nederst på frontruta hvor viskerene ligger i hvilestilling. Kan ikke tenke meg at de har annen positiv effekt enn at viskerene løsner raskere fra ruta når du tar løs en kald og ikke forvarmet bil.

En oppvarmet visker derimot kunne jeg hatt bruk for.
#12548
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...
torsdag 26. september 2013, klokken 20:51
Jeg hadde også litt varmgang i hovedsikringene i huset - bare en liten lunk. Disse var eldgamle, og når jeg tok dem viste det seg at de var litt svarte (irr eller lignende) på kontaktflaten mot "koppen". Byttet i nye blanke og rengjorde koppen innvendig, og resultatet ble null varmgang med vanlig belastning i huset - riktignok uten elbil tilkoblet. Poenget er at det kan lønne seg å skru ut sikringene og sjekke at kontaktflatene er rene.

Krussikringer man får kjøpt i dag er gjerne både kvikke og trege samtidig. Det vil si at de gjerne tåler det doble av merkestrømmen i en times tid før de ryker, men får man en høy peak ryker de øyeblikkelig. Smeltetråden er konstruert for å oppnå en viss karakteristikk.
#12549
Det begynner vel å bli kaldt - mulig batteriet må varmes noe før lading/regen kan starte?
#12550
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
torsdag 26. september 2013, klokken 07:26
Da ser det ut som min er ferdig. Får håpe på flatt hav over atlanteren :)
#12551
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drop in console
tirsdag 24. september 2013, klokken 21:50
Har merket meg at et par damer med denne bilen har funnet en fin-fin plass til veska. Jeg har også dame med veske, og dropper derfor konsoll :)
#12552
Bestilling og levering / Sv: Når får vi bilene våre ?
tirsdag 24. september 2013, klokken 21:44
2417 har vært i produksjon siden fredag kveld. Har de allerede ringt deg og avtalt leveringstidspunkt? Min er antydet levert medio november.
#12553
Synes lista er veldig nyttig for meg som skal overta bil om ikke så veldig lenge. Den gir meg et nyttig verktøy i form av en sjekkliste, slik at mest mulig av eventuelle feil og mangler kan avdekkes og registreres allerede ved overtagelsen. Det vil sannsynligvis spare både meg og Tesla for en del arbeid. Så får de som ikke liker den skjære så mye tenner de bare vil for min del.

Vel, tilbake til topic?
#12554
Model S 2013 - 2022 / Sv: Xenon lys, sterkere pærer?
tirsdag 24. september 2013, klokken 21:25
Jeg tipper at man opererer med lavere effekt i EU-versjonen enn 35W. Fortsatt bare gjetting, men ved å bytte til en US-ballast tror jeg at man vil få lysstyrke tilsvarende 35W, og som utløser krav om nivellering i EU.

...Noen som orker å sjekke ballastene på sin bil?
#12555
Model S 2013 - 2022 / Sv: Xenon lys, sterkere pærer?
tirsdag 24. september 2013, klokken 19:33
Nivåregulering på understellet til bilen og nivåreguleringen til xenonlysene er to forskjellige ting.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA