Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - janosat

#76
Sitat fra: janosat på torsdag 30. mai 2013, klokken 21:17
Sitat fra: Bonefish på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:54
Sitat fra: Cato76 på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:29
Det har vel vært snakk om 120kW SC i Norge hele tiden   ??? Dagens nyhet har strengt tatt ingen betydning for Norge/EU!
...eller er det noe jeg ikke får med meg i all denne begeistringen  :-\

Mulig at jeg ikke har fått alt med meg men jeg mener nå at Tesla karen som var i Bergen fortalte at det tok 20 min å lade 50% av batteriet ved bruk av SC i April når han var i Bergen....

Ja og nå kan du lade opp til 3/4 fullt på 20 min i følge mr Musk

Mulig dette var med utgangspunkt i 60kwh utgaven
#77
Sitat fra: Bonefish på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:54
Sitat fra: Cato76 på torsdag 30. mai 2013, klokken 20:29
Det har vel vært snakk om 120kW SC i Norge hele tiden   ??? Dagens nyhet har strengt tatt ingen betydning for Norge/EU!
...eller er det noe jeg ikke får med meg i all denne begeistringen  :-\

Mulig at jeg ikke har fått alt med meg men jeg mener nå at Tesla karen som var i Bergen fortalte at det tok 20 min å lade 50% av batteriet ved bruk av SC i April når han var i Bergen....

Ja og nå kan du lade opp til 3/4 fullt på 20 min i følge mr Musk
#78
Nå har vi indikasjon på  at bilene mest sannsynlig ankommer Drammen i et stort antall kanskje opptil 1000 stk i andre forsendelse.
Har Tesla  system for å håndtere og registrere så mange biler på kort tid , hvem er det sannsynlig at de allierer seg med.
litt trist å måtte vente på bilen en mnd eller to ekstra når du vet at bilen er kommet til Norge.

Noen som har noen synspunkter?
#80
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S som taxi?
onsdag 20. mars 2013, klokken 10:05
Model S fungerer sikkert bra som taxi på mange måter.
En utfordring som jeg ser er linjene på bilen (bratt vinduslinje), det vil være vanskelig for eldre personer som er dårlig til beins å sitte seg inn i bilen.
det finnes heller ikke håndtak på innsiden over dørene.(mulig dette er mulig å ettermontere)
#82
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nyheter fra dagens Tesla event
onsdag 06. mars 2013, klokken 22:32
Ble det bekreftet 400V 3fase lading på dagens event?
#83
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS 19" mot 21"?
tirsdag 19. februar 2013, klokken 19:02
Ser at det hevdes at orginal 21" veier 16kg
Dette må være feil.
Disse felgene står utstillt på Alna, jeg kjente på vekten ,de er lette.
Min første tanke var at dette var at de var laget i  magnesium.

(16kg må være vekten på dekk og felg)

Noen som vet?
#84
Hei
Mitt første innlegg her på forumet.

Synspunkt i forbindelse med førsteintrykk MS
(Var på prøvekjøring tidlig i Desember)

Når man betrakter interiør detaljer ser man at her har man ønsket å spare mye vekt.
Man har valgt et minemalistisk utseende på interiøret.
Kvaliteten er nødvendigvis ikke dårligere av den grunn.

Bilen blir vanligvis sammenlignet med såkalt premiumbiler ala MB/BMW/Audi og man sammenligner da feelingen når man setter seg inn i bilen
Tunge dører,tykke seter ,polstrete tykke dashbord, stor midtkonsoll , tykke tepper osv.
Model S er en helt anderledes bygget bil på alle punkter fra ytterst (med alukarosseri) til innerst med sitt minemalistiske interriør.

Husk at bilen allerede er 2100kg med eksisterende interiør,ikke mye rom for å sette inn feks seter a la MB/BMW/Audi ,der bare et førersete glatt kan veie over 20-30kg .

Vekt er viktig på bil ,spesiellt på elbil.

Må ellers si at jeg likte bilen veldig godt og gleder meg som en unge til  å få min.







© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA