Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Muffinman

#11971
Vil på det sterkeste anbefale at dere som tenker å komme med innspill organiserer dere og kanaliserer henvendelsene gjennom færrest mulig personer, helst kun en. En "grønn" dame som får flere titalls mailer med bruddstykker av ikke kvalitetssikret informasjon vil fort kunne miste oversikten.

Videre er det kanskje ikke så lurt å legge epostadressen åpent og tilgjengelig for spambots.
#11972
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
torsdag 02. januar 2014, klokken 12:07
Godt spørsmål. Jeg ville sjekket bak innredningen hvor de sekundære bagasjeromslysene er på biler med lyspakka. Kanskje kablingen ligger der på alle biler.
#11973
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene
torsdag 02. januar 2014, klokken 08:10
Da tilhører vel de to lampene nede i selve rommet lyspakka vil jeg tro?
#11974
Lading av Tesla / Sv: Lade TMS i Sverige (Gøteborg)
onsdag 01. januar 2014, klokken 20:30
Ok, takk for svar. I parkeringshus er det ofte bare stikkene som er tilgjengelige. Blir vel stående permanent avslått de sikkert.
#11975
Lading av Tesla / Sv: Lade TMS i Sverige (Gøteborg)
onsdag 01. januar 2014, klokken 20:09
Hva skjer egentlig når man tar sikringen på en offentlig stolpe? Legges den automatisk inn igjen etter en tid?
#11976
Model S 2013 - 2022 / Sv: Klimaanlegg
onsdag 01. januar 2014, klokken 18:59
På alle andre biler jeg har hatt kommer det kun luft ut av dyser plassert der når AC er i drift, dvs når det er et kjølebehov i bilen. Er sikkert tilfelle her også.
#11977
Usikker på det, men i så fall vil det bli en veldig billig bil fra 10-20 år :)
#11978
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bilferie i Europa til sommeren
onsdag 01. januar 2014, klokken 15:59
Ikke så sikker på det. Andre produsenter må selvfølgelig kjøpe tilgang, og dette er nok midler som kommer utbyggingen til gode. Dette er nok et strategisk klokt trekk av Tesla som sannsynligvis vil bidra til både flere superladere og større kapasitet.
#11979
Import fra USA blir nok neppe et tema. Hvem vil vel ha en slik bil som ikke kan brukes på norske superladere og med treglading som eneste mulighet? Ingen type 2 osv.
#11980
Model S 2013 - 2022 / Sv: Standard lydanlegg - Er du fornøyd ?
onsdag 01. januar 2014, klokken 13:07
Lanber, laumb; har dere hørt standardanlegget?
#11981
Jepp, dette er gode nyheter. Synd vi ikke allerede har dette på plass. Har rukket å oppleve at bilen senker seg når jeg tar fart for å komme opp, med det åpenbare resultatet at bilen konverteres til plog så snart tilstrekkelig hastighet oppnås. Jeg _tror_ ikke det er blitt skader på fronten enda som følge av dette, men det er nok et spørsmål om tid. Heldigvis ser det ut til å bli mildvær en stund framover hvor jeg skal ferdes.

Slik det fungerer nå er mange av fordelene med luftfjæring til vinterbruk ikke tilstede. Det at man i tillegg inndrar automatisk senking i motorveishastighet  som jeg faktisk har betalt penger for, uten å hverken varsle eller be om tillatelse på forhånd, opplever jeg som ikke så rent lite arrogant. Forhåpentligvis henger de i strikken for å rette dette så raskt som bare mulig.
#11982
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
onsdag 01. januar 2014, klokken 12:49
Enig i det så lenge brukerhåndboken har korrekt innhold. Det er visse avvik mellom beskrivelse og reelle funksjoner slik det står i dag, og da mister den en del verdi for meg.

Ellers synes jeg ikke Tesla`en er spesielt høyteknologisk - den bruker for en stor del teknologi som har eksistert lenge og kombinerer denne i nye konsepter. Jeg vil heller si at rent teknologimessig er dette en veldig basic og enkel (dog genial) bil som ikke har mye banebrytende ut over drivlinjen og styring fra touchskjerm - og begge disse er "gammel" teknologi som er tatt i bruk på ny måte. Ta for eksempel en 2013 S-klasse - DET er en høyteknologisk bil med utstyr og funksjoner som  de fleste Tesla-eiere ikke engang vet eksisterer. I tillegg er jo forbrenningsmotorene svært avanserte i forhold til elmotoren. Det er selvfølgelig ikke en fordel og jeg vet hva jeg selv foretrekker, men det er greit å holde begrepene adskilt :)

EDIT: Sorry for OT.
#11983
Model S 2013 - 2022 / Sv: Standard lydanlegg - Er du fornøyd ?
onsdag 01. januar 2014, klokken 11:56
Jeg droppet lydanlegget siden jeg ikke helt ser poenget med "oppgradert" lyd i bil hvor man uansett har bakgrunnsstøy - hifi-opplevelsene skjer i dedikert rom hjemme. Ble heller ikke veldig imponert over lyden i demobilene.  Bruker anlegget lite, men så langt har nettradioen fungert mye bedre enn forventet, det er sjelden den tar seg en pause for å bufre. Lydkvaliteten er helt på høyde med de fleste standardanlegg man finner i diverse biler, og kanskje til og med litt over snittet.

Det er vel også mange som opplever at DAB er litt trøblete, og det er dumt for de som valgte lydpakka ene og alene for denne funksjonen. Forhåpentligvis blir dette snart rettet.

Det er selvfølgelig smak og behag, men for meg var ikke lydpakka verdt de 6 lappene den kostet når jeg bestilte engang. Andre vil vurdere den som et røverkjøp.
#11984
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjærringa er drittlei tesla praten..
onsdag 01. januar 2014, klokken 10:53
Min halvdel er veldig begeistret for bilen. Vi får se hva framtiden bringer, kanskje det blir en til på tunet etterhvert :) En S60 ville vært en genial nr.2 bil.
#11985
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ekstrautstyr
onsdag 01. januar 2014, klokken 09:53
Type 2 adapter?

Er vel blått og schuko som i utgangspunktet følger med som standard, så kan man kjøpe et rødt for 16A trefase 400v i tillegg?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA