Er ikke dette en utgammel test som har fått ny dato?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Sofus på tirsdag 26. november 2013, klokken 19:00Dette er jo rent lureri. Det ville jeg ikke funnet meg i.
Før jeg hentet min bil på Alna lørdag for en drøy uke siden ble jeg lovet gang på gang at jeg skulle få med vinterdekkene. DES skjønte nok hvor viktig det var for meg. Kvelden før fikk jeg beskjed om at det var noe problem med felgene og om jeg derfor ville vente til mandag med å hente bilen.
Siden det var så mildt og fint ble jeg enig med DES om å hente som avtalt på lørdag og at vinterhjul skulle sendes hjem til meg i god tid før kulda kom senere i uka (onsdag). Det var ingen problem siden dekk var holdt av til meg og nye felger skulle komme inn mandag.
Senere i forrige uke fikk jeg beskjed om at de kommer så fort de har mulighet til det. Om det blir om en uke eller neste år føler jeg nå er helt i det blå. Angrer på at jeg valgte å stole på Tesla og ignorerte advarsler på forumet om heller å skaffe vinderdekk på egenhånd.
Nå får jeg ikke svar fra dem og har omsider bestillt fra Dekkonline og regner med at jeg kan bruke bilen om iallefall et par uker.
Jeg aksepterer uten problemer forsinkelser og leveringsproblemer hvis de bare kunne gi info som var til å stole på.
Sitat fra: Trøndertesla på fredag 01. november 2013, klokken 17:28Kan bare slutte meg til denne. Skrekkelige forhold oppover fra Nordmøre til bartebyen gjorde at det minket fortere enn ønskelig på batteriet, og med retur samme dag ville det betydd mange timer på schuko nede i byen og sen ankomst hjemme. Stod tre timer på schuko på Solsiden og fikk stå med 9KW hos Tesla en god time mens julehandelen ble påbegynt på Lade. Sparte meg for mellom 3 og 4 timer venting på schuko, kjørte hjem med 250 tkm og ankom med ca. 30.
Mer skryt til Tesla Trondheim. Jeg skal til Oslo nå og har kun 200tkm på tanken. Trenger vel 250-260tkm for å være sikker på å komme meg til Dombås. Sendte en SMS og de ringte opp med en gang og fortalte at de har flere 400V uttak i kjelleren på Lade, med kabler og hele pakken. De drar nå for å låse opp slik at jeg får fylt opp tanken litt før jeg drar.
De fortalte at de foreløpig kun har hengelåser på disse plassene, men det er bare å ringe så kommer de og låser opp. I LIKE!
Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. november 2013, klokken 11:07Vel og bra dette. Poenget mitt er at å gå ut fra 12-15 km rekkevidde pr time lading på 13A kan være misvisende. Noen kan jo ha mye kjøring i løpet av en dag med mange stopp hvor bilen rekker å bli kald og da må dette tas med i beregningen mpt ladetid. For min del ligger jeg på 350-400wh/km på småkjøring nå.Sitat fra: Muffinman på søndag 24. november 2013, klokken 10:44
Med 220v/13A og forbruk på 220wh/km får man jo ikke mer enn 11.5 km pr time om man går ut fra ladeeffektivitet på 88% som jkirkebo målte. Min erfaring er at man er langt unna å oppnå så lavt forbruk ved annet enn langkjøring nå om vinteren.
Så er det da også ved lankjøring man trenger å få ned forbruket, pga. rekkevidden. Forbruket på korte turer bryr jeg meg lite om. Om du bruker 270Wh/km istedenfor 200Wh/km øker kostnaden fra 17 øre/km til 23 øre/km. Eller sagt på en annen måte, en femtilapp ekstra pr. 1000km småkjøring. Ikke noe å stresse over IMHO.
For min del spiller det ennå mindre rolle da jeg lader svært lite hjemme. Har kjørt ca. 1200km hittil i november og brukt ca. 30kWh hjemme i følge måleren. Det blir 25Wh/km eller under 2 øre/km