Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Gjermund

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 26
31
Model S / Ladekostnad firmabil
« på: Fredag 03. Januar 2014, klokken 13:24 »
For oss som har firmabil setter vi jo ladekostnaden på firmaet. Gjennomsnittlig forbruk kan vi jo lese ut fra bilen og gange dette med kilometer. Så regne med effektivitet i lading på 0.95. Regner dere med annet tap, som drain på natten?

Er forvarming med i gjennomsnittlig forbruk?

32
Model S / Sv: Klimaanlegg
« på: Torsdag 02. Januar 2014, klokken 09:03 »
Hva er utetemperaturen når dere opplever slike problemer? Jeg har ikke merket noen slike problemer, men nå vet jeg ikke om jeg kan si det har vært vinter her enda heller da.

33
Model S / Sv: 28stk Tesla model s tilsalgs på finn.no
« på: Mandag 30. Desember 2013, klokken 14:53 »
Har selv en kompis som la ut bilen sin der kun få dager etter han fikk den levert nå i desember. Han sier at han egentlig ikke håper han får solgt den da han er sinnsykt fornøyd med bilen, men om han kan tjene over 100.000 på en kjapp transaksjon så kan han heller ikke latt den muligheten gå fra seg. Han kjøpte til gammel pris og selger litt over hva den koster ny nå.

Han forklarte at det var helt ville tilstander. Selv til den prisen hadde det vært over 2000 visninger på annonsen på et par dager samt en haug av folk som hadde ringt og mailet..

At folk er villige til å betale mangfoldige tusen kroner for å få en "brukt" bil fremfor en ny kun for å slippe 4-5 måneder venting er noe jeg ikke klarer å sette meg inn i. Da jeg bestilte en Volvo XC 60 for et par år siden måtte jeg også vente 4 måneder på å få den levert ut i fra mitt oppsett. Men har man for mye penger og for lite tid så kanskje  ::)

Om han er så fornøyd vil han vel kjøpe en ny da om han får solgt, og den blir jo til ny pris. Ser ikke poenget. Eller vil han da kjøre en "dårligere" bil?

34
Model S / Sv: 28stk Tesla model s tilsalgs på finn.no
« på: Mandag 30. Desember 2013, klokken 10:57 »
Det er jo langt fra sikkert at de blir solgt til de prisene da.

35
Model S / Sv: Bilen må på service etter stans langs veien, Tesla dekker ikke leiebil
« på: Mandag 30. Desember 2013, klokken 09:33 »
Huff og huff. Håper det løser seg for deg. Mon tro om dette er relatert til 12v batteriet? Kjenner jeg blir skikkelig nervøs mtp. jeg og samboeren min skal dele på en model s og ha denne som eneste bil. Virker som om så og si ALLE får problemer mer eller mindre... :/ Tenker også at alle disse problemene må koste tesla vanvittig mye i arbeidspenger og spise av marginen på bilene?

Vel vel, får virkelig håpe de har fått kvaliteten opp to-tre hakk innen februar/mars (da får jeg forhåpentligvis min).

Alle har ikke problemer, men det er vel ikke så mange tråder om oss som ikke har problemer.

36
Model S / Sv: 28stk Tesla model s tilsalgs på finn.no
« på: Mandag 30. Desember 2013, klokken 08:52 »
Jeg kan ikke se at noen av disse selgerne tar tap ifht hva de har betalt..., men det er selvsagt dumt at mange har fått bilen billigere enn prisene nå og dermed "lett" kan fire på prisen ifht de som kjøper nå, om de må selge...

Hvorfor er det dumt?

37
Model S / Vil vi bli dårligere sjåfører av å kjøre Model S?
« på: Lørdag 28. Desember 2013, klokken 15:59 »
Dette er min største bekymring etter å ha hatt min nå i snart en og en halv måned.

I tillegg til forskjellen mellom el og bensin, at vi vil glemme clutching og glemme å få opp turtallet før vi skal kjøre forbi, kjøre i gang fort osv, så er jo den stabilitetskontrollen og tractionkontrollen så sykt bra.

Det er jo umulig å få sladd som en må rette opp.

Jaja, i det minste har jeg ikke hatt så mange andre bekymringer med min TMS.  :)

38
Model S / Sv: Du vet du kjører TMS når du...
« på: Mandag 23. Desember 2013, klokken 11:10 »
... kjører omveier med vilje  :)

39
Model S / Sv: Er alle like fornøyd?
« på: Mandag 16. Desember 2013, klokken 11:24 »
Jeg er storfornøyd.

Gikk fra gammel BMW 5 serie. Teslaen er rett og slett mye bedre å kjøre enn BMW, og jeg har kjørt BMW fordi de er gode å kjøre. Nå har det kommet noe bedre.

Jeg hadde regnet med flere bugs, men har kun fått advarsel om 12V, advarselen har gått bort hver gang, så jeg har bare oversett den.

Vindusviskerne er litt kjipe, men det er ikke den viktigste delen av bilen, de fungerer i hvert fall.

Alt det autopilotustyret trenger jeg ikke. Har hatt gamle biler ut en slikt uansett, og de gangene jeg kjører nyere biler, har jeg ikke brukt det.

Setene er jeg vel bare heldig med, de passer meg veldig godt, men de har ikke så mye instillingsmuligheter, kanskje ikke noe problem fro meg som ville stilt de ca der de er.

Og appen er jo treg da.

Bilen er rett og slett dritbra å kjøre :-)

40
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
« på: Onsdag 11. Desember 2013, klokken 10:19 »
Ønsker bare å påpeke at du poster i ubderforumet for Tesla. Naturlig at disse havner her. ;)

Der kan du se, trykket på nyeste innlegg og trodde jeg var inne på generell diskusjon om lading og kotyme. Jeg lister meg stille ut bakveien og lar dere fortsette diskusjonen om hvilken nummerserie dere vil ha på skiltene og om det er best å snu Schukoen til venstre eller høyre ;)

Synes det er bra du påpeker denne "holdningen" jeg.

41
Model S / Sv: Hvordan forlate bilen når en drar på 2 ukers ferie
« på: Onsdag 11. Desember 2013, klokken 09:37 »
Hva med å sette ned ladingen til 1A (om det går), så gar ladingen skjempesakte? Vil det også føre til problemer med 12 V systemet?
5A er laveste ladestrøm

Der røk min flyplassladeplan, hadde ikke testet det enda.

42
Model S / Sv: Hvordan forlate bilen når en drar på 2 ukers ferie
« på: Onsdag 11. Desember 2013, klokken 09:29 »
Jeg skal snart forlate min kjære Tesla i 2 mnd.
Jeg tør ikke la UMC stå tilkoblet, som flere nevner.

Jeg skal ha den innendørs i ca 10 - 15 grader, og planen er å sette den fra meg med ca 60%.
Så er tanken å sjekke tilstanden via app, og svikter dette har jeg en som kan sjekke manuellt, og da eventuellt lade den litt opp igjen, om det begynner å gå ned mot 20%.

Hvorfor 60%?

43
Model S / Sv: Hvordan forlate bilen når en drar på 2 ukers ferie
« på: Onsdag 11. Desember 2013, klokken 09:28 »
Hva med å sette ned ladingen til 1A (om det går), så gar ladingen skjempesakte? Vil det også føre til problemer med 12 V systemet?

44
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
« på: Onsdag 11. Desember 2013, klokken 09:23 »
Det kommer jo også frem fra tråden at det ikke kun er Teslaer som står på elbilplasser uten å lade da.

Uansett, å stå på elbilplass uten å lade (med mindre det er flere ledige elbilplasser), er jo idioti.

Jeg synes det er litt rart at folk ikke klarer å ordne dette selv på arbeidsplassene seg imellom.

45
Model S / Sv: Vike ladeplass for "dårlige" elbiler?
« på: Tirsdag 10. Desember 2013, klokken 14:58 »
Er det bare jeg som lar ladekabelen ligge så i garasjen? 40 km, så lavt har ikke min vært enda. Var en natt den ikke lada, på kvelden neste dag hadde jeg ca 200 km igjen.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 26